Přihlášení

Seznamte se s kandidáty ODS a s jejich názory ke komunální politice

30. 9. 2010 | Otomar Gottstein | Diskuze (24) | PÍSECKÝ HYDEPARK

V těchto aktualitách budete nacházet texty novinových článků kandidátů za Občanskou demokratickou stranu, tak jak postupně vycházejí v denním tisku. Články, které budou přímo určeny pro Písecký svět nebo případně pouze publikovány na webu www.odspisek.cz budou uveřejňovány samostatně. Protože již k některým článkům proběhla diskuse, byla tato diskuse přepsána na mojí odpovědnost k této aktualitě. Samostatné dosud zveřejněné články budou odstraněny. K tomuto opatření jsem přistoupil na základě konzultace s redakcí Píseckého světa, zejména proto, abychom dosáhli vyšší přehlednosti webu www.piseckysvet.cz. Děkujeme Vám za pochopení. V diskusích tedy uvádějte jméno osoby, ke které se Váš příspěvek vztahuje, případně i datum zveřejnění článku v tisku. Otomar Gottstein, předseda MS ODS Písek

 
 

 

Eva Marešová
Vážení spoluobčané,
dále pokračujeme v představování volebního programu, který zahrnuje rovněž kulturu, sport a cestovní ruch. Prioritou ODS je vytvořit průhledný a srozumitelný systém podpory kultury a sportu. Nedávno jsem četla, že se jedná o drobné. Pokud vím, město tyto aktivity ročně stojí nemálo finančních prostředků. Zanechme tohoto slovíčkaření a bavme se i o těchto drobných! Těmto financím budeme věnovat mimořádnou pozornost. Ne snad proto, že bychom někomu nedůvěřovali, ale proto, aby peníze čerpaly písecké organizace, děti a mládež. Jedná se o to, aby tyto prostředky byly účelně, smysluplně a prokazatelně rozděleny.
A jaký je cíl tohoto snažení? Přesvědčit obyvatele Písku, že jsme jejich partneři, že budeme naslouchat každému návrhu a názoru na udržení a rozvoj píseckých aktivit, na kterých má stavět nejen turistický ruch. Navzdory tomu, že chceme být konkrétní, nelze zatím v předvolební diskusi slibovat konkrétní akce, které podpoříme. Obecně lze ale říci, že změníme přístup k veškerému dění v Písku a dáme přednost našim akcím a lidem před vším ostatním.
Důležité je stále připomínat další bod našeho programu: děti a mládež. Kousek na západ za hranicemi si může každý z nás povšimnout vybavenosti všech mimoškolních aktivit. Zkrátka naši vrstevníci na své budoucnosti, svých dětech a mládeži nešetří a moc dobře vědí, proč to dělají. Nechtějí, aby v konkurenci hrály jejich děti druhé housle. Nabízí jim vše, co potřebují pro svůj rozvoj. Z diskusí, které si i jako matka vyslechnu, mám pocit, že na mimoškolních aktivitách našich dětí šetříme, že finance, kterými disponujeme, nerozdělujeme systematicky a koncepčně. Mým přáním je, aby každé dítě, které chce dělat cokoliv navíc, které chce rozvíjet svůj talent a schopnosti, tuto možnost mělo. Děti kousek za hranicemi vnímají cílený a konkrétní zájem svých rodičů, který jim dává sílu do života. Já se chci zasadit o to, aby i naše děti byly silné, nebály se konkurence a věděly, že jsme jim oporou a tento postoj předají i svým dětem. V minulosti jsme tuto oporu postrádali. Nikdo nás neučil být silnými a týmovými hráči, nikdo nás neučil podnikání a samostatnosti. Předchozí společenský systém upřednostňoval pasivitu, podřízenost, vyčkávání do okamžiku, kdy vyjde usnesení orgánu, který je pověřen rozhodovat o osudu organizací i jedince. To snad přece nechceme v jiné podobě předávat našim dětem!
Jak jsem se již výše zmínila, děti kousek za hranicemi se učí konkurenci, práci v týmu, ale i určité formě samostatnosti v přístupu ke svému životu a svým budoucím možnostem. Aby naše děti opravdu nemusely stát v koutě, chci proto usilovat společně s celou píseckou organizací ODS o nejlepší podmínky, které můžeme našim dětem pro jejich rozvoj a budoucí konkurenční výhodu nabídnout!
Eva Marešová
Kandidát za ODS v komunálních volbách 2010
Vyšlo 6.10.2010 v Píseckém deníku
Navštivte naše stránky www.odspisek.cz, kde se můžete seznámit s celým volebním programem ODS v Písku.


 

Ing. Zdeněk Kulič
Vážení spoluobčané,
v jednom předvolebním článku jsem nedávno četl o možném ohrožení budoucnosti našeho města, pokud by i nadále nebyla dobře cílena strategie města, a to v souvislosti se zaměstnaností. S tímto názorem souhlasím, pokud máme na mysli zejména průmyslovou zónu. Dřívější vedení města, tehdy ještě pod vedením bývalého starosty JUDr. Průši, neodhadlo správně vývoj a budoucí tendence v průmyslu, zejména pokud máme na mysli vzdělání.
Mekka textilního průmyslu na jihu Čech se najednou začala
transformovat na město strojírenské, aniž by se přihlédlo k zázemí, infrastruktuře a tolik potřebnému školství, které by zajišťovalo uplatnění pro mladou generaci, zajistilo přeškolení lidem, kteří jsou ochotni přejít do nových průmyslových odvětví. Samotné dotace na vznik pracovních míst a mnohamiliónové podpory na vznik nových montážních hal v průmyslové zóně ještě nejsou zárukou, že obyvatelé Písku najdou uplatnění a kvalitní zaměstnání.
Na tomto místě nebudu hovořit o průmyslové zóně s velmi špatně vyřešenou a nedomyšlenou infrastrukturou včetně zázemí pro veřejnou dopravu. Tento problém přenechám kolegovi Homolovi. Já sám jsem osobně již mnoho let roztrpčený nepřipraveností tohoto projektu, kterému chyběl podnikatelský záměr.Výsledek: vše se řešilo horkou jehlou až poté, co začala průmyslová zóna vznikat. Největším problémem je ale odbornost lidí, kteří by zde mohli najít uplatnění. Proto vzniklo v Písku konkurenční prostředí na pozicích, která v Písku fakticky chybějí.
Konečně přišel okamžik, kdy můžeme konstatovat, že se strojírenství po několika letech konečně mírně rozjíždí. Firmy své nové produkty dlouhou dobu držely u ledu a čekaly, co bude dál. Trend, kdy nastane oživení ekonomiky a každý bude chtít vše hned, jsem očekával a dnes to ve své firmě i denně řeším. S touto situací jsem počítal, věděl jsem, že přijde, a proto jsem si vytvářel i určité rezervy, nesnižoval jsem platy, nepropouštěl zkušené lidi. Choval jsem se prostě tak, abych včas mohl pokračovat, nemusel hledat výmluvy a omluvy, proč to či ono nejde. Tahle situace pro mne nebyla úplně nová, jsem zvyklý v životě očekávat i to nejhorší, ale nechci odcházet jako prohrávající. Před povodněmi v roce 2002 jsem měl firmu vedle řeky, udělal jsem veškerá opatření proto, abych - pokud přijde velká voda - nezkrachoval. Dnes nerozumím výmluvám zejména městských a státních organizací. Jejich představitelé nehospodařili se svým majetkem, ale s městským, byli obklopeni početným úřednickým aparátem, nicméně nebyli schopni ochránit městský majetek, písecké památky a tím i finance. Pokud bych si takto počínal ve své firmě, již dávno bych ji neměl. Pokud bych takto řídil cizí firmu, byl bych bez práce… Píši o tom hlavně proto, že výmluva na nepředvídatelnost povodně nebo krize nestačí. Ve vrcholovém postavení musíte předvídat, plánovat a strategicky myslet. Ve vazbě na zaměstnanost a podporu nových firem je předvídání i v tom, jak jsme schopni najít způsob, který bychom zatraktivnili mladým lidem studium na středních a vysokých školách technického směru. Je velice jednoduché stěžovat si na nedostatek lidí, ale co pro to děláme. Syn studuje techniku. Uvědomuji si, že zájem o studium je skutečně velice malý a mizivý počet lidí se vážně zabývá technikou.
Do poslední chvíle jsem byl přesvědčen o tom, že problém by mohla vyřešit strojírenská fakulta v Písku. Svůj názor jsem však změnil pod tíhou mnoha skutečností. Na tomto místě uvedu alespoň několik z nich:
1. kdo z profesorů bude dojíždět
2. jaká bude kvalita vyučujících
3. kde se seženou studenti, aby studovali v Písku, když na renomovaných vysokých školách chybí.
Z těchto důvodů se ve spolupráci se strojírenskými firmami zasadíme o podporu píseckých studentů strojírenských škol. Podpoříme je finančně, materiálně i odborně. Ve spolupráci se základními školami budeme vytvářet takové programy, které dětem nabídnou strojírenství zábavnou formou. Stojíme o to, aby naše děti našly v životě uplatnění a nevykonávaly jen pomocné práce, které na trhu zbyly.
Průmyslová zóna v Písku, kulturní dům a Sladovna ukázaly na další problém, který může vzniknout, pokud se projekty připravují neodborně a bez podnikatelského záměru. I přes velmi dobrou práci stavebních firem, dnes obviňovaných za zvýšené náklady, které byly celkem vyčísleny částkou asi 140mil Kč, tenhle problém vidím jinak, a to konkrétně ve špatně připravených projektech, v neodbornosti zadavatelů a v řešení věcí horkou jehlou. Proto budeme trvat na důsledných přípravách kvalitních projektů, které nebude potřeba opravovat vícepracemi. Nepodpoříme žádný projekt bez věrohodného a vymahatelného podnikatelského záměru. Nechceme další stavby, byť architektonicky velmi dobře zrealizované, kterým ale chybí záměr, koncepce a strategie. Tak jako nemohu ve firmě nakupovat stroje bez vize a podnikatelského záměru, tak nemůžeme ani utrácet městské peníze pro stavění politických pomníků.
Ing. Zdeněk Kulič
kandidát v komunálních volbách za ODS
Vyšlo v Píseckém deníku 1.10.2010
Volební program ODS si přečtěte na www.odspisek.cz


