Přihlášení

Výhody bez opory v zákoně

20. 5. 2019 | Michaela Šťastná | Diskuze (15) | Vaše názory

Já chci taky takovou péči města! Já chci taky takové výhody, kterých se dostává téměř všem majitelům aut. Já chci taky kdekoliv ve městě 5 x 2,5 metru místa na svoje vlastní věci, které si kdykoliv, kamkoliv a hlavně zadarmo odložím! Haló, já jsem ve městě asi diskriminovaná a nelíbí se mi to!

   Nemám auto. Kdybych ho měla, město mi zadarmo zaručí místo, kam si ho odložím na noc, na den, napořád, až půjdu domů, na návštěvu, kdekoliv ve městě. I když mi to ukládá zákon, nebudu si muset koupit pozemek na garáž, nebo si garáž pronajmout, nebudu se o ni muset starat nebo z ní platit nájem, prostě stačí potkat někoho z vedení města a říct, že si nemám kam dát auto a kde bydlím, aby věděli, kde mi postavit parkoviště. Na náklady města, to se rozumí. A jako mávnutím proutku mi přání splní.

   Protože když mám auto, mám ve městě víc práv než ti, co mají třeba děti. A pro děti je momentálně veřejné hřiště zdarma "V současnosti jsou hřiště na fotbal v Budovatelské a v Šobrově ulici, kde jsou i branky. Stoly na ping-pong momentálně nemáme nikde. Koš na basket je ještě na sídlišti Hradiště. Tamtéž je také asfaltové hřiště. V Novém Dvoře mají své travnaté hřiště. To by mělo být také přístupné."

   Ale, všude tam, kam bych si šla s děckem na hřiště, si můžu dojet autem a zadarmo zaparkovat, na všech místech se mi město stará o pozemky, kde mám svých 5x2,5 metru pro auto jistých, to jsou rozměry na parkovací místo podle platné normy. No bodejť, já nedám ani kačku na úklid parkovišť, na osvětlení, kanalizaci, asfalt nebo dlažbu, opravy, úpravy, mám totiž auto a město se může přetrhnout, jak mi pro něj zabezpečit místečko.

   Máš děti? Tak si zaplať kroužky, ať si dítě může začutat, zaházet, zapinkat … město podporuje hlavně místa pro auta, ne pro děti. A na kole ať se naučí na chodníku na sídlišti, tam nesmí vjet autem ani ti, co u těch chodníků mají byty. Ty větší děcka by chtěli jezdit na kole po chodníku taky? Tůdle, jen do 10 let, pak je za to pokutička, mazejte pěkně do provozu, někde máme cyklostezky, tam se projíždějte. Na bruslích jim nejde jezdit po zámkové dlažbě? Tak ať nebruslí, taky na mazejte na cyklostezku, na asfaltu před domem je místo jen pro auta, takže smůla dětičky. A když jste venku, nepleťte se autům pod kola, nejsou skoro nikde značky Snížená rychlost, Obytná zóna, nebo Pozor děti, takže když to auto sviští sídlištěm padesátkou, tak ať ho děti nezdržují. Stejně je venku spousta škodlivin z výfuků, prach z výkopů, nejlíp bude, když děcka budou doma, mají přece televizi a počítač, vzduch a slunce jim pustíte oknem.

   Chceš mít psa? Tak venku tedy pro něj místo nedostaneš, bude v bytě, a ještě za něj městu zaplatíš! Za co? No, někdo po psovi nesbírá lejna, město nebude platit navíc strážníky, aby ty lidi mohli pokutovat, zaplatíš to ty. Zaplatíš si na psa známku, úřad to musí někam zaznamenat, to také není zadarmo. K parkům ti za to město dá na ta lejna sáčky, to taky něco stojí, v parku nebude pes lítat, na vodítku bude. A psa venčíš po městě, není tu louka nebo hřiště pro psy, kde by každý pes získal také 5x2,5metru, takže plať.

