Přihlášení

Chtěli byste garáž na sídlišti M. Horákové?

11. 5. 2021 | Pavel Šebelle | Diskuze (12) | Věci veřejné

Hledám možnost jak pro lidi ze sídliště M. Horákové zajistit garáže nebo garážová stání. Myslím si, že by bylo možné realizovat stavbu garážového domu na sídlišti v lokalitě parkoviště u garáží vedle papírnictví, možná i nad garážemi.

Konzultoval jsem to s firmou, která staví nadzemní ocelové garážové domy. Podle jejich zkušenosti se cena stání obvykle pohybuje kolem 7000-8000 EUR, tj. 190 000 – 216 000 Kč.

Zatím nevíme kolik lidí se přihlásí, jak bude složité založení objektu, zda by měl objekt podzemní podlaží, a tak odhaduji cenu garážového stání s rezervou na úrovni 210 000-250 000 Kč, cenu garáže, která je náročnější na prostor a musí mít vrata a stěny na úrovni 280-350 000 Kč. Financování by bylo možné např. 40-50% vlastní prostředky, 50-60% úvěr.

Pokud by někdo z vás nebo vašich známých měl o takovou možnost zájem, napište mi na servisfull@seznam.cz  email s vaším jménem, příjmením, adresou, telefonem, emailem + o kolik parkovacích míst nebo garáží byste měli zájem a zda byste byli ochotní proto také něco udělat. Do předmětu emailu napište Garáž – M. Horákové.

Bude třeba zřídit právnickou osobu, ustanovit orgány „družstva“, jednat s městem, zařídit některé věci, vyřídit úvěr, komunikovat s členy i se zájemci apod.. Každý jistě má nějaké zkušenosti i nějakou možnost jak přiložit ruku k dílu, bez toho to samo nepůjde.  Pokud by to realizoval developer, cena za garáž by byla mnohem vyšší. Dnes se prodávají nové garáže v Písku i za 420 000- 450 000 Kč.

Pokud bude mít zájem dostatek aktivních lidí, věřím, že by bylo možné "družstevně" po dohodě  s městem výstavbu garáží realizovat. Město samo peníze na stavbu garážového domu mít dlouho nebude, ale když by si to lidé sami zafinancovali, nevidím důvod, aby tomu bránilo. Proč by si písečtí občané nemohli na městském pozemku postavit garážový dům? Když dokázali lidé ze sídliště postavit hromadné garáže v 70. letech, mělo by to být možné i dnes. Aktivitu občanů, která pomůže městu řešit nedostatek parkovacích míst na sídlišti jistě podpoří i někteří současní zastupitelé, minimálně ti opoziční. A co se nepovede v tomto volebním období, může se povést s jinými lidmi na radnici ve volebním období příštím.

Fotogalerie k článku


0
0

Diskuze k článku +

13. 5. 2021 (20:04)  –  Bc. Ladislav Douša, DiS.

0
0

Možná se zeptám úplně blbě, ale kde potom budou parkovat ti, kteří ani na garážové stání za uvedenou sumu nemají a o bezplatné parkoviště přijdou?

Odpovědět

14. 5. 2021 (09:41)  –  Pavel Šebelle

0
0

Mně by se líbilo, kdyby se dal využít prostor nad stávajícími garážemi. Pokud by se mělo stavět nad parkovištěm, tak jsem uvažoval i o tom, že by spodní část přízemní zůstala volná městu a v 1. a 2. patře měli stání a garáže ti, co by si je postavili. Smysl parkovacího domu je ten, aby pomohl řešit neutěšenou situaci s parkováním na sídlišti. Pokud řada obyvatel bude mít své stání nebo garáž v parkovacím domu, uvolní místo na sídlišti, kde parkují nyní, pro jiná auta. Volná parkovací místa by tedy ubývat neměla, to by nedávalo smysl.

Odpovědět

13. 5. 2021 (21:33)  –  Michaela Šťastná

0
0

Nerada zrovna do této aktivity zasahuji, ale toto místo je navrženo ve druhé změně územního plánu pro změnu která umožní výstavbu víceúrovňového parkoviště. Tato změna už nějakou dobu probíhá.

Jakkoliv se mi nelíbí zastavěnost a přechod z vilové čtvrti do panelového sídliště, a stavba víceúrovňového parkoviště se mi nelíbí zrovna tady (podzemní parkoviště by tu bylo nadčasové jedinečné), ponechala bych tohle místo pro stavbu parkoviště městem.
Ono je sice asi jediné vhodné vzhledem k tomu, jak sídliště dnes vypadá, ale pokud se mám rozhodnout, zda se mi víc líbí návrh města na zjednosměrnění celého sídliště za účelem vytvořit z druhého pruhu silnic parkoviště pro auta, jsem pro víceúrovňové parkoviště na tom místě.

