Přihlášení

PÍSECKÁ VÝZVA – Demise Andreje Babiše a apel na místní politiky

17. 12. 2019 | Redakce PS | Diskuze (13) | PÍSECKÝ HYDEPARK

Demise Andrej Babiš

Organizátoři pondělní demonstrace zaslali naší redakci PÍSECKOU VÝZVU k uveřejnění. Na rozdíl od ostatních místních redakcí ji zde bez nároku na jakýkoli poplatek uveřejňujeme v plném znění. Je alarmující, že i na místní úrovni média začínají fungovat jako v celorepublikovém měřítku. Považujeme za důležité věcně bez cenzury informovat širokou veřejnost o dění v Písku a jeho okolí. Názor si na to může udělat pak každý sám. Jsme tu pro Vás již 10.let právě pro uveřejnění jakéhokoli názoru, který ovlivňuje dění v našem městě. Snažíme se podporovat svobodu projevu a slova, kultivovanou diskusi a to i tehdy, když uveřejněný text není názorem naší redakce. Vnímáme to jako důležitou součást zachování základních hodnot naší společnosti. Pokud chcete dále tyto necenzurované a nezávislé informace mít, podpořte nás v této činnosti například vlastním textovým (nebo třeba i finančním) příspěvkem, komentářem, či jen aktivním zájmem o dění v našem městě. Nenechme si diktovat co je či není pro nás vhodná či škodlivá informace. Níže uveřejňujeme předmětný text výzvy.

Část písečáků demonstrovala za odstoupení Andreje Babiše

 

PÍSECKÁ VÝZVA

 

Vyzýváme premiéra České republiky Andreje Babiše,

aby podal neprodleně demisi!

Je dlouhodobě ve střetu zájmů.

Je trestně stíhán v dotačním podvodu.

Opakovaně lže a poškozuje dobré jméno České republiky.

 

Vyzýváme písecké zastupitele za hnutí ANO,

aby dle morálního kodexu hnutí navrhli odvolání Andreje Babiše z pozice předsedy hnutí ANO.

 

Žádáme místostarostu města Písku Ondřeje Veselého,

poslance České republiky a místopředsedu ČSSD, aby na nejbližším grémiu ČSSD jednoznačně a veřejně navrhl ukončení vládní spolupráce s hnutím ANO.

 

Apelujeme na všechny

dotčené orgány, úředníky a zaměstnance státní správy, kteří slíbili hájit zájmy České republiky a jejích občanů, aby nekompromisně požadovali vrácení všech neoprávněně vyplacených dotací společnosti AGROFERT, a.s.

 

V případě, že nebudou naše požadavky splněny, tak budeme pokračovat v demonstracích, a to do té doby, dokud Andrej Babiš bude ve funkci premiéra České republiky.

Tomáš Úlehla, Kateřina Slabová, Jan Lid Říšský, Vojtěch Blažek
+ občané, kterým na demokracii záleží

V Písku dne 16. 12. 2019

Fotogalerie k článku


0
0

Diskuze k článku +

17. 12. 2019 (13:05)  –  Ondřej Medek

0
0

Já též vyzývám písecké podnikatele, zodpovědné za čerpání dotací na Technologický Park Písek (Centrum energeticky efektivních budov), aby se přestali schovávat za firmy na Seychelách a dotaci vrátili.

Odpovědět

17. 12. 2019 (16:00)  –  Milan Milan Mráz

0
0

Nejsem písečák jako přímo městem, kde bydlím, ale okresem jsem písečák z Protivína, absolutně podepisuji a připojuji se k výzvě. Milan Mráz, soukromý zemědělec

Odpovědět

18. 12. 2019 (07:59)  –  JUDr. Ondřej Veselý

0
0

Dobrý den, vzhledem k tomu, že je výzva (poměrně netypicky) směřována také mně osobně, dovolím si požádat o odpověď na doplňující dotaz. Je cílem petentů, aby podíl na moci v ČR převzalo SPD v čele s Tomiem Okamurou, nebo to, aby Andrej Babiš nebyl premiérem?

Pokud je cílem prvá varianta, pak je Váš apel na mou osobu skutečně regulérní. Bylo by ale fér to napsat, stejně jako popsat, že by naše země velmi rychle začala směřovat polsko-maďarským směrem. V krátké době by došlo k odvolání nejvyššího státního zástupce a omezení nezávislosti justice, likvidaci nezávislosti veřejných médií, likvidaci nezávislé BIS, silnému napojení na Rusko a Čínu…

Pokud je cílem druhá varianta, pak pro mě apel petentů pochopitelný není. Andrej Babiš zůstane premiérem bez ohledu na to, zda bude ČSSD součástí vlády, či nikoliv a záleží pouze na tom, s kým zemi povede – viz předchozí odstavec. A dokud bude rozdíl mezi volebním výsledkem ANO a zbylých stran minimálně 10% (podle některých dnešních průzkumů téměř 20%), a pro A. Babiše nebude problém sestavit většinovou vládu s pomocí extrémních stran, nezmění se nic ani po jakýchkoliv volbách. Tady petenty ujišťuji, že nikdo z ČSSD A. Babiše v žádných volbách nevolil a nevolí. Nicméně jej (hnutí ANO) volí zhruba každý třetí obyvatel naší země a to i v Písku a na Písecku. Pokud tedy chceme současný stav zvrátit, je nutné přesvědčit právě voliče hnutí ANO, aby svůj postoj změnili. Mé zkušenosti však napovídají, že petice a protesty jejich volební přesvědčení spíše posilují a utvrzují.