   Nemáš auto? Tak ty nedostaneš na ulici místo 5 x 2,5metru, svoje věci si nacpi do bytu, do sklepa, na půdu, žádné místo zdarma na nic nedostaneš! Chceš popelnici na chodník? Zaplať. Chceš reklamu na cestu? Zaplať. Chceš trvale na jednom místě parkovat? Zaplať. Chceš si nechat auto tam co žijí lidé, na sídlišti, někde u pošty, u sportoviště, u kina? Klidně, místo ti tam město zadarmo udělá. Paradoxně budeš mít i místo pro auto i u školy, když tam povezeš děti autem, když jdeš pěšky, dávej pozor na cestu, na opravy nebo prohrnování chodníků od sněhu město peníze nemá.

   A když jsi bohatá společnost, co s městem třeba něco vymění, protože si chceš rozšířit parkoviště a přestavět prodejnu, no jasně, všechno zařídíme, odtok rybníka přebudujeme a zaplatíme, územní plán honem změníme (změnu zaplatíme), územní rozhodnutí povolíme, ostatní úpravy okolí zařídíme, zastupitele umluvíme a pozemky prodáme, auta z parkoviště vyhodíme na sídliště, rukulíbám milostivě. ČSAD nemá parkoviště? Nazdar, tady máme jiný metr, problém má ČSAD, město řeší jen problém té firmy vedle, autobusáku už ne.

   Jako že by to byla služba pro občany tohoto města, ne úplně pro autobusák? A kolik jich je, občanů, asi málo ne, a nejsou to nakonec nějací chudáci, že jezdí autem jen na nádraží a potom busem? Tak nezájem, na to město nemá, ještě nějakou charitu, na ty je metr číslo šest.

   A že místní podnikatelé z náměstí přišli se stejnou žádostí, jako tamta společnost, jako že chtějí na náměstí ponechat placená parkovací místa pro svoje zákazníky, aby na to město myslelo při revitalizaci náměstí? Tak to ne, našim podnikatelům neměříme stejným metrem, náměstí se totiž špatně rozprodává, nejde to řešit jako u té společnosti, nějaké připomínky našincům zamítneme a uděláme si náměstí podle sebe. Jo tak podnikatelé se bouří? Hned je třeba je profláknout v médiích, nejlépe z nich udělat osoby, co brzdí rozvoj celého města, a tvrdě do nich, za každou cenu. Prosadili jste si na kraji odebrání revitalizace pro zaujatost vedení města? No, to jste si pomohli, do Milevska to fakt není daleko, to město vyřídí, sem tam nějaká tajná schůzka, nějaký ten materiál nedostupný, zase bude dobře, kšakša pryč podnikatelé, ještě se k vám přidá někdo, aby tam byla i zeleň navíc….

   Vadí ti ulice plné aut? Chceš obousměrné ulice bez zaparkovaných aut, víc trávníků místo asfaltu, místa pro stromy? Tak to nepůjde, zeleň je drahá, nákup a údržba jakbysmet, město nemá tolik lidí a peněz na zeleň, protože někdo se musí pořád starat o budování a údržbu parkovišť, ta pořád přibývají. Víte kolik stojí město ročně údržba všech volných míst na parkování aut? Nevíte, a město se chlubit nebude. Zato o drahotě u zeleně, stromů, to si město postěžuje.

   A bude hůř, město si motoristy hýčká, další a další parkoviště pro auta chce ještě postavit, provoz města bude čím dál dražší. Někde to půjde tím zjednosměrněním ulice, bezva, tam už asfalt je, šoupne se tam značka a je hotovo, někde půjde zrušit kus chodníku, nebo "zbytečného" trávníku, tam se asfalt koupí, nějaké to osvětlení, a zaplatí se firma, co to udělá. Nejtěžší je to s tou trvalou zelení…ale město jde do toho odvážně, pár milionků na pozemek pro stavbu nezpoplatněného parkoviště pro auta se vždycky najde, nakonec, v měřítku města jsou to marginálie!

