Přihlášení

Počty nemocných dramaticky stoupají i v Nemocnici Písek

6. 3. 2021 | Zdenka Jelenová | Diskuze (31) | Věci veřejné

NEMOCNICE Písek vyzývá všechny občany, aby se chovali zodpovědně – v posledním týdnu nastal výrazný vzestup pozitivně testovaných a hospitalizací pacientů s onemocněním COVID-19 v písecké nemocnici. Řada z nich je ve velmi vážném stavu a těžký průběh se týká již i mladších ročníků – výjimkou nejsou dvacetiletí a děti.

„Vážení spoluobčané, Písečáci i všichni ostatní,

v posledním týdnu pozorujeme výrazný vzestup pozitivně testovaných a hospitalizací pacientů s onemocněním COVID-19 v písecké nemocnici. Řada z nich je ve velmi vážném stavu a přesně tak, jak se dočítáte na informačních webech a slyšíte v médiích, těžký průběh se týká již i mladších ročníků. Výjimkou nejsou dvacetiletí a děti. Jistě je to mimo jiné následek šíření britské mutace, která je nakažlivější, ale výrazně k tomu přispívá nezodpovědné chování některých jedinců. Pořádání různých oslav, setkávání, ale i vzájemný kontakt (bez ochranných prostředků) v rodině s příbuznými, kteří jinak nebydlí ve společné domácnosti, přivedl už řadu z takových skupin na naši jednotku intenzivní péče a anesteziologicko-resuscitační oddělení. I když lékaři a sestřičky bojují o jejich životy ze všech sil, není v jejich moci každého zachránit, zatím dokonce na ARO ani polovinu z nich. Abychom mohli zajistit péči o pacienty s COVID-19, musíme navíc razantně omezovat veškerou ostatní péči, přičemž se prodlužuje strádání i těchto lidí. V nemocnici bude omezena péče v poradnách, zastavena veškerá neakutní operativa atd. Vyčerpání zdravotnického personálu, který bojuje s covidem od října takřka nepřetržitě, je také extrémní.

Chceme tedy tímto apelovat na zodpovědnost všech, aby nosili ochranné prostředky, ideálně respirátory, nesetkávali se s osobami, se kterými nebydlí ve společné domácnosti, bez těchto prostředků, nesdružovali se, omezili kontakty, dbali na hygienu a dezinfekci rukou a v případě potíží se nechali co nejdříve otestovat PCR testem a dodržovali izolaci nebo karanténu. Udělejme a udělejte na několik málo týdnů vlastní osobní lockdown. Rádi bychom nedospěli do stavu, kdy by pacienti, jako již v některých zařízeních, umírali na chodbách za pouhého mírnění utrpení. Pokud by se nám společně s vámi další rozvoj pandemie na okrese nepodařilo v nejbližších dnech zabrzdit, může to nastat.
Děkujeme.“

Nemocnice Písek, a.s.

0
0

Diskuze k článku +

8. 3. 2021 (12:46)  –  Viktor Hnyk

0
0

Dobrý den, dokud se lidé budou stále chovat jako sobečtí bezohlední hovada, tak se situace moc nezlepší. Nenošení roušek na veřejnosti, ve společných prostorách bytových domů, majitelé restaurací, kteří nerespektují nařízení vlády, majitelé některých sportovišť to samé, kadeřnice chodící po zákaznících, hloučky mladých, kteří se slézají všude možně po městě bez roušek, neviditelní strážníci MP, atd. takto se pandemie neřeší. A bohužel těmto lidem se ta jejich pravda nedá ničím vyvrátit.

Odpovědět

8. 3. 2021 (18:47)  –  Pavel Šebelle

0
0

Největší problém je to, že není zavřený průmysl a jiné pracovní kolektivy třeba i úřady. Když jede celá fabrika, kde se nic moc nedodržuje, tak těžko pak lidi budou nosit roušky venku, když je v práci nemají. Dokud se neudělá celostátní měsíční dovolená, tak se v tom budeme topit všichni pěkně dlouho. Jedna kadeřnice s jednou zákaznicí to fakt nevytrhnou.