Odpovědět

18. 12. 2019 (17:45)  –  Josef Soumar

0
0

Počkej, jako, že účastnit se zjevného podvodu na lidi je lepší, protože konečný dopad nebude tak zdrcující?

To je zajímavé tvrzení. Nechceš, aby Tě lidé za toto sebeobětování vlastně ještě uznávali? Jako, že kradu s nimi a tím pádem „se“ krade méně? … Lidi, koukejte, sami by kradli víc, my je brzdíme, ale musíme tedy krást s nimi, jinak to nejde, není jiná cesta není…

Já myslel, že existuje nějaká čest a odvaha. Čest odejít od válu, když se mi něco nelíbí a účastním se nepěkných věcí a odvaha říkat věci, jak jsou.

Na podobná prohlášení, že to jinak nejde, jsem celkem alergický. Vzhledem k tomu, že dění v poslanecké sněmovně sleduji, nenechám se opít podobným tvrzením, u mě je to stále účast na destrukci země, tečka.

Česku chybí hlavně dobrá a kvalitní levice. Myslím, že to je cesta, jak vrátit ČSSD zpět do zelených čísel.

Odpovědět

18. 12. 2019 (18:54)  –  Luděk Blaha

0
0

Ta vysoká politika, to je věc, panečku!
Kdyby na to přišlo, vřelé objetí bych pánům Babišovi a Okamurovi na zbytek volebního období umožnil.
Aby se vědělo, na čem se je…

Odpovědět

19. 12. 2019 (08:55)  –  Ondřej Medek

0
0

Pane Veselý, ono to s vaší stranou všelijaké. Pan ministr zahraničí se sice snaží, aby tandem Zeman – Babiš neotočil kormidlo ČR na východ, ale zase ministr zemědělství M. Toman kope víc za Agrofert než za český stát. A předseda Hamáček, ministr vnitra? U toho člověk pořádně neví, na čí straně vlastně stojí.

Odpovědět

19. 12. 2019 (13:21)  –  Ondřej Blažek

0
0

ČSSD jsou zkrátka něco jako ti hodní komunisté, tedy ve skutečnosti demokraté, kteří za bývalého režimu hrdinsky bránili společnost před ještě horšími, tedy opravdovými komunisty.

Odpovědět

19. 12. 2019 (14:59)  –  Tomáš Úlehla

0
0

Vážený pane poslanče,

velice děkuji, že jste se zapojil do diskuse a reagoval na Píseckou výzvu, protože otevřený dialog je jedním z našich hlavních cílů. Dovolte, abych v bodech zareagoval na Váš příspěvek:

1) Není třeba interpretovat text a domnívat se, co je nebo není cílem. Text jednoznačný a zcela konkrétní.

2) Nejedná se v současnosti o petici ale o výzvu. Zvažujeme však další kroky, protože považujeme za nutné, aby především politici a to na všech úrovních začali jednat a hájit zájmy ČR.

3) Výzva je zcela logicky adresována také Vám osobně, neboť jste vládní poslanec a vysoký funkcionář ČSSD. Ať už chcete nebo ne, tak za současnou situaci ve vládě nesete také odpovědnost.

4) Vaše stále dokola omílaná obranná konstrukce, že ČSSD z teplých vládních místeček brání ČR před šíleným polojaponcem a komunisty, je opravdu legrační. Vždyť s nimi opakovaně prohlasováváte řadu zákonů, včetně těch protiústavních. Už jen čekám, kdy to začnete označovat za kampaň proti "obranné politice" ČSSD.

6) Kdo opravdu chce hájit zájmy ČR jsou především ty tisíce lidí v ulicích a na náměstích, kteří mají strach o vlastní budoucnost v ČR! Již mnoho měsíců se snaží upozornit politiky, aby to nebagatelizovali, jednali konečně jako politici a přestali o tom jen "kecat" v televizi.

7) Obracíme se také na Vás a žádáme Vás o pomoc, protože věříme, že jste slušný člověk. Že jste ještě zcela nerezignoval na základní hodnoty morálky, slušnosti, férovosti a především odpovědnosti, jako někteří Vaši kolegové z ČSSD. Jste poslancem ČR, který složil ústavní přísahu a je jeho povinností hájit zájmy České Republiky a nikoliv jednoho korumpujícího miliardáře.