Odpovědět

14. 5. 2021 (11:11)  –  Pavel Šebelle

0
0

Nepochopil jsem zda jste pro nebo proti..? Nyní probíhá změna ÚP na víceúrovňové parkoviště? To by v podstatě bylo to co chceme.

Odpovědět

14. 5. 2021 (13:11)  –  Michaela Šťastná

0
0

Ano, probíhá změna v ÚP, kterou podalo město, týká se tohoto místa na sídlišti Dr. M. Horákové, na Dukle je to místo po továrně, na Jihu je to místo hřiště pro děti a lidi.

Pro úplnost, město samo podalo v době po volbách tento návrh na změnu ÚP, aby se na pozemcích mohla stavět víceúrovňová parkoviště, která by konečně vyřešila parkování hlavně na sídlištích. A přitom se téměř současně město zpracovává dokument PUM a PUZ, který vlastně popírá výstavbu těchto parkovišť (nepíšu parkovací domy, lidi v tom hned vidí stamilionové výdaje, místo aby použili hlavu a podívali se, za kolik se staví taková parkoviště jinde v ČR).

V dokumentech se zapracovává návrh na jednosměrné ulice po celém sídlišti, aby se v druhém jízdním pruhu mohlo parkovat. Tím a právě zpracovávanou studií na sídliště si město chce usnadnit řešení problému- místo stavby podlažního parkoviště nechá auta na silnici a podle studie zabere další zelené plochy a tam ta auta nechá parkovat. Tedy na tomto sídlišti.
Na Jihu zvažují ještě parkování pod zastávkou železnice, ale to jsou jen úvahy a studie, na Jihu se jim nechce dělat vůbec nic, jinak by to už dávno realizovali při rekonstrukcích ulic.
Na Dukle se na místo po továrně parkoviště dělat nebude, protože město "výhodně" pronajalo pozemek u VDI, kde chce investovat do parkoviště plošného a prý to dělá pro obyvatele Dukly, kteří v tom místě budou ochotně parkovat!

Takže jsem pro parkoviště v tomto místě, dokonce bych byla tak drzá a vystavěla víceúrovňové parkoviště i namísto stávajících garáží s jejich plnou náhradou parkování v novém parkovišti. Ale parkoviště by bylo na městském pozemku, postavené za peníze města a klidně s placenou rezidentní sekcí – třeba nepřístupnou volně.
Tak si nemyslím, že by to bylo skoro to co chcete, protože by se tím zablokovala stavba městského parkoviště, neviděla jsem plánek, ale určitě by se dva takové projekty vedle sebe nevešly.
Byla bych raději pro výstavbu víceúrovňového parkoviště provedenou městem.

Odpovědět

14. 5. 2021 (15:39)  –  jiří Mládek

0
0

Ja bych si nedělal iluze že město nějaké víceúrovňové parkoviště v dohledné době postaví. O kolika parkovacích domech nebo víceúrovňových parkovištích se už mluvilo? A kolik jich ve městě stojí? Nula…

Odpovědět

14. 5. 2021 (18:07)  –  Pavel Šebelle

0
0

Proto bych chtěl, aby si lidé postavili takový dům sami, město je chce stavět dle PUM za 40-70 let :-) Tak zdatné je současné vedení radnice 40-70 let.

Odpovědět

15. 5. 2021 (14:05)  –  Pavel Šebelle

0
0

Paní Šťastná, kdyby to řešilo město bylo by to lepší, jenže to plánuje parkovací domy ve výhledu 40-70 let, a toho se nemusí mnozí lidé dožít a není kde zaparkovat už dnes.

Odpovědět

15. 5. 2021 (15:09)  –  Michaela Šťastná

0
0

Já si ten fakt uvědomuji, ale nejsem zastáncem toho, aby občané suplovali práci našich zvolených, aby za ně řešili jejich starost o město. Já věřím, že každý dokument se nechá dodatkem upravit, nebo zrušit (je to dokument, ne zákon) a také věřím, že si dovedeme zvolit takové zástupce města, kteří upřednostní zájem města před zájmy známých a kamarádů, či své vlastní. A tak věřím, že město víceúrovňová parkoviště na sídlištích postaví, dříve než je uvedeno v dokumentu (třeba pod tlakem těch, kteří je do funkcí volí).