Vladimír Homola
Vážení spoluobčané,
do voleb nám zbývá 14 dnů, a proto již budeme představovat konkrétněji nejen náš volební program, ale i naše záměry. Jsem velmi rád a je mi ctí být dnes kandidátem v komunálních volbách za Občanskou demokratickou stranu, která nejen v Písku dokázala schopnost sebereflexe a nabízí mnoho nových tváří, které mají mnoho zkušeností mimo jiné i ze svého odborného života. Každý, kdo dnes za ODS v Písku kandiduje, si uvědomuje důležitost týmové práce. A to je i jedna z věcí, kterou jsme shledávali v práci stávajícího zastupitelstva jako nedostatečnou. Bohužel ale musím konstatovat, že k tomu přispěli i někteří naši členové, byť již dnes bývalí.
V našem volebním programu jsme se zaměřili na podporu dětí a mládeže, zejména pak v mimoškolních aktivitách. Jsme přesvědčeni, že budoucí generace bude taková, jakou si ji vychováme. Proto budeme činit takové opatření, aby každý, kdo na sobě chce pracovat, tu možnost měl. „Co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš“ je naše staročeské přísloví, ke kterému není co dodat. Snad jen doplnit - není nad to, když se naše děti v mládí naučí smyslu pro povinnost, kázeň a týmovou odpovědnost. Solitérství a sobectví je výsledkem nezájmu společnosti o vývoj svých dětí. Podporu sportu, kultury a všech ostatních zájmových činností proto bereme velmi vážně a je nám nadřazená před jednorázovými akcemi a vším, co nesouvisí přímo s děním ve městě. Tuto výchovu lze přirovnat ke vzdělávacím programům ve firmách, kde působíme. Bez rozvoje osobnosti a vědění našich zaměstnanců, bychom nebyli konkurenceschopní. Přece nechceme, aby se vlastně něco podobného stalo našim dětem.
Dalším velmi skloňovaným tématem jsou velké investiční akce přímo financované městem či spolufinancované soukromým kapitálem. V Písku je opravdu mnoho staveb, kterými se můžeme pyšnit a na něž může být naše město právem hrdé. Diskuse je ale dle mého názoru směřována jinak. Tak, jako já si nemohu dovolit investovat ve firmě bez podnikatelského záměru, stejně tak nemůže ani město k investicím přistupovat bez zajištění návratnosti těchto financí. Občanská demokratická strana se zavazuje ke každé investici připravit seriozní podnikatelský záměr, který bude i důsledně vymáhat. Vyvineme maximální úsilí pro zavedení elektronických výběrových řízení a vytvoření takového systému, který zaručí maximálně efektivní investování veřejných prostředků, a to nejen do staveb, rekonstrukcí a oprav. Velmi nám záleží na tom, jaké akce a materiály za podpory města vznikají, jaké kluby a spolky jsou spolufinancovány. Proto trváme na vytvoření transparentního a průhledného systému financování všech akcí a materiálů, stejně tak jako trváme na využívání elektronických aukcí, prostřednictvím kterých budeme nakupovat poptávané zboží a služby.Stejně jako se ODS hlásí k sebereflexi uvnitř strany, máme zájem na ozdravení veřejného dění. Vše, co bude možné zveřejnit, zveřejníme. Vše, co bude možné s veřejností diskutovat, podrobíme veřejné diskusi.
Vladimír Homola
člen výkonné rady ODS
předseda rady oblasti ODS Písek
Vyšlo 30.9.2010 v Píseckém deníku
Náš volební program najdete na: www.odspisek.cz
 

