Přihlášení

RECENZE a VIDEO: Sylvie Krobová a Bilbo nadchli Vykulenou sovu

7. 12. 2014 | Zbyněk Konvička | Diskuze (0) | Kultura

Vykulená sova – kávový klub a pražírna a Společnost za práva zrcadel – nezávislá kulturní jednotka Prácheňska připravily na 6. prosince svůj první společný večer. Jeho hosty byli Sylvie Krobová – šansoniérka, herečka a pedagog na ZUŠ v Dobříši a její životní a umělecký partner Jiří „Bilbo“ Reidinger – herec, klaun, mim a pedagog na DAMU.

Sylvie a Bilbo pojali večer jako návštěvu jakéhosi kabaretu, kde měla hlavní roli písničkářka – šansoniérka Sylvie. Do jejích balad tu a tam vstupoval s trumpetou nebo obří hlavou – Stínem – Bilbo, který melancholií zabarvené skladby odlehčoval klaunérií a kouzlil úsměvy na tvářích všem přítomným. Sylvie představila jak svou zbrusu novou tvorbu, která by se na jaře měla objevit na jejím čtvrtém sólovém albu, tak i koncerty prověřené písně z prvních tří desek – Moře, Slunce, Svět podivínů, Do listí nebo Průvody klaunů.

Improvizovaná scéna de facto mezi stoly přispívala k těsnější a provázanější atmosféře s publikem zvlášť ve chvílích, kdy Sylvie opustila svou klavírní stoličku a vydala se s harmonikou mezi posluchače nebo když s Bilbem vstoupili mezi šansony krátkými skečemi takzvanými Antikódy – od Václava Havla. Právě prostředí disentu a blízkost našeho prezidenta Václava Havla, skupin DG 307, Platic People of The Universe, Ivana Magora Jirouse a dalších umělců z alternativní kultury let sedmdesátých a osmdesátých určoval Sylviino vnímání světa a umělecké směřování. Její otec Andrej Krob, režisér Havlových her, tradičně pak na Hrádečku, vedle letní chalupy Václava Havla pořádá zahradní slavnost – undergroundový festival zajímavých umělců, hudebníků a divadelníků.

Písecké obecenstvo výkony Sylvi a Bilba odměňovalo bouřlivým potleskem a na tvářích posluchačů se zračila pohoda a spokojenost. Co si umělec i pořadatelé mohou přát více v dnešním zrychleném světě, kde se cení a klade důraz na hlavně stále větší a nesmyslnější výkon a jeden na druhého si nenajde čas, nezastaví se, nezamyslí nad jinými hodnotami, než těmi materiálními a v klidu nespočine – třeba u šansonu.

Vykulená sova – kávový klub a pražírna a Společnost za práva zrcadel – nezávislá kulturní jednotka Prácheňska chystají další večer na středu 17. prosince. Tentokrát bude hostem klubu Déma, zpěvák a kytarista kultovní skupiny Znouzectnost, který přiveze své zhudebněné plzeňské pověsti a surrealistické hříčky, u kterých se budete královsky bavit.

Záznam z části koncertu pořídil Milan Princ:

Fotogalerie k článku

0