Není fair, že divadla, školy, kadeřnictví a hospody jsou zavřené skoro už rok, skoro už rok jsou pro normální "neakutní" pacienty zavřené i nemocnice a fabriky, kde se nakazí 40% lidí jedou jako by se nechumelilo.

Odpovědět

10. 3. 2021 (10:19)  –  Lenka Nádějová

0
0

S vaším názorem souhlasím. Zavřít konečně i průmysl. Nic jiného už vlastně nezbývá.

Pokud je některé město, jako Písek, postiženo průmyslovou zónou, i to může znamenat problém při šíření nákazy, která narůstá.

Na pracovištích, ve výrobních halách…, legální i nelegální ubytovny, kde se sdílí často sociální zařízení, kuchyňky. O hygienických návycích a dodržování pravidel si nedělám iluze.
Přesto testovat agenturní zaměstnance mají průmyslové firmy až od 9. 3. ! Je otázka, zda je někdo „nezávislý“ bude kontrolovat, na slušnost a odpovědnost těchto firem nevěřím. Těm jde o otevřený provoz a zisk.

Zavírá se ve špatném pořadí.

Babiš je mazaný obchodník, z podzimních odměn zdravotníkům udělal celoroční. Je vidět, že pro vládu zdravotníci prioritou nejsou, vysvětlil Milan Kubek. (Klára Beranová, Novinky, 9.3.21)

Vláda sama v ochranném opatření k cestování z prvního března uvedla, že výrobní závody patří z hlediska nákazy k nejrizikovějším místům.
Průmysl před začátkem pandemie tvořil zhruba 36 procent tuzemského hrubého domácího produktu, služby se na výkonu české ekonomiky podílely zhruba ze 60 procent.

Představitelé vlády však opakovaně odmítají jakákoliv omezení směrem k průmyslu. Místo toho drasticky omezili pohyb občanů mimo bydliště. Do práce, kde se nakazí nejčastěji, budou smět i nadále.
(Bohumír Žídek, Novinky 8.3.21)

Obdivuji výdrž a osobní statečnost zdravotníků, především těch z „covidového“ nemocnice.
Děkuji jim.

Odpovědět

11. 3. 2021 (18:47)  –  Bc. Ladislav Douša, DiS.

0
0

Můj chlebodárce, který má bezmála 30 tisíc zaměstnanců, přičemž řadu z nich na pozicích kritické infrastruktury státu, začal s testováním před zraky televizních kamer před více než týdnem, leč k nám do regionů z centrály to testování ještě nějak nedoputovalo. Těžko se zlobit na soukromý sektor, když se takto pomalu chová státní podnik.

Odpovědět

10. 3. 2021 (13:13)  –  jiří Mládek

0
0

Souhlasím s tím že šíření nákazy v továrnách je problém. Ale nesouhlasím s tím že nic jiného než zavírání nezbývá.

Můj dojem je takový že všichni příznivci všelijakého zavírání si naprosto neuvědomují škody tím způsobené. Ať už obrovské ekonomické škody nebo třeba i to že do týdne od uzavření průmyslu nebudou v supermarketech potraviny. Ano, i pekárny nebo třeba masny spadají pod průmysl.

Jedno z možných řešení nastínil pan Petr Jaroš v druhé polovině tohoto článku: https://dfens-cz.com/epidemiologicke-micurinstvi-industrial-style/

Uznávám že jeho jazyk a styl psaní nemusí sednout každému, nicméně pokud se přes toto přeneseme tak mi jeho myšlenky dávají mnohem větší smysl než většina opatření naší neschopné a chaotické vlády. Jedná se o člověka který ty továrny navštěvuje a který zjevně na rozdíl od našich ministrů a různých vládních expertů má přehled o tom jak to tam chodí.