Ing. Petr Mareš
Vážení spoluobčané,
jako člen Občanské demokratické strany a kandidát v letošních komunálních volbách s potěšením využívám příležitosti se představit a sdělit vám několik informací o sobě, své práci a zájmových činnostech.
Narodil jsem se v Písku v roce 1960, kde jsem vychodil základní školu a poté jsem se vyučil nábytkovým truhlářem v tehdejším Učňovském středisku Hikoru Písek, které ve svém oboru patřilo k nejlepším v republice. Protože jsem měl dobrou podporu ve vzdělávání ze strany svých rodičů, přihlásil jsem se ještě na Střední průmyslovou školu ve Volyni. Složení maturitní zkoušky bylo tečkou za tehdy typicky bezstarostným životem středoškoláků ve Volyni, na který většina v dobrém vzpomíná. Vysokou školu, obor výroba nábytku, jsem absolvoval v letech 1981 – 85 na Dřevařské fakultě ve Zvolenu na Slovensku, což byla jediná možnost studovat tuto specializaci. Po návratu ze základní vojenské služby jsem nastoupil do Státního podniku Hikor Písek. Ten patřil vysokou kvalitou svých výrobků mezi špičku v republice mimo jiné i díky vedení tehdejšího ředitele a vynikajícího člověka Josefa Staňka. „Slavná“ privatizace se nevyhnula ani Hikoru Písek, který se změnil na akciovou společnost. V podniku jsem prošel různými funkcemi a v roce 1996 jsem přešel do rodinné firmy Kopeko s.r.o., jejíž jsem byl spoluzakladatelem. Svoji profesi jsem ale nezměnil a začali jsme vyrábět ortopedické matrace, lamelové rošty a nábytek. Začátky byly těžké, ale i s minimem počátečního kapitálu se nám cílevědomou prací podařilo dostat firmu krok za krokem na úroveň, o které jsme v počátcích jen snili. Nyní svými výrobky zásobujeme specializované obchody a studia po celé republice a za kvalitu svých výrobků se nemusíme stydět.Jsem ženatý a s manželkou Ilonou máme dvě dcery, které studují v Praze. Ve svém volném čase se věnuji rodině, poznávání přírody, historii a sportovnímu střelectví. Aktivně pracuji v radě JHK pro oblast Písek.
Do politiky jsem vstoupil v době, kdy sociální demokraté svrhli vládu, což jsem chápal jako vítězství soukromých zájmů nad veřejnými.
Jako kandidát do zastupitelstva v podzimních komunálních volbách bych se chtěl zaměřit na podporu podnikatelského sektoru, protože je třeba si uvědomit, že finanční prostředky je nutné nejdříve vytvořit a potom je teprve možné je rozdělovat. Podnikatelský sektor je pro budoucnost ekonomiky našeho regionu tedy rozhodující. Personální obměna se nevyhnula ani vedení místní organizace ODS, což chápu jako ozdravení prostředí uvnitř strany. Podporuji kandidaturu Ing. Miroslava Sládka na funkci starosty a stojím za volebním programem ODS.
Všem spoluobčanům přeji ve volbách, aby volili s rozumem a ve prospěch našeho města Písku.
Ing. Petr Mareš
Kandidát za ODS v komunálních volbách 2010
Vyšlo 29.9.2010v Píseckých postřezích
Navštivte naše stránky www.odspisek.cz, kde se můžete seznámit s celým volebním programem ODS v Písku.

Ing. Petr Mareš
Vážení spoluobčané,
jako člen Občanské demokratické strany a kandidát v letošních komunálních volbách s potěšením využívám příležitosti se představit a sdělit vám několik informací o sobě , své práci a zájmových činnostech.
Narodil jsem se v Písku v roce 1960, kde jsem vychodil základní školu a poté jsem se vyučil nábytkovým truhlářem v tehdejším Učňovském středisku Hikoru Písek, které ve svém oboru patřilo k nejlepším v republice. Protože jsem měl dobrou podporu ve vzdělávání ze strany svých rodičů, přihlásil jsem se ještě na Střední průmyslovou školu ve Volyni. Složení maturitní zkoušky bylo tečkou za tehdy typicky bezstarostným životem středoškoláků ve Volyni, na který většina v dobrém vzpomíná. Vysokou školu obor výroba nábytku jsem absolvoval v letech 1981 – 85 na Dřevařské fakultě ve Zvolenu na Slovensku, což byla jediná možnost studovat tuto specializaci. Po návratu ze základní vojenské služby jsem nastoupil do Státního podniku Hikor Písek. Ten patřil vysokou kvalitou svých výrobků mezi špičku v republice mimo jiné i díky vedení tehdejšího ředitele a vynikajícího člověka Josefa Staňka. „Slavná“ privatizace se nevyhnula ani Hikoru Písek, který se změnil na akciovou společnost. V podniku jsem prošel různými funkcemi a v roce 1996 jsem přešel do rodinné firmy Kopeko s.r.o., jejíž jsem byl spoluzakladatelem. Svoji profesi jsem ale nezměnil a začali jsme vyrábět ortopedické matrace, lamelové rošty a nábytek. Začátky byly těžké, ale i s minimem počátečního kapitálu se nám cílevědomou prací podařilo dostat firmu krok za krokem na úroveň, o které jsme v počátcích jen snili. Nyní svými výrobky zásobujeme specializované obchody a studia po celé republice a za kvalitu svých výrobků se nemusíme stydět.Jsem ženatý a s manželkou Ilonou máme dvě dcery, které studují v Praze. Ve svém volném čase se věnuji rodině, poznávání přírody, historii a sportovnímu střelectví. Aktivně pracuji v radě JHK pro oblast Písek .
Do politiky jsem vstoupil v době, kdy sociální demokraté svrhli vládu, což jsem chápal jako vítězství soukromých zájmů nad veřejnými. Jako člen ODS podporuji kandidaturu současného starosty ing. Miroslava Sládka a stojím za volebním programem ODS.
Všem spoluobčanům přeji ve volbách, aby volili s rozumem a ve prospěch našeho města Písku.
Ing. Petr Mareš
Kandidát za ODS v komunálních volbách 2010
Vyšlo 24.9.2010 v Píseckém deníku
Navštivte naše stránky www.odspisek.cz, kde se můžete seznámit s celým volebním programem ODS v Písku.

Richard Novák
Vážení a milí spoluobčané.
Před nadcházejícími komunálními volbami jsme v místní organizaci Občanské demokratické strany rozhodli o tom, že prvních deset kandidátů do městského zastupitelstva se představí svým spoluobčanům. Dnes je řada na mně, abych tak učinil a představil se těm, kteří mě neznají.
Jmenuji se Richard Novák, narodil jsem se v Písku a 45 let i v Písku žiji. Jsem ženatý a mám dvě děti. V roce 1984 jsem ukončil maturitou studium na místní střední ekonomické škole a nastoupil do Okresního podniku bytového hospodářství. Po absolvování základní vojenské služby jsem začal pracovat v nově otevřeném pneuservisu na Táborské ulici jako přijímací technik. Hned po revoluci jsem v tomto oboru začal podnikat a byl mezi prvními, kteří zažívali v tu dobu velké nadšení, obrovskou pracovitost, ale mnohdy i naivitu. V roce 1995 jsem byl u zrodu první soukromé moderní čerpací stanice v Písku v barvách ÖMV, která jako jediná v širokém okolí provozovala též plnění vozidel plynem LPG. O chod této pumpy se již 15 let stará velmi úspěšně a zodpovědně moje manželka a mnozí z vás jsou i našimi stálými a váženými zákazníky. V roce 1997 jsem ke svému dosavadnímu podnikání přidal další: mým velkým koníčkem vždy byla auta, tak jsem své jméno spojil se značnou Ford a stal se autorizovaným prodejcem těchto vozidel v Písku. Na počátku svého podnikání jsem začínal bez vlastních finančních prostředků. Pouze díky pracovnímu nasazení, odhodlání, velkému pochopení manželky a životním zkušenostem a radám svého tatínka jsem ve složité situaci obstál. Za dvacet let svého podnikání moc dobře vím, co slovo podnikat znamená! Myslím si, že mé zkušenosti by mohly v maximální možné míře ulehčit a zpříjemnit služby živnostníkům a firmám, které poskytuje městský úřad. Rád bych se i zasadil o to, aby město podporovalo především drobné živnostníky a písecké firmy. Vidím v tom lepší budoucnost než ve stavbách velkých hal s cizími firmami a s daňovými prázdninami a dotacemi na zaměstnance, kteří nejenže nejsou z našeho okolí, ale většinou ani z naší republiky. Pak se nám může snadno v době krize přihodit, že výrobní stroje převezou firmy na jiná, dotacemi a daňovými prázdninami zvýhodněná místa a nám v našem krásném městě zůstanou prázdné haly a zástupy nezaměstnaných cizinců. Domnívám se, že i tak je v našem městě nezaměstnaných víc než dost. Vím, že je to velký problém, a to v celé republice. Těžko se hledá řešení a všechny nás to stojí hodně peněž. Pokud ale nezaměstnaní pobírají dávky, nevidím jediný důvod, proč by se nemohli podílet na zkrášlování naše města.
Myslím si, že v letních měsících by se jistě našlo mnoho míst, kde by bylo třeba pomoci s úklidem odpadu a sekáním trávy a v zimě s úklidem sněhu a posypem. Kdo tuto práci nepřijme, dávky zřejmě nepotřebuje! Rozhodně bych podpořil návrh, kdy každý nezaměstnaný, který se přihlásí na úřad práce, dostal do měsíce nabídku v podobě veřejně prospěšné práce, rekvalifikace či dalšího vzdělávání. Odmítne-li, bude z evidence vyřazen. Podporu si podle mého názoru zaslouží ten, kdo si aktivně práci hledá. Vážení a milý spoluobčané, pokud mi budete chtít dát svůj hlas v nadcházejících komunálních volbách, najdete mě mezi mými kolegy na kandidátce ODS na sedmém místě a já udělám vše proto, aby se naše město dále rozvíjelo a společně se nám zde i lépe žilo.
Richard Novák
kandidát v komunálních volbách za ODS
Vyšlo v Píseckých postřezích 22.9.2010
Navštivte naše stránky www.odspisek.cz