8) Vždyť už je to celé postavené na hlavu. ČSSD už řadu měsíců prosazuje volební program hnutí ANO a KSČM, který jste si nechali ukrást. Dokonce i ty matky s dětmi jste hodili přes palubu, abyste náhodou neohrozili vládní koalici a teď se budete přidávat k ústavní žalobě? Přijde mi, že už máte strach i sami ze sebe. Prosím, přestaňte řešit sociologické průzkumy, jednejte jako politici a zastavte toto šílenství!

Odpovědět

19. 12. 2019 (22:34)  –  Michal Čapek

0
0

Dobrý den,

jelikož je výzva adresována také mně jako členovi zastupitelstva za Hnutí ANO 2011, dovolím si reagovat. Jen chci podotknout, že jsem osobně žádnou výzvu neobdržel. Počítá se tedy snad automaticky, že každý čte tento web?

V úvodu chci uvést, že demonstrace v Písku jako takové nekritizuji, avšak s protestujícími se neztotožňuji. Nechť každý občan tráví svůj volný čas tak, jak uzná za vhodné. Velice mi však vadí nálepkování, urážky, odmítání jiných názorů a lživé obviňování.

Demonstranti mají ten největší problém, že oponentům, to znamená většině, nemají co nabídnout. Naopak když čtu četné diskuze na stránkách Milionu chvilek pro demokracii, tak z těch, kteří s protestujícím nesouhlasí, dělají koblihy, socky, „komouše“ atd. Jsem rád, že tento urážlivý trend se píseckým organizátorům vyhýbá, shromáždění vedou ve slušném duchu, přesto však si nelze nevšimnout jisté míry fanatismu.

Elitářství, na odiv dávaná domnělá intelektuální nadřazenost a hraní si na morální autority je právě ten důvod, proč u většiny občanů nemohou demonstrující uspět a neustále prohrávají. Domnívám se, že pokud chtějí demonstrující přesvědčit většinu občanů, tak je chybou si zvát řečníky jako třeba pana Halíka, herce či jiné představitele umělecké scény. To je přesně ten moment, kdy demonstrantům většina občanů zkrátka nevěří a začnou si to celé představení spojovat s „kavárnou“ (skutečně nemám toto označení rád, ale pro popsání situace je asi nejvhodnější), respektive si vzpomenou na prezidentské volby, kdy prezident Miloš Zeman příliš velké šance k úspěchu neměl, ovšem fanatismus, nadřazování se, urážky ze strany oponentů byly právě tím důvodem, proč mnozí na protest proti tomuto jednání opětovně podpořili právě Miloše Zemana. Ale nyní zpět k protestům.

Demonstranti uvádějí, mají to ostatně i v názvu, že bojují za demokracii, ale přitom chtějí rozhodovat, kdo má odstoupit, kdo má být ve vládě, rozhodovat nikoliv ve volbách, ale rozhodovat mají právě protestující z náměstí za tichého potlesku a podpory neúspěšných stran tzv. demokratického bloku. Občané se ptají: Jak mohu volit někoho, kdo potřebuje pět stran dát dohromady, aby porazil stranu jednu jedinou? To je jasný obraz o neschopnosti a slabosti těchto politických subjektů. Ovšem čím slabší, tím hlučnější a hledajících jenom a pouze chyby soupeře. Nezdá se, že by tyto strany nějak zajímali lidé a jejich názor. Sen o odstoupení premiéra Babiše je jenom zbytečná iluze, i když touha je fanatická. Demonstranti a neúspěšné strany by se měli zamyslet a snažit se pracovat pro lidi a vyhrát volby. To je demokratický a spravedlivý způsob. Útoky a nenávist volby nevyhrávají. Musí nabídnout občanům něco jiného než program 4B (Bububu Babiš, Bububu Čína, Bububu Rusko, Bububu Zeman). Občané jsou tím strašením a negativní kampaní již otrávení a unavení. Negativní kampaň nevyhrává, pouze přihrává body soupeřům.

Je nutné si uvědomit, že demonstruje pouze menšina a plní tak funkci jakési kulisy pro strany, které jsou v opozici a stále se nemohou a nemohou zbavit Babiše. Jsem si jist, že řada občanů, a to i voličů ANO, nijak zvlášť Babiše nezbožšťuje, ani u mě nevisí v pokoji obraz velkého Andreje, ale lidé vidí, že ve státě to funguje lépe než v minulosti, nezaměstnanost je minimální, platy rostou jak ve státní tak soukromé sféře. Nepopírám, že současný stav je dán ekonomickým cyklem, kdy se Česká republika nachází v nejpříznivějším období. Uznávám, že je chybou, že se neřeší např. důchodová reforma, která je s ohledem na demografický vývoj nezbytná. Lze však toto vyčítat premiérovi Babišovi, který je premiérem pouhé dva roky? Není snad závažnější, že toto neřešili jeho předchůdci během uplynulých dvaceti osmi let? To už snad protestující zapomněli na daleko větší aféry minulých vlád? Mohu demonstranty ubezpečit, že účetní Janu, která přijde utahaná z práce, musí péct vánoční cukroví a shánět vánoční dárky, vůbec nezajímá nějaký údajný střet zájmů. Stejně tak to nezajímá Pepu z Horní Dolní, ani mnoho dalších občanů. Ostatně zpráva z Evropské komise je sporná, protože Andrej Babiš nepochybně vyhověl českému zákonu o střetu zájmů. Pokud vím, tak jej napsala opozice, hlasovala pro něj i ČSSD a Andrej Babiš se mu podvolil. Pokud teď opozice či další subjekty jako např. neziskové organizace typu Transparency International říkají, že je ten zákon nedostatečný, tak jej měly opoziční strany napsat lépe a je to jen další důkaz jejich vlastní neschopnosti.