Ano, tato opatření bohužel nelze zavést přes noc, ale jsem přesvědčen že pokud by vláda na něčem podobném začala pracovat před půl rokem tak nejsme tam kam jsme se dostali…

Odpovědět

10. 3. 2021 (17:25)  –  Pavel Šebelle

0
0

Pane Mládek
1) nikdo nechce zavírat kritickou infrastrukturu jako jsou potravinářské provozy. takže žádné jídlo by v supermarketech nedošlo

2) žádné velké škody by při celostátní dovolené nenastaly, dovolenou si lidé berou i když není koronavirus, fabriky sami zavřeli v první vlně a žádné škody, které by je položili nevznikly

3) tím, že fabriky nezavíráme, máme a budeme mít další měsíce zavřené nemocnice pro normální i některé akutní pacienty, máme zavřené školy, zavřené rodiče v jejich domovech už rok jsou bez návštěv příbuzných a dalších věcí, tím vznikají nejen velké ekonomické škody, ale i nenahraditelné škody v našich životech

4) tím, že fabriky nezavíráme a neřízeně promořujeme populaci trvale poškozujeme zdraví mnoha lidí, zatěžujeme rozpočty zdravotnictví na další desetiletí

5) tím, že fabriky nezavíráme, budeme mít min. 20 000 mrtvých navíc, zcela zbytečně, jen kvůli tomu, že by někomu trochu klesl zisk

To všechno jsou zcela neomluvitelné věci

Odpovědět

11. 3. 2021 (09:38)  –  jiří Mládek

0
0

Pane Šebele, to jsou sice zajímavá tvrzení, ale můžete je nějak doložit? Nebo se jedná pouze o vaše názory? Vy to píšete stylem jako by uzavření továren byla jediná cesta ze současných problémů. Ale tak to není. Jeden z možných způsobů je nastíněn v mnou odkazovaném článku. Díval jste se na něj?

Uzavření průmyslu bohužel není o tom že by někomu na chvíli trochu klesl zisk. Ty následky by byly trvalé. Kolik toho víte např. o automobilovém průmyslu? O ekonomice kolem něj? O tom že práce jsou přesně naplánované na několik měsíců dopředu a téměř žádné díly se nikde nedrží skladem? Měsíční výpadek tak téměř jistě povede k tomu že zahraniční zákazníci si svoje zboží obstarají jinde. A pokud jednou odejdou jakou asi budou mít motivaci se vracet? Důsledky si jistě dokážete domyslet.

Ano v první vlně některé fabriky zavřely. Ale kolik jich bylo? Já vím o dvou nebo třech. Krom toho si myslím že tenkrát byla jiná situace ve světě. Utlumovalo se všude. Teď by došlo k utlumení pouze u nás a sousedé by na to jistě reagovali.

Odpovědět

11. 3. 2021 (10:20)  –  Pavel Šebelle

0
0

Pane Mládek to nejsou jen moje názory, ale veřejně dostupné názory skutečných odborníků.

Kosmetická nedostatečná opatření, které dělá česká vláda způsobují mnohem větší škody ekonomice, zdraví lidí a celkovému stavu společnosti.

Navíc ve všech státech , kde to nezvládli a kde jsou velké počty nemocných dochází k mutacím viru, a vir se stává nakažlivější a nebezpečnější (Británie, JAR, Brazílie, USA, ČR) což působí zase jen a jen větší škody.

Na jaře měli zavřeno skoro všechny fabriky a nic se nestalo. Situaci v průmyslu znám velmi dobře a vím jak to funguje, věřte, že německé podniky si za měsíc nenajdou tak levné dělníky a takové výrobní kapacity jinde ve světě jaké mají u nás, to jsou ničím nepodložené modrosvazácké bláboly. A Němci to pochopí budou rádi, když u nás pandemie, která i je ohrožuje poleví.

Některé fabriky jako např. Kovosvit sami vyhlásili 14 denní dovolenou po tom co se jim lidi hromadně nakažují.