   No jo, někde ve městě si lidé parkování platit musí, tam jsou placené zóny a u těch zón si město vzpomnělo, že nárok na parkování auta na veřejném prostranství podle zákona neexistuje, takže jestli lidé nechtějí platit karty rezidentů, už nejsou pro město zajímaví, ať si auto dají do garáže. A ti co karty rezidentů podle vyhlášky města mají jen na jedno auto a mají těch aut víc, ať si požádají o výjimku a město nakonec povolí kartu jednomu člověku i na tři auta. Dvojí metr? Ne metrů má město tak šest, sedm druhů.

  

   Nebo takhle, třeba všem radním, vlastně kromě pana Janovského, který se k tomu nevyjádřil, je známo, že žádný zákon, který by městu nakazoval tvořit parkoviště či parkovací místa pro auta, navíc zdarma, neexistuje. Neexistuje ani nárok si auto odložit na veřejném prostranství města. Přesto se všichni všemožně snaží z pokladny města, na tvorbu plošných parkovacích míst zdarma, vytáhnout co nejvíc peněz. Reklama pro politiky za peníze města?

   Všichni radní, krom toho jednoho, vidí, že účinné řešení je ve stavbě víceúrovňových parkovišť, kde se auta naskládají nad sebe, jako byty pro lidi v panelácích. Vědí, ale nedbají, taková stavba plošného parkoviště, třeba na louce, na trávníku sídliště, na Výstavišti, ta je rychlejší a když je parkování navíc zadarmo, a platí se z kasy města, může to přinést i popularitu, ta se třeba k volbám fakt hodí. Stačí ten záměr pěkně odprezentovat, klidně se do prezentace zamotá páté přes deváté, ale když to zabere na zastupitele (u nich ještě průzkum o znalosti zákona na téma parkování neproběhl) a ti tomu dají zelené PRO, co je komu do občanů, jejich dětí a pohody jejich života ve městě. A plošné parkoviště má proti víceúrovňovému výhodu nedostižnou – stihne se vybudovat do konce volebního období.

   Jak může vůbec někdo prosazovat pohodu života ve městě věcí, která nemá vůbec oporu v zákoně a zároveň tím opomíjet povinnosti, které ze zákona, jako správce města na 4 roky, má? Evidentně také všichni přehlíží zbytek, jako je smog, ohřívání prostředí kvůli asfaltu a z kapot aut, zábor prostranství na úkor těch, co by tam třeba mohli sedět na lavičce, a hlavně náklady placené městem, které se stále zvyšují dík ekonomice a díky rozšiřování o nová a nová místa s auty. Ale to není vidět, jako ty lány plné aut, přece.

   Nezapomínejme na zvýhodnění majitelů aut proti zbytku občanů města. Řešení se vždycky najde, těm co se ozývají zkusíme něčím vyjít vstříc, dáme jim třeba kompost do květníků, nezabírá to? Uděláme to jako s těmi z náměstí, rozcupujeme je v médiích, třeba napíšeme, že píše schválně lži. A příště se těch otravů zbavíme zase jinak, my jsme totiž zvolení.

   Ano, pro Písek = sobě, od/s demokratickou volbou pro město top jihočechů, ale po soudružsku nebo sociálně, lidově – ne pirátským způsobem – jsme smart přece –  možná v unii všech barev, kde zelená se sotva mihne, si město přeplníme auty a uhýčkáme jejich majitele.

0
0

Diskuze k článku +

20. 5. 2019 (15:16)  –  Pavel Šebelle

0
0

Auta jsou součástí současného způsobu života, řada lidí by se bez auta neuživila a nebo nedostala tam kam potřebuje. Bez psa a bez krámů, které nemáte kam dát se obejdete, obejdete se i bez kroužků :-)
Lidé auta v 21. století mají a tak je třeba řešit, to aby se dali používat. Vlastníci aut platí poměrně velké až zlodějské daně z každého litru benzinu, spotřební daň a DPH. Cca 170 Kč za každých sto km, což je dost. Pokud chceme být moderní město měli bychom umět udělat dostatečné množství parkovacích ploch, dají se udělat parkoviště se zelení i tak, aby nebyla vidět, jen chtít.