Opět však zdůrazňuji, že demonstrace jako takové jsou zcela v pořádku. O tomto lidé dlouhá desetiletí snili, o tom, že mohou svobodně vyjádřit svůj názor. Co se mi však nelíbí je skutečnost, že demonstrující si dali do názvu "Milión chvilek pro demokracii" a nikoliv pravdivé "Milióny chvilek proti Babišovi." Zatím jsem nezaregistroval, že by kritizovali věci, které, alespoň dle mého soudu, naši demokracii skutečně ohrožují. Například první případy, kdy jsou lidé trestně stíháni za nějaké hloupé až stupidní plácnutí na Facebooku, pokusy o omezování držení zbraní (byť má Česká republika jeden z nejkvalitnějších zákonů v Evropě), vadí mi, že veřejnoprávní televize překládá názory (již se nedá bohužel nazvat zpravodajstvím), které se v konfrontaci s realitou ukazují jako zcela scestné až nepravdivé (např. prezidentské volby v USA, brexit). Navíc se organizátoři protestů slušně odkopali u svého vlastního klipu na youtube "Pýcha předchází pád". Ve chvíli, kdy se poměr liků a disliků otočil v jejich nepoměr, podobně jako celá diskuze u tohoto klipu, tak komentáře prostě vypnuli (později doplnili odůvodněním, že kvůli vulgaritě). Hlavně, že tam pan Trojan drží ceduli s nápisem "Mluvte s námi". Ale je zřejmé, že chtějí slyšet jen to, co jim vyhovuje. Jen pro srovnání – kolik je řevu, když si diskusi dovolí vypnout Václav Klaus ml. či Tomio Okamura (ani jeden z pánu nemá mé sympatie, ale důrazně odmítám dvojí metr).

Další věcí, která myslím nevadí jen mně, ale uráží velkou část společnosti, je zcela nesmyslné srovnávání současných protestů s rokem 1989. Tehdy šlo o všechno. Rozhodovalo se o tom, zda lidé budou žít v nesvobodě nebo v demokracii. A nic jiného než demonstrace nemohlo podpořit touhu lidí po změně, která se tehdy jinak vyjádřit nemohla. Dnes jsme o třicet let dále. Máme demokracii a svobodné volby. Přesně ty svobodné volby, za které lidé před třiceti lety demonstrovali. A teď mají lidé demonstrovat proti výsledkům svobodných voleb jen proto, že se ty výsledky části veřejnosti nelíbí? Demonstranti tvrdí, že nedemonstrují proti výsledkům voleb ale proti Andreji Babišovi. To je ten paradox, demonstranti si musí uvědomit, že velká část voličů volí ANO právě kvůli Andreji Babišovi, pro mnohé občany Andrej Babiš rovná se hnutí ANO. Vždyť již několik let po sobě je pan Babiš dlouhodobě nejoblíbenějším politikem, s oblibou u více než padesáti procent občanů. Který jiný politik takovéto obliby dosahuje či dosahoval? Mají snad členové hnutí ANO dávat návrhy na odvolání svého nejoblíbenějšího člena? To je zcela nelogické a nesmyslné.

Strany opozice a demonstranti musí nabízet něco jiného než pouze program Antibabiš. Já bych rád věděl, pokud se ty opoziční strany bez SPD a komunistů spojí, jakou politiku kromě Antibabiš budou praktikovat? Budou pro posílenou evropskou integraci, nebo budou proti mnohdy nesmyslným evropským direktivám bojovat? Budou odevzdaně poslouchat jakékoliv nařízení Evropské unie nebo se dokáží postavit za zájmy České republiky? Budou podporovat sociální a rodinnou politiku, zaměstnance nebo podnikatele? Jakým způsobem navrhují provést důchodovou reformu?

Výzvy a ultimáta nepovažuji za demokratické, ale nátlakové nástroje. Téměř každý rok se v České republice konají volby, které jsou fakticky referendem o spokojenosti s celorepublikovou úrovní politiky. I přes urputné snahy demonstrantů a opozičních stran je hnutí ANO se značným odstupem na prvním místě.