Antigenní testování ve firmách jehož účinnost je při samoodběru cca 20-30% nedává žádný smysl, jsou to vyhozené peníze a jen to dává falešnou informaci spousta lidem, že jsou negativní a přitom šíří nákazu. To dokazují čísla, která testy odhalili, např. škodovka má jen 0,66% zachycených nákaz, což je samozřejmě nesmysl. Testovat by se museli PCR, aby se zachytili pozitivní lidé před tím než budou infekční, antigenní test zachytí jen ty nejvíce infekční a to je málo.

To že není jiná možnost než zavřít fabriky ukazují čísla z tohoto týdne, po současných kosmetickcýh opatřeních, kdy se lidem zakázalo vlastně jen chodit do lesa, počty nakažených ani mrtvých ani pacientů v nemocnici se výrazně nemění a jsou nad kolem 15 000.

Podle odborníků Vámi předkládaná verze znamená min 6 měsíční zavření toho co už je zavřené rok a min. 20 000 mrtvých navíc, zbytečně. To je nehorázná cena i za to, že by někdo přišel o malou část zakázek.

Odpovědět

11. 3. 2021 (10:43)  –  jiří Mládek

0
0

"Podle odborníků Vámi předkládaná verze znamená min 6 měsíční zavření toho co už je zavřené rok a min. 20 000 mrtvých navíc"

Docela by mě zajímal nějaký odkaz dokládající toto vaše tvrzení. Už jen proto že nevím o tom že by se nějakými opatřeními podobnými těm které navrhl pan Petr Jaroš nějací vládní experti vůbec zabývali.

V tom že antigení testování samo a sobě a bez dalšího nepomůže s vámi souhlasím. Co mě nejvíc vadí je to chaotické zavírání všeho. A neexistence diskuse o jiných možných cestách.

Odpovědět

13. 3. 2021 (12:47)  –  Pavel Šebelle

0
0

Pane Mládek v říjnu prezident lékařské komory a odborníci žádali o zavření průmyslu, neudělalo se to a máme výsledek – 6 měsíců zavřeno a + 20-30 000 mrtvých navíc (mrtvých je skutečně podle odborníků víc než jsou oficiální statistiky).

To, že se to neudělalo ani teď před 14 dny bude mít podobný efekt. 14 dní máme stupidní neúčinná opatření, že nemůžeme do lesa na procházku mimo svou obec a nemůžeme jet do lesa mimo okres a výsledek je nulový, v pátek opět skoro 15 000 nakažených. Sám si spočtěte kolik z tohoto čísla bude mrtvých a trvale zdravotně poškozených lidí.

Odpovědět

11. 3. 2021 (13:32)  –  Viktor Hnyk

0
0

Vše záleží na lidech. Když lidé nebudou sobečtí a budou dodržovat, to co je nařízeno, tak budou počty klesat, i když budou otevřené továrny. Samozřejmě by bylo lepší všechno na minimálně 3 týdny zavřít, ale ekonomika by byla úplně v háji. To mělo přijít loni na podzim. Kdyby každý začal u sebe, tak takové počty nakažených nejsou. Všichni všechno svádí na Babiše, vládu, omezení svobody , atd. , ale nikdo z těchto lidí nezačne sám u sebe.
A dokud nezačne pořádně fungovat policie a přísně trestat všechny, co nařízení porušují a všelijak obcházejí, tak se nemůžeme hnout z místa. Koukněte jaké restrikce a tresty mají jinde ve světě. Z toho by se tady polovina lidí zbláznila.

Odpovědět

13. 3. 2021 (12:42)  –  Pavel Šebelle

0
0

Ekonomika bude v háji teď po těch schodcích 2x500 mld a to není konečné číslo. Nebyla by v háji rozhodně po měsíční dovolené. Samozřejmě, že za hloupá a neúčinná opatření může ten kdo je nařizuje. Sám Babiš všechny chyby jeho vlády, které znamenají min. 30 000 mrtvých vyjmenoval.

Odpovědět

13. 3. 2021 (12:38)  –  Pavel Šebelle

0
0

ČR se vypořádala s pandemií úplně nejhůř v západní civilizaci a jak je na tom Západ jako celek?

USA + EU mají cca 0,82 mld obyvatel a mají v pandemii přes 1,1 mil mrtvých.