Odpovědět

20. 5. 2019 (18:45)  –  Michaela Šťastná

0
0

Já nevím, co v tom komentáři je vážně a co s nadsázkou…
Auto je věc v osobním vlastnictví majitele, stejně jako kolo, motorka, lyže, gauč… to, že vlastním auto, mi ani podle zákona neopravňuje odložit si jej na komunikaci, veřejném prostranství apod.
Jen pro majitele aut se z peněz města staví parkoviště s užíváním zdarma.
Město nestaví lyžárny, kolárny, motorkárny(?) aby bezplatnou službu poskytlo všem bez rozdílu. Tohle privilegium si užívají jen auta.
A město staví parkoviště na úkor plácků pro děti, nemá místo na hřiště, děti jsou míň než auto?

Úplná podstata není v tom, jaké to bude parkoviště, ale že jsou stavěna parkoviště z peněz určených na správu města, aniž by ke stavbě nabádal město nějaký zákon.
Mě nevadí vlastnictví auta, já můžu být i majitelem auta, když budu chtít, chápu jeho potřebu jako věci stejně, jako u pračky nebo myčky, vadí mi to, že se auta stala součástí našeho životního prostředí na úkor přírody, dětí, ostatních lidí, které štosujeme do paneláků, aby se jich na jedno místo hodně vešlo, a auta roztaháme všude kolem.
Vadí mi, že náklady na uložení auta platí město a poskytuje zdarma tuhle službu majitelům aut, i když nemá peníze na základní potřeby města(není na dokončení revitalizace sídliště, na opravy chodníků, na střechu letňáku, na stromy…).

Odpovědět

21. 5. 2019 (08:43)  –  jiří Mládek

0
0

Pani Šťastná, vy ta pořád poukazujete na to že město staví parkoviště zdarma… Mě by zajímalo jak byste situaci s auty řešila vy, jinak? Ano v nové zástavbě pokud vím si už majitel auta musí vyřešit parkování na svém pozemku. Ale to ve staré zástavbě dost dobře nejde. Co tedy s tím? Rozprodat ta parkovací místa jednotlivým majitelům aut? Já bych byl i pro, rád bych si ten rozbahněný plácek 5 x 2.5m před svým domem koupil kdyby to šlo. Alespoň bych věděl že tam vždy zaparkuju a nebudu a půlnoci muset kroužit a hledat místo jinde. Ale obávám se že třeba na sídlištích by se pak parkování zdaleka nedostávalo. A co třeba parkování pro návštěvy nebo řemeslníky?

Odpovědět

21. 5. 2019 (09:05)  –  Pavel Šebelle

0
0

Samozřejmě, že se budují v domech kolárny, jsou na veřejných místech stojany na kola, tam kde se lyžuje jsou stojany na lyže a lyžárny atd. atd. a tam kde se jezdí auty jsou parkoviště, není na tom nic mimořádného :-)

Odpovědět

21. 5. 2019 (12:20)  –  Michaela Šťastná

0
0

Neodcházejte od podstaty věci, pro auta máme silnice, tam kam nás auta vezou jsou parkoviště, většinou placená, aby bylo na jejich údržbu.

Ale až se vrátím s autem domů, tak tam si ho mám odložit do svého, stejně jako kolo, lyže, motorku…Ve většině domů nejsou kolárny, lyžárny, pro motorkáře už vůbec nic, jako u všech domů nejsou v domě garáže.

Principem je, že si lyže, kolo ani motorku nedám a ani nemůžu dát před svůj dům do doby, než půjdu zase lyžovat, ale ukládám si je někam, kde je to moje nebo platím za společné prostory. To je podstata věci. To je důvod, že když na pozemku města, za peníze města stojí moje auto, zadarmo, mám oproti lidem s kolem nebo lyžemi výhodu, mám zadarmo odkladiště na svou věc, vy ostatní si plaťte. Ani popelnici nemáte na pozemku města zadarmo, tak proč auto ano? To je celá podstata, zároveň s obrovskou plochou města, která parkoviště zabírají. Podívejte se ortofotomapu města, ať jste realitě blíž.