Značná část občanů se nebojí ohrožení demokracie Andrejem Babišem, spíše se obávají pojetí demokracie Milionem chvilek. Nechci blíže rozebírat všechny body oné třicetibodové výzvy chvilkařů. Některé jsou tak obecné, že k nim nelze nic uvést, jiné vyzývají k aktivismu, další jsou značně neurčité. Na několika místech se objevuje pojem důvěryhodné médium. To je prosím co? To, které určí pan Minář? Myslím, že tento pojem by měl být blíže objasněn, aby si adresáti výzvy – občané, mohli udělat ucelenější obrázek.

Odmítám myšlenkové zkratky typu, že volič ODS, KDU, TOP, KSČM, ČSSD je hlupák bez paměti, volič SPD je nahnědlý nacionalista, volič Pirátů pro mě není zelený neomarxista a volič ANO není v žádném případě uplacený hloupý důchodce. Každý má své preference, životní zkušenosti a rozdílnou interpretaci různých událostí. To neznamená, že je někdo horší než ten druhý. Největším problémem společnosti je všeobecný nedostatek tolerance k odlišným postojům, což je bohužel velmi podporováno médii, kontroverze prodává. Důležité je mít respekt ke svému soupeři, i k takovému se kterým zcela nesouhlasím. Pokud Milion chvilek pro demokracii hlásá odmítání rozdělování společnosti, hlásí se k slušnosti a morálním hodnotám, tak s ohledem na jejich faktické chování jsou to pouhé prázdné fráze, jak ostatně dokazuje jeden z organizátorů píseckých demonstrací pan Tomáš Úlehla, když o politikovi, se kterým zjevně nesouhlasí, napíše, že je šílený polojaponec. To považuji za velice urážlivé označení, které se jistě dotkne i četných voličů Tomia Okamury a které rozhodně nepomáhá ke stmelování rozdělené společnosti. Nemusím se svými ideovými protivníky souhlasit, ale zásadně je neurážím. Urážkami, nátlakem, výzvami a ultimáty svých cílů nedosáhnete.

Ono s tou demokracií a svobodou je to u demonstrujících takové všelijaké. Doposud jsem písecké organizátory nikterak nekritizoval, ovšem jejich poslední výstupy nemohu nezmínit. Jak je vidno, kdokoliv si dovolí nesouhlasit a neskákat tak, jak demonstranti pískají, je hoden kritiky jako nedemokratický subjekt. Písecké postřehy odmítly bezplatně uveřejnit propagaci Milionům chvilek, kdy postoj redakce byl značen jako „babišizace“ společnosti a odvolávají se na to, že před půl rokem nebyl problém o protestech v Písku psát. Postup redakce Píseckých postřehů je logický, nejedná se o aktivistické médium, ale o seriózní týdeník. Před půl rokem se v případě protestů jednalo o mimořádnou událost, kdy se demonstrace účastnilo cca 300 lidí. Nyní jsou demonstrace folklorem a nátlakovou akcí zapálených lidí, kdy poslední akce se zúčastnilo jen několik desítek občanů. Schovávání se za regionální výzvu je účelové a pokrytecké. Jsem si jist, že by článek nebyl otištěn ani Hnutí ANO, i kdyby se jmenoval např. „Písecké vyjádření podpory Andreji Babišovi místními zastupiteli“. Útok na Písecké postřehy je skutečně za hranou a já děkuji odvaze redakce Píseckých postřehů za nepodlehnutí nátlaku.

Každý nechť tráví svůj volný čas jak uzná za vhodné. Pokud někdo chce trávit advent na demonstracích, je to jeho svobodná volba. Nechť se demonstrace konají i nadále. Je to právo každého.

Přeji všem příjemné prožití vánočních svátků, pohodu a klid. Do příštího roku přeji všem to nejlepší, ať se daří v soukromém i pracovním životě.


Michal Čapek, zastupitel za Hnutí ANO 2011

Odpovědět

20. 12. 2019 (10:13)  –  Zbyněk Konvička

0
0

ahoj Michale,

dobrý den všem čtenářům PS,

jsme kolegové v zastupitelstvu, jen kopeme za jiné týmy, ty za hnutí ANO, já za Českou pirátskou stranu, oba však věřím, že chceme a hájíme veřejný zájem – v našem případě zájmy města Písku, potažmo republiky. Předesílám, že na naší písecké komunální úrovni máme myslím docela korektní vztahy – myslím my Piráti a zástupci hnutí ANO, někdy se na tématech shodneme, jindy nikoliv – což považuji za zcela běžné a normální. To, v čem se ale rozhodně budeme lišit je, a dovolím si mluvit za celý náš zastupitelský klub, je vnímání politiky vašeho předsedy Andreje Babiše.