Státy jihovýchodní Asie – Vietnam, Jižní Korea, Čína, Mongolsko, Thajsko, Malajsie, Indonésie, Filipíny a další státy jihovýchodní Asie, mají jednou tolik obyvatel cca 1,8 mld a mají dohromady asi jen 62 000 mrtvých.

Indie s 1,2 mld obyvatel má 151 000 mrtvých.

To co se děje u nás a na západě, je opravdu bizardní a překonává to i ty nejpesimičtější a nejčernější představy. Je neuvěřitelné jak diletantsky a hloupě se pandemie řídí nejen v ČR, ale v celém západním světě a kolik mrtvých jsou ochotni západní politici obětovat pro zisky firem a čísla HDP.

Odpovědět

13. 3. 2021 (19:20)  –  Viktor Hnyk

0
0

No a o to právě jde. Hlavně v Asii jsou lidé podstatně zodpovědnější než v "západním světě" a továrny mají normálně v provozu. A hlavně se jim daří trasovat, protože mají například povinné aplikace v telefonech. A pořádné tresty v případě porušení. Takže si tam málokdo něco dovolí porušit. To by ale u nás bylo povyku, kdyby tady byla nastolena pravidla jako tam. Ono je jednodušší svádět všechno na Babiše. Pane Šebelle kolikrát jste porušil nějaké nařízení Vy?

Odpovědět

14. 3. 2021 (12:59)  –  Pavel Šebelle

0
0

V první vlně i v ČR lidé všechno dodržovali, v lidech to tedy není, je to v tom, že se nařizují nesmyslná a kosmetická opatření, a ty lidé pak nedodržují a stát dodržování opatření si neumí ani vynutit. Opravdu je stupidní zakázat lidem chodit do lesa mimo obec, když musí chodit do práce, kde se potkají ve firmě nebo jídelně bez roušek s mnoha lidmi. Pak samozřejmě nenosí roušky ani na ulici.

Já dodržuji dávno mnohem přísnější opatření než nařizuje vláda. A všem to doporučuji.

A na Babiše nikdo nic nesvádí, sám se k chybám přiznal, sám se do všeho montuje, takže evidentně je to především jeho vina. Neschopnost vlády ANO s ČSSD překonala všechny představitelné komediální parodie na vládnutí, takový blbosti co oni říkají každý den a každý druhý den to mění, by nevymyslel ani ten nejlepší scénárista na komedie.

Bohužel je to realita, která nás stojí nás tisíce životů obyčejných lidí a nejhorší na tom je, že ani nikdo ze stávající opozice není o moc lepší, ani Piráti nechtějí zavřít fabriky a ani oni nepodpořili nouzový stav.

Odpovědět

14. 3. 2021 (13:52)  –  Bc. Ladislav Douša, DiS.

0
0

Za rok mi nikdo nedokázal vysvětlit, proč dělník ve fabrice možnost teplého oběda v civilizované formě u stolu má a zbytek pracujícího národa v restauracích ne.

Odpovědět

15. 3. 2021 (13:53)  –  Viktor Hnyk

0
0

Lidé mají dodržovat i kolikrát nelogické nařízení. Mě se zdá také kolikrát nelogické jet 50 km/h na konci vesnice, ale jedu, protože je to nařízené. A takových příkladů je spousta. Chtěl jsem jenom říci, že je lehké všechno svádět na vládu, ale svůj díl viny na tom , jak to tady vypadá, mají všichni ti, kteří nařízení vydávají (vláda), kteří nařízení kritizují (opozice), kteří nařízení nejsou schopni vymáhat (policie) a všichni, kteří nařízení nedodržují a různě obcházejí. Na základě zvládání epidemie, se pro mě staly všechny strany absolutně nevolitelné.