Eva Marešová
Vážení spoluobčané,
všichni mi jistě dáte za pravdu, že cestování je krásná věc. Díky němu se rozvíjíme, učíme, poznáváme nová místa a také odpočíváme a relaxujeme. Zkrátka žijeme a cestovní ruch je již mnoho desetiletí jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejících oborů. A jak jsme na tom přímo v České republice? Měřeno dle příjezdů náleží České republice 8. místo v Evropě a 12. místo na světě. Na první pohled vypadá tato statistka optimisticky, nicméně neubráníme se dojmu, že Česká republika usnula na vavřínech, protože své možnosti ne zcela dobře využívá a na rozdíl od Rakouska, kde cestovním ruch vytváří až 40% všech pracovních příležitostí, je to u nás pouze 10%. V našem volebním programu se proto budeme věnovat právě podpoře cestovního ruchu, kultuře a sportu. O cestovní ruch by měli projevovat zájem zejména politici. Jen samotní podnikatelé nemohou vytvářet celou koncepci a investovat do různých atraktivit pro turisty. Dokážou se ale velmi pružně přizpůsobit a nabízet nová pracovní místa. Ostatně vzpomínám si, jak dlouho trvalo v Písku prosadit jen předzahrádky, které pro rozvoj turistického ruchu považuji za základ.
Abychom měli turistům co nabízet a mohli jsme začít konkurovat městům jako Strakonice a Horažďovice, je nutné započít rekonstrukci plaveckého bazénu. Chceme z něj vytvořit Městský komplex lázeňství, sportu a relaxace, který bude dostupný všem obyvatelům našeho města, včetně plavců, které nemáme v úmyslu ošidit o plavecké dráhy.
Další připravovanou investicí je propojení sportovišť pod tratí s rozšířením parkovacích míst. S tím souvisí i výstavba víceúčelové sportovní haly, protože mít vše na jednom místě vyjde ve výsledku ekonomičtěji.
Velmi žádaným turistickým artiklem jsou nostalgické plovárny a my jednu takovou máme. Jedná se o plovárnu u sv. Václava, které se chceme věnovat a potřebně ji zrekonstruovat. Ve východních Čechách takové plovárny můžeme spatřit častěji a nelze o nich říci, že by neprosperovaly, ba právě naopak. Vedle osvěžení v horkých dnech nabízejí i v ostatních letních měsících prostor pro setkávání a relaxaci.
Nejdůležitější pro rozvoj nejen turismu, ale i jakéhokoliv podnikání je reklama! Proto chceme, aby nás bylo vidět i slyšet. Vedle reklam jako takových bychom rádi podpořili i programy důležitých akcí, a to i v jazykových mutacích. Předpokládáme přípravu kulturních a společenských programů alespoň s dvouletým předstihem, aby cestovní kanceláře mohly zařadit město Písek mezi své tradiční partnery.
V České republice zatím žádný zákon neupravuje formu organizace a systém řízení cestovního ruchu na místní a regionální úrovni. Tato skutečnost však nesmí bránit žádné iniciativě na zlepšení situace. Proto budeme podporovat a hledat možnou spolupráci v rozvoji a propagaci cestovního ruchu s vedením Jihočeského krajského úřadu. Jen při spolupráci všech jihočeských měst se najde dostatečně velký kapitál k vytváření společných zážitkových center a ucelených celosezónních programů určených nejen pro turisty, ale i obyvatele jižních Čech.
Eva Marešová
kandidátka v komunálních volbách za ODS
Vyšlo 22.9.2010 v Píseckých postřezích
Navštivte naše stránky www.odspisek.cz