Osobně se mi na jedné straně líbí tvůj věcný a smířlivý tón tvého textu, který se snaží spíš příkopy zasypávat. Na straně druhé je fascinující tvá a nejen tvá bagatelizace a obhajoba problémů vašeho předsedy Andreje Babiše tvými ústy či tvým perem. Andrej Babiš čelí nejen obnovenému trestnímu stíhání za kauzu Čapí hnízdo a obrovskému střetu zájmů, což potvrdila Evropská komise svým auditem, na jehož český překlad se sice čeká, ale je vcelku dost pravděpodobné, že jeho závěry budou přesně takové, jaké již nyní predikují média. Tedy, že se budou vracet dotace poskytnuté holdingu Agrofert. Andrej Babiš šermuje sice tím, že Česká republika nic vracet nebude – a v tom jediném bych mu dal za pravdu – ano, měl by vše vrátit právě a jenom příjemce dotace, tedy Agrofert, nikoliv čeští daňoví poplatníci – a Andrej Babiš není Česká republika a my nejsme zaměstnanci jeho firmy – holdingu Agrofert.

Od roku 1989 tu vrcholní politici měli problémů dost a dost . (A právě proto vznikla i Česká pirátská strana v roce 2009, dávno před hnutím ANO, jako společensko-kulturní protikorupční strana, a to jako jediná novodobá strana ve sněmovně jaksi odspodu – po internetové výzvě – nikoliv jako projekt ANO – jako myšlenka oligarchy a miliardáře, jak si zabezpečit stálý přísun dotací a zabezpečit své impérium nebo v minulosti byznys projekt Věci veřejné Víta Bárty). Nikdy ale ne v takové míře jako doposud a nikdy nebyli v tak obrovském konfliktu zájmů jakému nyní čelí váš předseda, kdy na jedné straně má AB hájit národní a veřejný zájem a na straně druhé kope za své osobní podnikatelské zájmy.

K podrobnějšímu rozboru tvého dlouhého příspěvku se dostanu později, chtěl bych jen předeslat, že právě demonstrace jsou jednou z posledních možností, jak se mohou občané projevit a sdělit svůj názor – uplatňují pouze svá práva shromažďovací a svobody slova tak, jak jim to stále umožňuje Listina základních práv a svobod České republiky. Chápu, že operujete pouze tím, že lidi mají volby a pak mají držet „hubu a krok“. Dvakrát zaplněná Letná cca 250 tisíci demonstranty a stovky dalších protestů po celé republice během tohoto roku, jsou rozhodně poprvé od roku 1989, kdy lidé takto masově demonstrují a dávají najevo, že se opravdu nenechají opíjet koblihami, slevami na jízdném a pár stovkami k důchodu navrch.

V dalším příspěvku si dovolím pouze citovat příspěvek jihomoravského zastupitele za Českou pirátskou stranu, respektované osobnosti – Jiřího Hlavenky, který se podrobně podíval a rozebral váš Národní investiční plán na období 2020-2050 – tedy plán hnutí ANO, kde například do rozvoje vzdělání není plánováno ani 1%… atd… atd…

Jak jsem psal, podrobnější reakci na tvůj komentář zašlu později…

Zbyněk Konvička, zastupitel města Písku za Českou pirátskou stranu

Odpovědět

20. 12. 2019 (10:17)  –  Zbyněk Konvička

0
0

Dobrý den, ještě jednou…

připojuji avizovaný rozbor Národního investičního plánu hnutí AN0 – 2020-2050 – od jihomoravského zastupitele za Českou pirátskou stranu Jiřího Hlavenky:

Co je úplně nejvíc špatně na Národním investičním plánu
17. 12. 2019 / Jiří Hlavenka

Vždy když si řeknete, že s ničím blbějším už nemohou přijít, dokážou překonat sami sebe a přimět vás k zírání s otevřenou pusou.

Národní investiční plán (pročetl jsem si to za vás) má deset priorit – deset tzv. strategických oblastí. Člověk by řekl, že výraz priorita znamená věc nejvyšší důležitosti, tedy něco kam půjde nejvíc prostředků, nejvíc peněz, nejvíc úsilí. Vyjmenuji pět, tedy celou polovinu z těchto strategických oblastí:

- Vzdělávání a sociální věci
- Kultura
- Regiony, krajina, zemědělství
- Výzkum, vývoj, inovace a digitalizace
- Zdraví

Jak je vidět z níže uvedeného grafu, tyto oblasti ("strategické priority!") jsou v podobě těch nejužších čáreček. Vzdělávání celých 0,58%! Kultura úžasných 0,6%! Sociální věci 0,58%! Zdravotnictví 2%! Jen to zemědělství má celá 4,6%, přičemž si dovedeme živě představit, co to v podání Agrofert-landu bude znamenat.

Padesát hokejových stadiónů. Ano, takhle podle Babiše a spol. vypadá zářivá budoucnost Česka: padesát hokejových stadiónů. Pomníčky starostů a primátorů: stavět obří sochu pana primátora z mosazi je přece jen v jednapadesátém století trochu kách, tak se postaví hokejový stadión. Důvod? Fotbalový už máme, hokejový ještě ne! "Lidé stejně pořádně nevědí co vedení města dělá, ale to že jsme postavili hokejový stadión, to si zapamatují!".