Odpovědět

16. 3. 2021 (09:13)  –  jiří Mládek

0
0

Pane Hnyku, s prominutím větší nesmysl jsem dlouho nečetl. Proč opozice nařízení kritizuje? Protože vláda vydala taková nařízení jaká vydala. Proč je policie není schopna vymáhat? Zase, protože jsou taková jaká jsou – nevymahatelná? A proč je lidé obcházejí? Protože jsou nesmyslná a nejsou nijak zdůvodněná.

Až vám vláda nařídí abyste po ulici chodil pozadu a dělal přitom kotrmelce, také to uděláte? Takovým tvorům kteří slepě následují příkazy aniž by o nich aspoň trochu přemýšleli se říká ovce. Já osobně mám třeba opravdu velký problém s tím chodit po venku s náhubkem i když široko daleko nikdo další není.

Ústavní soud zruší některá opatření jako neústavní a neodůvodněná a co udělá vláda? Vydá nové opatření, prakticky totožné jako to zrušené a odůvodnění jsme se též nedočkali…

Ne, současné problémy opravdu nelze svádět na nikoho jiného než na naše nejvyšší. Jaký bača, takové stádo…

Odpovědět

16. 3. 2021 (14:17)  –  Pavel Šebelle

0
0

Pan Hnyk, vy jste volič ANO, že se tak zastáváte prokazatelně zcela neschopné a hloupé vlády ? :-)

Odpovědět

16. 3. 2021 (15:13)  –  Viktor Hnyk

0
0

Pane Šebelle nebyl jsem, nejsem a nebudu. Tak jako žádné jiné strany. Jak jsem psal, jsou pro mě všechny nevolitelné. Musíte pořádně číst. Což, jak jsem se tady několikrát všimnul, Vám moc nejde. Když není podle Vás, tak je to špatně.

Odpovědět

16. 3. 2021 (15:21)  –  Viktor Hnyk

0
0

Pane Mládek a právě kvůli takovým lidem jako jste Vy ( sobeckým, bezohledným, netolerantním) je tady situace taková jaká je. Dokud si Vámi podobní konečně neuvědomí, že situace je velice vážná a že nařízení, i když jsou leckdy nelogický, se prostě musí dodržovat, tak se to nemůže změnit. Je mi Vás líto, že si neuvědomujete vážnost situace a že už se to do normálu, jaký jsme znali, ještě hodně dlouho nevrátí. Jestli vůbec někdy.

Odpovědět

17. 3. 2021 (08:50)  –  jiří Mládek

0
0

Pane Hnyku, nevím na základě čeho mne nazýváte sobeckým, bezohledným a netolerantním?! Neznáte mne! Já tady zmínil jeden z všech těch vládních nesmyslů. Ale pokud se mi dostane uspokojivého vysvětlení jaký epidemiologický přínos má nošení náhubku na liduprázdné ulici, pak si jej teda nasadím i tam.

Možná jen pro vaši informaci: už tři týdny jsem se nesetkal s živým člověkem s vyjímkou členů domácnosti. A i před tím jsem si v uzavřených prostorách ten náhubek poctivě nasazoval. Tolik jenom k té sobeckosti a bezohlednosti.

A ještě jednou se vás zeptám. Kdyby nám vláda nařídila takový nesmyl jako chodit pozadu a dělat u toho kotrmelce, dělal byste to?

Odpovědět

17. 3. 2021 (13:42)  –  Viktor Hnyk

0
0

No tři týdny. A co jste dělal předtím? Také jste dodržoval opatření? Je spousta lidí, co už je dodržují rok a začíná jim docházet trpělivost, když vidí, že na to spousta lidí stále kašle. Kotrmelce vás nikdo dělat nenutí, chodit pozadu také ne. Používejte selský rozum. On na vás nikdo nezaklekne, když půjdete po po prázdné ulici.

Odpovědět

17. 3. 2021 (13:43)  –  Viktor Hnyk

0
0

Bez roušky.

Odpovědět

17. 3. 2021 (15:51)  –  jiří Mládek

0
0

"A co jste dělal předtím? Také jste dodržoval opatření?"

Ta smysluplná ano.