PhDr. Karel Cejnar, CSc.
Několik poznámek o vzdělávání a poslání školství
Není nejmenších pochybností o tom, že Písek sehrál na poli osvěty důležitou úlohu a že byl právem hrdý na to, že právě s ním bylo spojováno pojmenování „jihočeské Atény“. Tomu označení chtělo a chce toto město zůstat věrno i nadále, o čemž svědčí založení dalších škol po „sametové revoluci“. Se vší vážností je však zapotřebí si položit otázku, zda by se naše školství nemělo ubírat i jinou cestou. Nechci však, aby tato stať vyznívala ve prospěch sociálního inženýrství, úzce pochopeného vzdělání, německy někdy označovaného za „fachidiotismus“, který brání celistvému pohledu na život, kdy vše, čím se zabývá filozofie, teologie nebo umění v pravém slova smyslu je zlehčováno. Ostatně má záliba v literatuře, zejména v takových autorech, jakými jsou Jan Čep, Jaroslav Durych, Halas, Jan Skácel nebo Vladislav Vančura na jedné straně, nebo sv. Augustin, Rio Preisner Tomáš Špidlík, Viktor Frankl nebo Roman Guardini na straně druhé, dávají tušit, že mi nejde o úzce chápané „vzdělání“ technických oborů. Ono úzce pojaté a chápané vzdělání postihuje i filozofické a jiné podobně zaměřené fakulty, kdy se celistvost problémů světa scvrkává na stovky slovíček, několik od života odtržených „moudrostí“. Nejde mi vskutku o nějaké „kulturträgrovství“. Jistěže není snadné sladit požadavek uplatnit se na trhu práce, vlohy uchazeče, různé módní trendy zájmu o některá povolání a zejména zavádějící touhu přijít k maturitnímu vysvědčení nebo i vysokoškolskému diplomu cestou minimálního úsilí. Německo, které v druhé polovině devatenáctého století a ještě před první světovou válkou bylo v oblasti školství, úrovně vzdělání na vrcholu v Evropě, o čemž svědčí nejlépe počet udělených Nobelových cen zejména za fyziku, chemii, je v dnešní době ukázkou, jak absurdních rozměrů může dosáhnout podivný přístup ke vzdělání. Na jedné straně tři až čtyři milióny nezaměstnaných, na druhé straně je nepřehlédnutelné volání Svazu německých podnikatelů, že bez pracovních posil ze zahraničí se německá ekonomika neobejde, což se naopak zase setkává s odmítavým postojem německých odborů, které se brání svobodnému přístupu pracovních sil na německý pracovní trh i ze sousedních států. Opakovaný sociologický výzkum v Německu ukázal, že oním „strašákem“, který odrazuje žáky německých základních škol a pozdější maturanty od studia na technicky zaměřených oborech je zejména matematika. Mnozí namítnou, že na odstraňování těchto problémů má německá ekonomika nesrovnatelně více finančních prostředků než náš stát, a to zejména v době, kdy se musí šetřit a škrtá se téměř všude. Tuto námitku nelze zlehčovat a musíme ji vzít plným právem v úvahu. O to více by mělo být odpovědnosti, kam ony finanční zdroje potečou, jak bude využívána každá koruna. Půjdou peníze do podpor pro nezaměstnané nebo lze vytvářet stimuly, abychom vychovávali odborně vzdělané pracovníky, o něž projeví zájem nejen tuzemské firmy, ale o něž se budou zajímat i zahraniční firmy u nás nebo i mimo naší republiku? Podobná situace jako v Německu je i v Polsku, ekonomice slabší než je ta česká, byť slibně se rozvíjející. Nezaměstnanost zde nikdy neklesla pod 10% a sociologický výzkum ukazuje, že absolventi pedagogiky, kulturologie nebo politologie se velmi často ocitají i jako vysokoškoláci na seznamech nezaměstnaných a uchazečů o práci, a to navzdory tomu, že je nedostatek studentů na středních odborných školách a fakultách technického zaměření. I zde se, byť zatím ne tak výrazně, začíná nedostávat kvalitních odborně vzdělaných středoškoláků, vysokoškoláků a řemeslníků. I zde se oním „strašákem“ ukázala matematika. V Lodži a jiných univerzitních městech fakulty přikročily k tomu, že pořádají doškolovací kurzy z matematiky za vydatné finanční pomoci polských i zahraničních firem, navíc podpořené poskytovat úspěšným studentům stipendia. Ještě zajímavější je přístup v trojměstí Gdaňsk-Gdynia-Sopoty na Baltu, kde se vysoké školy již v předstihu snaží vzbudit zájem o přírodní vědy a vychovávat si již budoucí uchazeče o vzdělání tohoto zaměření. Počet dětí, které se zúčastnily jen v loňském roce přednášek Gdaňské univerzity pro děti v různých sekcích ve věku od 6-12 let přesáhl v prvním roce přes 1000 dětí. Přístupnou formou nejen polští vědci, ale i pozvaní hosté ze zahraničí, přibližovali dětem nejnovější poznatky, přičemž nezůstalo pouze u přednášek vyučujících. Jednou za měsíc se otevíraly dětem vysokoškolské laboratoře a vyučující projevovali zájem o pohled a názory dětí, takže byl prostor i pro diskusi. Jsem si vědom, že některé zmíněné záležitosti přerůstají jedno volební období, v některých případech i možnosti Písku. Vedení ODS v Písku i se starostou ing. M. Sládkem se však jasně a kladně postavilo k tomu, že obecně prospěšná společnost by mohla přispět k odstraňování nedostatků a zároveň mohla přispět k prohloubení zájmu o obory, o které bude na pracovním trhu zájem. Máme na mysli především výuku matematiky, ale mohlo by jít i o fyziku, chemii nebo jiné předměty. Počet žáků a studentů, jejich zájem by určoval, jakým směrem by se v budoucnosti ubírala činnost společnosti. Navíc tato forma by byla dostupná za symbolický finanční obnos i žákům a studentům ze sociálně slabších vrstev. Že o tyto odborníky je zájem, svědčí, že např. do Polska, např. do velkých polských umísťují své centrály nebo pobočky významné zahraniční firmy (např. do Krakova německá Lufthansa, do Wroclawi švýcarské finanční centrály, do Poznaně IKEA aj., kde v jednotlivých případech najdou uplatnění stovky odborníků). Rozhodně písecká ODS nechce být euroskeptickou nebo asociální stranou, jak je často na základě určitých výroků svými protivníky označována. Tato stať chtěla naznačit, že by spektrum píseckého školství mohlo být bohatší a že bychom se v budoucnosti nemuseli jen spokojit se středoškolským vzděláním odborného zaměření a že bychom svou hřivnou mohli přispět k tomu, abychom více spoléhali na sebe a nebyli vystaveni tlaku zaměstnávat tolik odborníků ze zahraničí jen z toho důvodu, že se požadovaných odborníků chronicky nedostává na našem trhu a naše pracovní úřady jsou přetíženy uchazeči o zaměstnání. Jde o cestu dlouhou, ale příklady z Porúří v Německu nebo trochu většího než je Písek Noweho Sącze v Polsku nedaleko Krakova nás mohou povzbudit k tomu, že vynaložené úsilí finanční i intelektuální může vést k úspěchu. Průkopníkem nemusí být vždy jen velká města!
PhDr. Karel Cejnar, CSc.
kandidát za ODS v Písku v komunálních volbách 2010
Vyšlo 22.9.2010 v Píseckých postřezích
Navštivte naše stránky www.odspisek.cz

Richard Novák
Vážení a milí spoluobčané.
Před nadcházejícími komunálními volbami jsme v místní organizaci Občanské demokratické strany rozhodli o tom, že prvních deset kandidátů do městského zastupitelstva se představí svým spoluobčanům. Dnes je řada na mně, abych tak učinil a představil se těm, kteří mě neznají.
Jmenuji se Richard Novák, narodil jsem se v Písku a 45 let i v Písku žiji. Jsem ženatý a mám dvě děti. V roce 1984 jsem ukončil maturitou studium na místní střední ekonomické škole a nastoupil do Okresního podniku bytového hospodářství. Po absolvování základní vojenské služby jsem začal pracovat v nově otevřeném pneuservisu na Táborské ulici jako přijímací technik. Hned po revoluci jsem v tomto oboru začal podnikat a byl mezi prvními, kteří zažívali v tu dobu velké nadšení, obrovskou pracovitost, ale mnohdy i naivitu. V roce 1995 jsem byl u zrodu první soukromé moderní čerpací stanice v Písku v barvách ÖMV, která jako jediná v širokém okolí provozovala též plnění vozidel plynem LPG. O chod této pumpy se již 15 let stará velmi úspěšně a zodpovědně moje manželka a mnozí z vás jsou i našimi stálými a váženými zákazníky. V roce 1997 jsem ke svému dosavadnímu podnikání přidal další: mým velkým koníčkem vždy byla auta, tak jsem své jméno spojil se značnou Ford a stal se autorizovaným prodejcem těchto vozidel v Písku. Na počátku svého podnikání jsem začínal bez vlastních finančních prostředků. Pouze díky pracovnímu nasazení, odhodlání, velkému pochopení manželky a životním zkušenostem a radám svého tatínka jsem ve složité situaci obstál. Za dvacet let svého podnikání moc dobře vím, co slovo podnikat znamená! Myslím si, že mé zkušenosti by mohly v maximální možné míře ulehčit a zpříjemnit služby živnostníkům a firmám, které poskytuje městský úřad. Rád bych se i zasadil o to, aby město podporovalo především drobné živnostníky a písecké firmy. Vidím v tom lepší budoucnost než ve stavbách velkých hal s cizími firmami a s daňovými prázdninami a dotacemi na zaměstnance, kteří nejenže nejsou z našeho okolí, ale většinou ani z naší republiky. Pak se nám může snadno v době krize přihodit, že výrobní stroje převezou firmy na jiná, dotacemi a daňovými prázdninami zvýhodněná místa a nám v našem krásném městě zůstanou prázdné haly a zástupy nezaměstnaných cizinců. Domnívám se, že i tak je v našem městě nezaměstnaných víc než dost. Vím, že je to velký problém, a to v celé republice. Těžko se hledá řešení a všechny nás to stojí hodně peněž. Pokud ale nezaměstnaní pobírají dávky, nevidím jediný důvod, proč by se nemohli podílet na zkrášlování naše města.
Myslím si, že v letních měsících by se jistě našlo mnoho míst, kde by bylo třeba pomoci s úklidem odpadu a sekáním trávy a v zimě s úklidem sněhu a posypem. Kdo tuto práci nepřijme, dávky zřejmě nepotřebuje! Rozhodně bych podpořil návrh, kdy každý nezaměstnaný, který se přihlásí na úřad práce, dostal do měsíce nabídku v podobě veřejně prospěšné práce, rekvalifikace či dalšího vzdělávání. Odmítne-li, bude z evidence vyřazen. Podporu si podle mého názoru zaslouží ten, kdo si aktivně práci hledá. Vážení a milý spoluobčané, pokud mi budete chtít dát svůj hlas v nadcházejících komunálních volbách, najdete mě mezi mými kolegy na kandidátce ODS na sedmém místě a já udělám vše proto, aby se naše město dále rozvíjelo a společně se nám zde i lépe žilo.
Richard Novák
kandidát v komunálních volbách za ODS
Vyšlo 18.9.2010 v Píseckém deníku
Navštivte naše stránky www.odspisek.cz