Dobře, tomu se dá pošklebovat až příliš snadno a snadno nad tím mávnu rukou jako nad lokálpopulismem, který stejně nedojde naplnění ("ale aspoň jsme se snažili"). Tragédie je, že názorem současné vlády je, že se k šťatnější zemi prostě prostavíme – 3/4 investičního plánu (modrá část koláče) je beton a asfalt. 1/4 pak na všechno ostatní.

Česká republika zaostává za vyspělým světem, za těmi nejlepšími, se kterými bychom se rádi měřili. Spočívá to zaostávání v dálniční síti? (Viz obrázek – spíše ne. Chybí vlastně dodělat propojení tam kde jsou kusy končící v polí, horní hradeckou a dolní zlínskou větev; nechybí už moc). Spočívá to v železniční síti (ano, vysokorychlostní trať by bodla moc – ale to jsou právě ta 2% z finančního nástřelu, ne 75%). Porovnáme-li například v dálniční síti podobně velké Rakousko s ČR, pak naši jižní sousedi vedou v poměru 1700 vs 1200 km – to není nic propastného. V délce elektrifikovaných železnic nad Rakouskem vedeme skoro dvojnásobně: 9500 vs 5500 kilometrů. (Edit, opravuji: tohle jsou celkové délky, v elektrifikaci jsou ty hodnoty podobné, přes 3000 km každá).

Investice je – abychom si tedy rozuměli, o co jde – ÚTRATA S DLOUHOU NÁVRATNOSTÍ. Utratíme nyní velké peníze, abychom se výrazně posunuli tam, kde zaostáváme; utratíme nyní velké peníze, aby se nám to během doby desítek let vrátilo i s profitem. Utratíme nyní velké peníze, abychom krajinu připravili na změny, na budoucnost, abychom ji předali našim dětem ve stavu, za který se nebudeme muset stydět.

Jenomže "investice" podle současné vlády znamená stavět, stavět a stavět. Tedy "hard" investice, takové které jsou na první pohled vědět, které volič pochválí; kdo by nepochválil krásnou černou rovnou silnici? "Soft" investice, které jsou nejvíce potřebné, se blbě prodávají. Naprosto netvrdím, že není potřeba investovat i do infrastruktury (viz výše), ale do "hard", hmotných věcí má jít z plánu snad 95% všech peněz, a do "soft" jen zbývajících 5%? Svět jde naprosto opačnou cestou; ta naše cesta, to je cesta Ruska nebo Brazílie.

Takže, kde skutečně zaostáváme nejvíc, kde se musíme nejvíc posunout?
1. Vzdělávání (0,58% investic). Dle zveřejněné analýzy má český vzdělávací systém vnitřní dluh 500 miliard, tj. půl bilionu Kč – tohle jsme "uškudlili" na úkor kvality vzdělání.

2. Struktura ekonomiky orientovaná na průmysl, stavebnictví a nalézající se převážně v cizích rukou, které u nás mají svoje výrobny, je z pohledu budoucnosti extrémně nevýhodná. Potřebujeme dramaticky zvýšit mix high-tech průmyslu (??% investic, není vůbec jasné zda vůbec něco) a potřebujeme vybudovat zemi postavenou na vlastním, nikoli zahraničním kapitálu (zjevně 0,00% investic v plánu).

3. Oblast sociálních a pečovatelských služeb má nejen velký vnitřní dluh – mzdy, málo pečovatelských sil, zastaralá infrastruktura – ale především kvůli stárnutí populace bude nezbytně vyžadovat dramatické investice, nemáme-li štosovat seniory v LDNkách na třípatrové šalandy. (0,58% investic v plánu)

4. Zkáza české krajiny – půdy, lesů a vody – bez ohledu na to, čím a kým je způsobena (tuhle diskusi si nechme na jindy), je v rozpočtu otaxována mizerným 1,38% – ale proti tomu už ční zlověstných 4,58% na "zemědělství", tedy více hnojiv, více jedů, více traktorů, více řepky a více inovativních linek na toustový chleba.

Ještě jednou k seznamu priorit. V jeho čele totiž září tohle:

"1. Průmysl, stavebnictví a suroviny".
Tak tudy, soudruzi, cesta opravdu nevede.

Odpovědět

20. 12. 2019 (21:22)  –  Jan Říšský

0
0

K příspěvku od pana místostarosty Ondřeje Veselého jen ještě doplním, že hnutí ANO opravdu nevolil každý třetí Čech. Když si to přepočtete, tak zjistíte, že to vychází zhruba na každého sedmého. Přesněji 1,5 mil. z 10,6 mil.

A k Michalovi Čapkovi – zcela souhlasím, že nadávky, hrubý jazyk a škatulkování rozhodně není styl hodný moderní demokratické debaty. Jinak ale mi přijde, že ve velice obšírném textu jaksi obcházíš celou podstatu věci. Premiér Babiš je v obrovském, u nás dosud nevídaném střetu zájmů. Nejen, že sám sobě posílá dotace, ale vlastní také velká média, která ovlivńují veřejné mínění. Nejen že masivně dotuje svůj fb profil – to je v pořádku, ale kupuje si na něm falešné zdání masivní veřejné podpory fomou tisíců lajků od falešných účtů – to už podle mě v pořádku není. Ale hlavně a především, vlastní i celé denníky a vydavatelství, která informují o politickém dění. Tím pádem má pokrytou veškerou sféru zdrojů informací. Které informují…..o něm samotném. Což by samo o sobě nemusel být problém – kdyby to nebyl premiér ČR.