Auta do víceúrovňových parkovišť u bytové zástavby, s příspěvkem vlastníka vozu nejlépe, budeme mít místo a hezčí město.

Odpovědět

21. 5. 2019 (12:31)  –  Michaela Šťastná

0
0

Pane Mládku, i ve staré zástavbě platí stále zákon, že vlastník auta si má odložit auto na vlastní pozemek zrovna tak.

Historie ukazuje, že se z těch důvodů v domech stavěly garáže, původní záměr u sídlišť také dodržoval princip-parkoviště pro nájemníky, kolem sídlišť garážové kolonie, určitě jste si jich všiml i v Písku. Auta však přibývala rychleji a tak si je vlastníci začali parkovat venku, a nikdo to neřešil, takže si všichni myslí, že to tak má být.

Už dávno jsem psala, že vývojem se situace stala neudržitelná a není už pro auta místo, aby město(které situaci vlastně v zástavbě řešit nemusí) započalo se stavbou jednoduchých víceúrovňových parkovišť. Zkuste si to představit kdekoliv, kde stojí v řadě 20 aut a nad nimi jednoduchou ocelou stavbu, pro dalších 20 aut. Právě jsme získali jinde místo s nápisem Rezervé pro návštěvy a řemeslníky, kde Městská policie snadno ověří, kdo tu parkuje. Na krajích sídlišť i třípatrovou stavbu parkoviště a místa přibývá. A protože je stavba víceúrovňových parkovišť dražší, vlastníci aut by si na parkování přispěli a měli své místo jisté. Koneckonců situace ve městě se řeší zpoplatňováním parkovišť, tím se neřeší parkování, ale posouvá se neplacená zóna směrem do zástavby, na úkor obyvatel, nakonec přijdou modré čáry…

Ano, jsem pro, aby si vlastníci aut řešili parkování sami a pokud s účastí města, tak do jednoduchých parkovacích domů. Protože na zemi už není místo. V Brně (nějaké čtvrti) nabídli občanům modré zóny nebo parkovací dům, myslím, že za stejný poplatek a parkovací dům je plný, venku stojí ti, co se do domu nevešli. Funguje to v jiných městech, proč ne v Písku?

Odpovědět

21. 5. 2019 (17:02)  –  Pavel Šebelle

0
0

M. Šťastná: Principem je, že si lyže, kolo ani motorku nedám a ani nemůžu dát před svůj dům ………….

PŠ: kolo a motorku si klidně parkujte před svým domem na ulici jako auto, nikdo vám v tom nebrání, jen vám kolo asi někdo ukradne. My tam dáváme auta s rizikem, že je někdo ukradne také, jen je máme líp zabezpečené.

Každý občan má mít právo parkovat svoje vozidlo ve svém městě ve své ulici zdarma a tohle právo by nemělo být nikomu upíráno. Nikdo nemůže za to, že někdo auto nemá, to je jako kdybyste říkala, že když nemůže mít někdo děti, že ani ostatní nemají mít právo na školku a tak se školky mají zrušit nebo být jen placené. Máte stejné právo jako my všichni, to že ho nevyužíváte je jen vaše rozhodnutí.