Ing. Zdeněk Kulič
Z města textilu k městu strojařů
Jsem rád, že mohu jako kandidát Občanské demokratické strany představit sebe a své názory občanům Písku. Jmenuji se Zdeněk Kulič, mám 2 děti, jedno je již samostatné a druhé studuje Technickou univerzitu v Liberci. Tělem i duší jsem strojař, celý život se věnuji strojařině. Před 34 lety jsem začínal jako konstruktér strojů pro textilní průmysl, v té době totiž kromě Kovosvitu nebylo moc strojírenských podniků. Když jsem před rokem 1989 tvořil mnohdy zbytečné projekty zadané jen kvůli nedostatku devizových prostředků na nákup zařízení, nedokázal jsem si tehdy představit dnešní dobu. Dnes konečně můžeme konstruovat a vyrábět stroje, které jsou konkurence schopnými originály se zahraničím.
Ani ve snu mě nenapadlo, že v Písku dojde k tak významné ekonomické transformaci, při které sice skončí největší textilní a strojírenský podnik, ale současně vyroste mnoho menších i větších podniků se strojírenským zaměřením.
K této transformaci, která v současné době probíhá, je však zapotřebí přistupovat velice citlivě. Není možné, aby na jedné straně byly pro nové nadnárodní společnosti obrovské dotace na vznik a na nábor pracovních sil, a na druhé straně se zapomínalo na firmy, které postupně vyrůstaly bez dotací a podpor státních organizací. Tento způsob ve finále vede pouze k přetahování lidí a to za státní peníze. Další negativní stránkou podpory zahraničních a jiných vlivných firem je, že nejsou nuceny k obchodování v jejich novém místě podnikání. Tyto firmy u nás pouze své výrobky montují, ale služby a subdodávky většinou objednávají ve své mateřské zemi, či prostřednictvím různých agentur. Tím město přichází o možnost vyšší zaměstnanosti v různých oborech a odbornostech. Jestliže dostane firma dotace od státu, mělo být pravidlem a ve smlouvě zakotveno, že možné subdodávky budou přednostně poptávány v místě podnikání. Dále by před přidělením dotace nebo záruk od státních orgánů měl být i dokladován počet a obor budoucích zaměstnanců, kteří budou nově zaměstnáváni. Nestojíme totiž o pouhý vznik montážních hal, které je velmi snadné přemístit, a pracují zde smluvní zaměstnanci mnohdy i ze zahraničí.
Velice úzce s tímto tématem souvisí také vzdělávání. Člověk ve výrobním pracovním procesu jen velmi těžko dohání, co se za léta studií mohl naučit. Proto je jednou z mých hlavních priorit motivace, podpora a snaha zaujmout mladé pro strojírenský obor. Již dnes existuje mnoho různých aktivit a organizací, které pomáhají dětem zábavnou formou hledat jejich budoucí zaměstnání.
Za 20 let existence firmy Alfa i já vidím, jak pomalu dochází k přeměně města. Nemalý podíl na tom má i přechod od textilního průmyslu k průmyslu strojírenskému. Tento přechod není zdaleka ukončen, a proto potřebuje mnoho chytrých hlav, které v tomto novém oboru najdou uplatnění. Dosáhnout toho lze ale pouze systematickým přístupem hlavně k mladé generaci.
Proto nechci podporovat žádné dotované školení, přeškolování, stejně jako vznik stále nových vysokých škol s humanitními obory, kterých již snad máme dost. NEPODPOŘÍM další vznik samoúčelných center bez obsahu, která slouží výhradně stavebním firmám a realitním kancelářím pouze k čerpání dotace, komplikované názvy totiž program těmto účelovým zařízením nepřinesou. Naopak PODPOŘÍM vznik odborných škol a zařízení s podporou seriózních ústavů, odborníků a ministerstva školství, které bude garantem dlouhodobosti, koncepčnosti, vysoké odbornosti a přidané hodnoty pro všechny zúčastněné. Zasadím se o podporu dětí a mládeže v zájmu o nové obory a strojírenství. Všem, kteří si budou chtít strojařinu osahat, nabízím zajištění odborných praxí, či konzultací. Pro děti a mládež jsem připraven podpořit vznik zájmového kroužku ve firmě Alfa. Jsem totiž přesvědčen, že strojírenský trend bude v našem městě na vzestupu, a jedině připravená a vzdělaná současná i budoucí generace se může mít lépe bez obav o práci.
Aby tomu skutečně tak bylo, i já dávám k dispozici své dlouholeté zkušenosti a znalosti nejen z oboru strojírenství. Z oboru, který je o přesnosti a solidnosti. Stejné vlastnosti vám všem garantuji. U mne žádné ovlivňování kýmkoliv nepřipadá v úvahu. Život mi připravil i mnoho temných stránek a možná i proto si velmi vážně uvědomuji hodnotu cti a charakteru, který nemám na prodej.
Ing. Zdeněk Kulič,
kandidát za ODS v Písku v komunálních volbách 2010
Vyšlo 15.9.2010 v Píseckém deníku
Navštivte naše stránky www.odspisek.cz