A Michale, ruku na srdce, i když tohle víme, tak ani tak ani ty ani já ani nikdo jiný nemůže nikdy s jistotou tvrdit, že se dokáže nad tento vliv povznést a vytvořit si zcela nezávislý názor. Prostě toto je zcela nepřijatelný střet zájmů a kdokoli tvrdí, že babiše volí, aniž by podléhal této masivní koncentraci ovlivńování, tak si lže do kapsy. Takto silný tlak prostě ovlivńuje nás všechny at´už babiše volíme nebo ne, nebo je nám ukradený i se svým střetem zájmů. Prostě ovlivńuje nás podle své vůle a co je na tom nejvíc paradoxní – za naše peníze. Protože sám sobě posílá dotace z rozpočtu naší země. Sami tedy platíme kampań, která nás přesvědčuje v tom, abychom ji platili dál. Účetní Jana a Pepa z Horní Dolní, ano i ti platí mediální masáž sebe samých, masáž, která je má přesvědčit o tom, že je to nemá zajímat a mají ji platit dál.

Je tedy úplně druhořadé, to o čem mluvíš ve smyslu opozičních stran a jejich programu. Ten může být dobrý či horší, lákavý či drsný, to je teď ale až na druhém místě, protože pokud má někdo takto velký vliv, jako andrej babiš, bude to vždy nerovný = nespravedlivý, nedemokratický boj o hlasy voličů.

A co se týče srovnávání s 89, kdy šlo jak píšeš “o všechno”. Osobně se přikláním v duchu milionu chvilek ke srovnávání pouze ve smyslu “toto jsou nejmasovější protesty od sametové revoluce”. Nic víc. Tenkrát byla jiná doba, jiní lidé, jiný systém, jiné hrozby a vlivy. Dnes je jednou z největších hrozeb informační válka. Jasně o tom hovoří například NÚKIB. Koneckonců, Rusko to má přímo ve svém strategickém vládním plánu – rozložit západní demokracie zevnitř. A již bylo prokázáno, že jsou v tomto směru velmi aktivní a to i u nás v ČR právě například formou tzv trollích farem, podáváním zkreslených či lživých zpráv apod. Takže i proto je naprosto nutné snažit se o zachování maximální nezávislosti médií na zákonodárné či výkonné moci a snažit se tak udržovat jejich všeobecnou důvěru. Protože už tak jsou na občany dnes skrze jiná media vytvářeny extrémní tlaky z různých vlivových stran. A když se k nim přidávají ještě premiérovo vlivové síly a jeho média, může se v tom člověk velmi snadno zamotat. Takže jak se to vezme, možná jde dneska už taky o všechno. Jen nejsme na konci, ale na začátku. A dnešní všechno, znamená něco jiného, než všechno tenkrát.

A pár šťournutí na závěr – odmítáš myšlenkové zkratky na voliče jednotlivých stran, sám ale vytváříš myšlenkovou zkratku na aktivisty z milionu chvilek.

výzvy a ultimáta nepovažuješ za demokratické – znamená to, že tedy ona zde tebou zmíněná sametová revoluce nebyla demokratická? Jen tehdy to nevadilo, protože šlo o všechno? Chápu tvojí úvahu správně?

A do třetice už jen že jednou píšeš, že ani voliči ANO Babiše nijak nezbožňují, kousek dál zase že lidé volili ANO především kvůli Babišovi, protože ANO = Babiš. Podle toho, co se ti hodí.

Odpovědět

2. 1. 2020 (17:56)  –  Pavel Kašpar

0
0

Dobrý den,
Babiš se neobjevil jen tak sám od sebe. Nabyl jsem dojmu, že byl vyroben chováním politických stran. Své svědomí mohou zpytovat porevoluční političtí podnikatelé a zlodějíčci napříč politickým spektrem. Hra na ,,rozkradené,, struny Andrejovi jde, jeho mediální odborníci píší pěkné partitury a lidé na to slyší.
Pokud by byla v naší republice nastolena po roce 1989 standartní politická kultura, funkční policie a soudy, nebylo by dnes proti komu protestovat. Můžeme si za to sami.
Osobně nejsem příznivcem hnutí ANO. Bohužel na druhé straně není koho volit. Vidím tam ty politické zlodějíčky, kterým Andrej odřízl penězovody a nasměroval je pěkně k sobě. Je třeba jít k volbám a volit nové strany, třeba malé, ale nové!!! Řvát proti Babišovi, Zemanovi, Putinovi, Rusku a Číně není žádný program.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.