Už když jsem se předloni ptala na Píseckém světě radních na parkovací domy a skoro všichni odpověděli, že je ve městě chtějí a vidí je jako nejvhodnější řešení na sídliště, a pak město podalo změnu do územního plánu, tak to vypadalo, že se to opravdu stane.
Po veřejném projednání PUM a PUZ v jeho návrhové části to pořád nikdo nerozporoval, a i cizí zpracovatel naše město viděl s parkovacími domy! Ale po předložení zpracovaných materiálů bylo jasné, že došlo k výrazným změnám v návrzích a byly upraveny hlavně podle zájmů radnice, ne podle potřeb moderního města jako univerzálu. Chápu, máme jisté priority odlišné od jiných měst, ale ne v tak zásadní věci jako je řešení dopravy v klidu, ta dá unifikovat.
Prosazení pronájmu parkoviště vedle VDI na Dukle se odklonilo i od PUM a PUZ, a bez jakéhokoliv opodstatnění tohoto odklonu s tím překvapivě souhlasila většina zastupitelů. I objednaná studie na sídliště Dr. M. Horákové je krokem o několik desítek let zpět, vlastně je to ještě horší řešení, než když se sídliště postavilo, o Jihu ani nemluvě.

Přesto anebo právě proto bych ráda, aby se stavělo za peníze města a na pozemku města.
Já si myslím, že pokud budou občané zvoleným zástupcům neustále ustupovat a "svépomocí" za ně řešit to, co mají pro město tvořit oni, nikdy nebude občanská vybavenost na úrovni doby, ve které žijeme. A nejen to, pokud budou občané stále ustupovat, zvoleným "zbydou" peníze na jejich projekty pro pár lidí a v zájmu jednotlivců, jako se to často děje nyní.

Váš projekt není vůbec od věci, naopak, je to dobrý nápad. Ale z mého pohledu supluje práci města a s tím nesouhlasím.

Odpovědět

16. 5. 2021 (10:56)  –  Pavel Šebelle

0
0

Já si myslím, že by garážové domy mělo stavět město spolu s občany, zajistilo by se tak spolufinancování, město samo na garážové domy mít nebude desítky let. Proč by si nemohl v garážovém domě koupit občan svou garáž?

Ono by se totiž mohlo stát, že město postaví garážový dům, a protože bude zpoplatněn, nikdo v něm nebude chtít parkovat.

Oslovil jsem cca polovinu sídliště emailem, další tímto článkem a i na FB a ozvalo se mi zatím jen 15 lidí.

Odpovědět

16. 5. 2021 (11:01)  –  Pavel Šebelle

0
0

Jinak demokracie v ČR nefunguje, protože ovšem rozhodují jen politická strany a tzv. volení zástupci a občané nemají na nic vliv, a tak se ani nezapojují. Dokud tu bude tento systém, kdy vládne jen pár straníků, bude to jako doteď, nic se stavět pro lidi nebude. A je úplně jedno kdo vyhraje volby.
Dálnici do Prahy cca 50 km staví polistopadový politici 35 let, Pražský okruh byl naplánován před 50 lety, začal se stavět před 44 lety a do dnes nestojí ani půlka. Výhled teoretický 2030. Tzn. polistopadový politici staví pražský okruh 40 let, to je neuvěřitelná impotence a neschopnost.

Odpovědět

16. 5. 2021 (13:04)  –  Michaela Šťastná

0
0

Už jen jedna drobnost. Město plánuje zavedení parkovacích zón, které budou zpoplatněny.
Výhledově to znamená, že tam, kde dnes stojí auta bezplatně v ulicích města, se bude za stání platit, a nemám zjištěno, jak se to dotkne rezidentů, ale co si budeme nalhávat, dotkne. Plány leží na radnici.

Potom se do jisté míry smázne rozdíl v tom, jestli si mám zaplatit parkovací místo na ulici, nebo v parkovacím domě. Čím jednodušší stavby víceúrovňových parkovišť budou, i pro menší počet aut v řádu pár desítek, tím menší poplatek bude vyměřen. Možná je to i výhodnější řešení, než stavba vlastní garáže, co se finanční stránky týče, nevím.

Je to těžší téma na jednoduchý komentář, nicméně si nemyslím, že ulice mají sloužit jako parkoviště, a každé řešení, i zpoplatněný parkovací dům, je řešení přetlaku aut a plošných parkovišť ve městě. Prostor nemá sloužit autům, ale jako vhodné životní prostředí lidem.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.