Ing. Otomar Gottstein
Zdravé a nezdravé investice
V informacích z poslední doby o vleklé světové krizi, pravda více než světové, tak spíše americké a evropské, slýcháme, že základem prosperity jednotlivých států jsou zdravé veřejné finance. Protože nedílnou součástí každého rozpočtu je i oddíl investic, určitě se můžeme zamyslet nad tím, které investice jsou zdravé a které nezdravé. Asi nikdo z Vás neholduje suchopárným ekonomickým teoriím, proto by bylo na místě, abychom názorně uvedli na příkladu našeho města, co by mohlo být dobrou a co špatnou investicí.
Budoucí zastupitelstvo bude mít ohledně investic nelehké rozhodování. Protože investiční prostředky budou omezené, bude se často vést polemika, která investice je v dané chvíli důležitější než ta druhá. Každá investice je dlouhodobou záležitostí. Nesprávné rozhodnutí zastupitelů může zkomplikovat situaci dalším generacím námi volených zástupců na radnici. Je tedy žádoucí, aby u každé větší investice panovala všeobecná shoda napříč politickým spektrem spolu s veřejností.
Ze světa soukromého sektoru víme, že na velké investice se spojují i konkurenční firmy, protože toto spojení přinese nakonec všem výhody. Příkladem může být automobilka TPCA v Kolíně, kde se na jeden projekt spojily firmy Toyota, Peugeot a Citroën. Město Písek se správně rozhodlo a společně s městem Strakonice zrealizovalo již také společné investice. Mám na mysli skládku odpadů s dotříďovací linkou a v nedávné době zrealizovaný psí útulek. Další možností hledání partnera na velké investiční akce je třeba využívat PPP projekty (PPP je obecně užívanou zkratkou pro Partnerství veřejného a soukromého sektoru převzatou z anglického termínu Public Private Partnerships). Před každou větší investicí tam, kde je to samozřejmě možné, je tedy třeba, aby se město snažilo najít partnera, který se bude společně podílet nejen na společné investici, ale i na provozních a dalších nákladech investice, ovšem i na případném zisku.
V Písku se poslední dobou probírají některá větší investiční témata. Patří k nim třeba tzv. Komunitní centrum, Akvapark, Všesportovní hala. Případ od případu může jít nějakou formou o účast města vždy v řádu více než 100 milionů korun. Každá uvedená investice je svým způsobem potřebná a bude mít své příznivce i odpůrce.
Asi nejvíce je ale v poslední době zmiňován akvapark. Snad i proto, že jsou hotové všechny projekty a očekávalo se přidělení dotace na jeho výstavbu z fondů EU. Právě nyní, v září, se mělo se stavbou začínat. Přednost ke koupeli ale dostali tentokráte krokodýli v Protivíně a město Písek se žádostí na dotaci neuspělo. (PS: příměr spíše pro úsměv, krokodýlí farma dostala dotaci z jiné kapitoly fondů EU, tedy nikoliv na úkor bazénu v Písku). Stávající situace bazénu je neradostná. Stavba dožívá a situace se pomalu blíží k havarijnímu stavu. Stejně jako u divadla se může v dohledné době stát, že bazén bude uzavřen ze dne na den. Každoroční provozní náklady se pohybují okolo 8 milionů korun, voda v bazénu je přitom studenější než v jiných modernějších bazénech, zážitkové centrum zcela chybí. Při odborném posouzení, zda provést rekonstrukci nebo přistoupit k demolici a zcela nové výstavbě, se odborníci vyjadřovali jednoznačně pro výstavbu novou. Pokud by tedy v tomto případě město přistoupilo k uvažované investici ve výši 175 milionů korun, byla by to zdravá nebo nezdravá investice? V každém případě by se město mělo pokusit najít partnera pomocí PPP projektu. Vzhledem k nepříliš velké ziskovosti tohoto projektu ale nebude lehké takového partnera najít. Výstavbou moderního akvaparku město získá další vábničku pro slibně rozvíjející se cestovní ruch v Písku, na provozních nákladech dle propočtů projektanta ušetří ročně až výše zmiňovaných 8 milionů, zážitkové centrum uspokojí část písecké veřejnosti, která kvůli tomu jezdila do Horažďovic či do Prahy, začleněním podzemních garáží do stavby akvaparku se vyřeší parkování pro obyvatele Drlíčova, Bakalářů a dalších přilehlých ulic v okolí bazénu. Ano, Murphyho zákon říká: nejlevnější investice je žádná investice. Je tedy výše uvedená investice zdravá či nezdravá? Nechť si každý odpoví sám. Nicméně plavání je rozhodně zdravé a já rozhodně nebudu patřit k zastupitelům, který na bazén pověsí cedulku ZAVÍRÁME, nejbližší bazén – Horažďovice…
Občanská demokratická strana v Písku a její představitelé chtějí být dobrým partnerem všem, kteří mají zájem, aby naše překrásné město zůstávalo naším domovem, kde se cítíme dobře a kam se rádi vracíme. Naše město musí zůstat i nadále skutečnou otavskou perlou!
Ing. Otomar Gottstein, předseda MS ODS v Písku
Člen Rady a Zastupitelstva města Písku
kandidát v komunálních volbách za ODS
Vyšlo 15.9.2010 v Píseckých postřezích

Navštivte naše stránky www.odspisek.cz

Roman Jedlička
Drazí spoluobčané!
Jako kandidát za Občanskou demokratickou stranu v letošních komunálních volbách jsem uvítal příležitost sdělit vám něco o sobě, o své práci a zájmech.
Jmenuji se Roman JEDLIČKA, v Písku jsem se narodil ve znamení Vodnáře před 58 lety.
Údajně mám jedno prvenství. Bývalý kostelník Zděněk Tvrdý, známý písecký patriot, mi kdysi sdělil, že jsem byl první Roman křtěný v Písku.
V Písku jsem absolvoval ZŠ a Střední průmyslovou školu. Po té jsem na Pedagogické fakultě v Českých Budějovicích vystudoval aprobaci Matematika – Základy průmyslové výroby. Kromě pedagogické práce jsem prošel i jinými obory a činnostmi. Dlouhou dobu jsem se věnoval podnikání v oboru fotografie. Obchod foto pod Bílou růží jsem vybudoval a otevřel a provozoval od roku 1992 až do roku 2001. Před sedmi lety jsem se vrátil ke své původní profesi učitele matematiky a děkuji ředitelce Střední zemědělské školy Ing. Zdeňky Hůrské, že opět pohybuji mezi mladými dospívajícími lidmi a mohu tak přispět k utváření jejich pohledu na okolní svět.
Fotografování jsem ale neopustil. Pro písecké občany každý rok vydávám obrazový nástěnný kalendář s fotografiemi Písku. Již zanedlouho bude na pultech jubilejní, již dvacátý kalendář v pořadí. Mám dvě dospělé děti a také dvě úžasná vnoučátka, která jsou častým cílem objektivu mého fotoaparátu. Mimo fotografování mám i jiné zájmy jako motorismus, turistika a mnoho volného času trávím na zahradě, kde chovám i včely.
Jsem členem ODS od roku 2002. V současném volebním období jsem za tuto stranu zastupitelem města. Mimo jiné předsedám kulturní komisi. A zde bych se chtěl zasadit o jasnou koncepci podpory této oblasti.
V nastávajících volbách budu podporovat kandidaturu na funkci starosty města Písku současného starostu Ing. Miroslava Sládka. Ostatně jako před čtyřmi lety. Tak jak jsem měl možnost, za ty roky jej poznat, má moji veškerou důvěru a úctu. Vážím si toho s jakou trpělivostí, lidskostí a zájmem dokáže řešit vše potřebné. Vykonávat funkci starosty musí nejen schopný manažer, kterým pan Sládek je, ale hlavně slušný a poctivý člověk, který se nenechá ovlivňovat žádným lobismem. Proto je mi ctí, být společně s ním na kandidátce Občanské demokratické strany.
Před volbami bývá zvykem politiků slibovat občanům hory doly. Já nechci slibovat, chci konat. Kromě důležitých a zásadních věcí spojených s řízením města, mám na srdci to nejzákladnější a nejbližší každému z občanů. Chci, aby naše město bylo čisté, upravené a bezpečné. Město bez poházených nedopalků, různých obalů a zvířecích exkrementů. Bezpečný pohyb po městě, v kteroukoli denní či noční hodinu považuji za jedno ze základních práv občanů.
Základní právo občana je také volit a být volen. Proto vás v závěru chci požádat, abyste tohoto práva využili v komunálních volbách v říjnu. Ti, které si zvolíte, vás po celé volební období budou zastupovat. Volte srdcem a rozumem!
Dobrou volbu!
Váš Roman JEDLIČKA
Vyšlo 13.9.2010 v Píseckém deníku
Navštivte naše stránky www.odspisek.cz
 