Odpovědět

21. 5. 2019 (19:42)  –  Michaela Šťastná

0
0

Ou, chybí smajlíci, to jako vážně?
Já bydlím v Písku a nejsem vlastníkem města Písek, nepatří mi ani ulice ve které bydlím, jsem na tom tak bídně, že mi nepatří ani byt, kde jsem v nájmu.
A jestli byl teď někdy trh s pozemky, kde jsem si město nebo ulici mohla koupit, tak mi to uniklo, zrovna tak jako seznam těch, co si město a ulice koupili a komu teď patří! (asi je majitelů víc, dle zelené paprče)

O jakém právu to tedy mluvíte? Právu na bezplatný zábor cizího pozemku pro věc ve vašem vlastnictví? Kde se vzalo a odkdy platí? Kde najdu plné znění tohoto práva, a hlavně, jak se stanu uživatelem tohoto práva? Má oporu v zákoně, nebo jak jste k tomu právu přišel?
Já si myslím, že si město ani ulici nikdo z těch, co na nich parkují, nekoupili, ne, já jsem si tím jistá.

Potom občané- vlastníci aut- požívají výhody poskytnuté městem(plně na účet města). Bohužel tuto výhodu nemají ostatní občané města, jak si myslíte, protože když si nechám na ulici svůj majetek, dopustila jsem se přestupku. Já si totiž ve svém městě, ve své ulici, musím zaplatit i místo na popelnici, abych získala právo popelnici na ulici postavit!
Já chci spravedlivé zacházení ze strany města ke všem občanů. Jestli vlastníci aut mají od města na jeho pozemcích zdarma zajištěný prostor 5x2,5 metru, chci ho pro sebe také, i když nemám auto.
A jestli město chce pokračovat ve financování bezplatných parkovišť pro občany města, ať nestaví na zeleni, na hřištích, na nových nezastavěných územích, ať staví na místo úsporná, víceúrovňová parkoviště, v místech, kde lidé už dnes nejvíc parkují, protože tam bydlí.
( Ústava ČR dává dětem Listinou základních práv a svobod právo na školky, auta mají v Ústavě také kolonku? )

Odpovědět

22. 5. 2019 (09:02)  –  jiří Mládek

0
0

"nejsem vlastníkem města Písek" – A kdo to tedy je? Není to náhodou tak že my všichni kdo zde máme trvalé bydliště jsme jeho "spoluvlastníci"? A kdo je to "město" o kterém pořád píšete? Nejsme to my všichni dohromady? Stejně vy, jako já, jako všichni ostatní zde žijící?

Odpovědět

22. 5. 2019 (18:25)  –  Bc. Ladislav Douša, DiS.

0
0

Naštěstí spoluvlastníky města nejsme. To by lidé v zkrachovalých obcích (Prameny apod.) museli opustit své soukromé domy, aby závazky obce měli z čeho splácet.

Odpovědět

22. 5. 2019 (18:25)  –  Michaela Šťastná

0
0

Pane Mládku, je fajn, že chcete konverzaci odlehčit vtipem, neznám vás a někteří čtenáři také ne, uvědomte si, že ne všichni tenhle váš druh humoru chápou, ještě si někdo bude myslet, že jste ten příspěvek myslel vážně!

Odpovědět

22. 5. 2019 (15:23)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Dobrý den,
paní Šťastná před půl rokem jsem Vás přestal vnímat a také jsem Vám napsal, že na vaše příspěvky nebudu odpovídat. Ty parkoviště nejsou zadarmo. Vlastník vozidla platí povinné ručení a tam je zakódována část na výstavbu parkovišť, platíme dálniční známky. Město kde nebudou parkoviště tak se lidé odstěhují a vlastně platí se také parkovné. KUPTE SI AUTO

Odpovědět

22. 5. 2019 (18:30)  –  Michaela Šťastná

0
0

Jeden srandista za druhým! Daň z benzínu jde na parkoviště, povinné ručení a dálniční známka taky, a trvalým bydlištěm získám celé město.

Jen pro pořádek připojím, ani jako majitel auta nezměním svůj názor na celou otázku parkovišť zdarma, nedělám to ani u jiných záležitostí.

Odpovědět

22. 5. 2019 (15:26)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

JEN BYCH DOPLNIL: Paní Šťastná Vy máte tedy starosti, že Vás z nich nebolí, hlava.

Odpovědět

29. 5. 2019 (15:26)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Pavle Šebele jestli jsi to Ty z kontrolního výboru tak se ozvi.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.