"Kotrmelce vás nikdo dělat nenutí, chodit pozadu také ne"

Zatím, ale s tím co předvádí naše vláda, co není, může být. :-) To byla samozřejmě nadsázka, ale vy jste tady ten kdo obhajuje i nesmyslná nařízení. Dodržoval byste to?

"Používejte selský rozum."

Nic jiného celou dobu nedělám. To vy zde píšete jak je nutné dodržovat VŠECHNA nařízení. A jedním z nich je i nutnost mít náhubek na liduprázdné ulici…

No nic, vidím že z vás kloudnou řeč nedostanu, proto končím diskusi. Už jsme tady toho napsali dost…

Odpovědět

17. 3. 2021 (16:45)  –  Pavel Šebelle

0
0

jen jsem se zeptal, abych zjistil důvod proč se zastáváte zcela neschopné vlády, která má dnes na svědomí díky svým hrubým chybám, které sama přiznala min 15 000 mrtvých. Denně to dělá 250 mrtvých a podle pana Duška vláda nechá tento stav ještě měsíc beze změn, průmysl nezavře takže za další měsíc přibude dalších 6000 mrtvých. Ale zdá se, že to nikomu moc nevadí.

Odpovědět

13. 3. 2021 (17:36)  –  Pavel Šebelle

0
0

Jak je to s antigenním testováním ve firmách – jaký má přínos, defacto žádný viz.
Seznam Zprávy:
Celkově jen asi procento pozitivních nálezů. To je výsledek masivního testování antigenním způsobem. Poměr pozitivních PCR testů ale neklesá, za pátek tomu bylo přesně naopak.

Antigenní testování, na které vsadilo Česko zatím hlavně v oblasti průmyslu, může být nespolehlivé. Jak už Seznam Zprávy v týdnu informovaly, falešně negativní výsledek může podle zdravotníků vyjít až u poloviny lidí, kteří nemají příznaky.
Firmy pozitivních zaměstnanců hlásí naprosté minimum.
To potvrdil v pátek na tiskové konferenci i ministr zdravotnictví Jan Blatný. „Celoplošné testování ve firmách má zachycenou pozitivitu u jednoho až dvou procent všech testů,“ uvedl.
A zprávy z terénu mluví často dokonce o čisté nule.

Odpovědět

15. 3. 2021 (13:56)  –  Viktor Hnyk

0
0

A co se týká testování ve firmách, lepší něco než nic. U nás díky testování zůstalo pár lidí doma, kteří by jinak do práce normálně chodili, i když měli příznaky. Mysleli si, že jsou jenom nachlazení. Takto musí zůstat minimálně 14 dní doma a nikde to nešířit.

Odpovědět

15. 3. 2021 (16:19)  –  Pavel Šebelle

0
0

Portugalsko zavřelo na měsíc průmysl, firmy ani nezkrachovaly, ani nepřišly o zakázky, a z 11000 nakažených v lednu spadli na 550 a protože to ž se dá řídit a hlídat klesají dál.

Naši chytrolíni "zavřeli" naoko okresy a po 14 dnech máme stále 15 000 ve všední den a 8000 o víkendu.

Odpovědět

16. 3. 2021 (15:48)  –  Viktor Hnyk

0
0

Písecký deník extra – vedoucí lékař Covid stanice Miroslav Kodým mimo jiného říká: "stále je nejdůležitější osobní odpovědnost při hygieně rukou, dodržování rozestupů a nošení roušek. Na jaře tyto jednoduché kroky dodržovala většina národa a fungovalo to. Nyní už hodně lidí rezignovalo nebo jsou otevřeně proti opatřením." A tom to celé je.

Odpovědět

16. 3. 2021 (21:22)  –  Luděk Blaha

0
0

Po ulicích měst, sídlištích a v parcích se sdružují a pohybují vícečetné skupiny dětí a mládeže bez roušek a rozestupů a to v průběhu celého dne a mnohdy i po setmění. Nepřijde mi právě prozíravé si až takovou nezodpovědností případně vyřadit z provozu svoje živitele a opečovávatele. Když už jim na vlastním zdraví nezáleží…

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.