Eva Marešová
Vážení spoluobčané,
v kampani Občanské demokratické strany v Písku se podílím na tvorbě koncepce a strategie v oblasti cestovního ruchu, kultury a sportu. Nic ale není možné tvořit samostatně a bez podpory odborníků, kteří spolu s námi vytvářejí program a koncepci. V oblasti cestovního ruchu je jedním z našich podporovatelů paní Simona Fink z VHS Regen, v oblasti kultury pan dirigent orchestru Virtuosi di Praga a umělecký ředitel festivalu Pontes Oldřich Vlček a v oblasti sportu Jiří Bílek - sportovní manager.
Zadáním je vytvořit průhledné a jasné financování kultury, cestovního ruchu a sportu, a to zejména se zaměřením na děti a mládež. Město tvoří jeho občané, jejich zájmy a ochota být patrioty a pro své město něco dělat. To si uvědomuji, a proto chci prostřednictvím Občanské demokratické strany být nápomoc každému, kdo se bude na propagaci našeho krásného města podílet. Sama jsem si v životě prošla lepším i horším obdobím, které mě vždy nějak nasměrovalo. Jak se říká: „zkušenost je nepřenosná“, a proto směřuji svůj zájem na podporu dětí a mládeže, které mohou jen s pomocí vzdělaných, pracovitých a schopných lidí získat zkušenosti a na jejich základě najít tu správnou cestu životem. Nejen škola, ale i mimoškolní činnost je vizitkou kultivované a kulturní společnosti.
V těžších životních chvilkách hledám útěchu v kultuře a umění, které mi dává to, co jsem v životě nenašla. Každý, i já, hledáme stále, necháme se inspirovat a nakonec zjistíme, že umění, kultura a životní zkušenost našich přátel a předků nám napoví nejvíce. A to přesně vystihuje můj záměr, který vám nabízím. Stojím o podporu všech aktivních dětí a mládeže, všech aktivních dospělých. Naši místní odborníci na cestovní ruch stále hledají, na co by nalákali turisty, vytvářejí jednoúčelové programy, někdy s dobrým a někdy s horším výsledkem. Nekoncepčnosti při poskytování finančních prostředků píseckým souborům, spolkům a týmům vede k tomu, že se těchto peněz nedostává. Mým hlavním cílem je podporovat pouze takovou činnost a aktivity, které jsou písecké. Na těchto aktivitách mám zájem vybudovat celosezónní program a teprve ten nabízet klientům v cestovním ruchu. Stejný postup platí nejen pro kulturu, ale i pro sport. Jen stabilní a ucelený program, který má logiku a je provázaný se životem města, má totiž smysl a je i dále obchodovatelný pro širokou, nejen turistickou, veřejnost.
Na závěr si dovolím poskytnout i pár informací z místní organizace ODS a ze svého soukromí. V mém životě došlo k mnoha událostem, které mi velmi významně ovlivnily život. My ženy vnímáme všechny podněty mnohem citlivěji a často věci řešíme srdcem. Město Písek není tak velké, aby se zde všichni neznali, snad proto jsme k sobě někdy i tvrdší a neodpouštíme si nejen věci, které se staly, ale ani ty, které jsou smyšlené. Každý z nás si ale o to více váží setkání se silnými lidmi, kteří vám věří a dají vám šanci, i když se jiní už k vám otočili zády. Nikdy jsem si nemyslela, že vstoupím do nějaké politické strany a budu v ní aktivně vystupovat. Dnes jsem ale pyšná na své členství v místní organizaci ODS, kde jsem poznala mnoho silných a úžasných lidí, kteří se nebáli říci hlasitě svůj názor, začít pracovat na změně; nejde o to jenom něco kritizovat, do něčeho se s velkým pokřikem pustit, ale i rozdělanou a započatou práci úspěšně dotáhnout do konce! Je mi ctí a vážím si každého člena písecké ODS. Každá strana a vlastně každá skupina lidí má své vůdčí a charismatické osobnosti, které udávají směr a nebojí se zastat kohokoliv, třeba i proti přesile. Těší mě, že písecká ODS takové lidi má a já vám mohu nabídnout spolupráci s nimi. Vážím si jejich odvahy postavit se s velkou razancí za své přátele, kolegy a lidi, kterým věří, a to bez ohledu na sebe. Současně ale musím vyzdvihnout našeho starostu a lídra těchto komunálních voleb pana ing. Miroslava Sládka. Jsem obchodník a manažer, ale i přesto anebo právě proto si vážím spolupráce s člověkem, který dává nejprve prostor těm druhým a až pak myslí na sebe. Nelze ho ovlivnit a není ve vleku jakékoliv lobbistické či jiné zájmové skupiny. A právě takového starostu máme a chceme v této volební kampani prosazovat!
Na závěr bych Vás ráda pozvala na fotografickou expozici „ Historie hotelu Bílá růže v Písku“, která bude trvat od 7.září do 30.října v prostorách hotelu Bílá růže.
Přeji vám mnoho klidu a rozvahy při rozhodování!
Eva Marešová
kandidát ODS do komunálních voleb
Vyšlo 10.9.2010 v Píseckém deníku
Navštivte stránky www.odspisek.cz
 


\"\"Helena Krejčová
Vážení písečtí spoluobčané, jsem ráda, že se Vám mohu představit v Píseckých postřezích jako další žena, kandidující za píseckou ODS do komunálních voleb. Jsem Helena Krejčová, je mi 31let a jsem vdaná. Máme čtyřletého syna, se kterým si užívám krásné chvíle jeho dětství. Narodila jsem se a žiji v Písku. Pracuji v obchodním oddělení písecké společnosti BDM s.r.o. – vodoinstalace, koupelny a zároveň působím v rodinné firmě Atrans - mikrobusy.
Denně se tak pohybuji v pracovním prostředí zaměstnanců i zaměstnavatelů a jsem velmi podrobně obeznámena s každým úskalím, které musí každý ve své práci překonávat. Co je pro mne nejdůležitějším úkolem zastupitele v oblasti podnikání a lidských zdrojů?
Kromě vlastní každodenní poctivé práce je to zejména nastartování procesu tvorby přívětivého a kvalitního zázemí a aktivní zájem zastupitele a úředníka Městského úřadu o každého zaměstnavatele ve městě a nejbližším okolí. Kandiduji za ODS právě proto, že se tato strana konzistentně a aktivně hlásí k programu podpory podnikatelů a zaměstnavatelů vůbec.
V tomto ohledu máme ještě co zlepšovat; například lepší informovanost podnikatelů o záměrech a nabídkách – nejen těch městských, které se přehledněji a ve větší míře mohou objevovat na webových stránkách města. Prosperita jednotlivých zaměstnavatelů přímo souvisí i s prosperitou města. Nechtěla bych opomenout ani jednotlivé městské podniky, spolupráci s firmami v průmyslové zóně, která našemu městu přináší nemálo pracovních příležitostí, rozhodně aktivní přístup a správná obousměrná komunikace může být velmi ku prospěchu nás všech.
Myslím i na studenty, maminky na mateřské dovolené, důchodce, sportovce a postižené spoluobčany – ti všichni potřebují pomoci s řešením svých problémů, potřebují vstřícný přístup a co nejjednodušší komunikaci s vedením města a úředníky jednotlivých odborů.
Není to ode mne fráze, když říkám, že chci aktivně přispět k tomu, aby naše město vzkvétalo a žili v něm spokojení občané.
Jako maminka, která ví, jak je důležité čisté a bezpečné hřiště pro rozvoj dítěte, chci zaměřit svou pozornost také na písecká dětská hřiště, herní koutky a sportoviště, nejen ve veřejných částech města, ale také v uzavřených prostorách mateřských školek, kde vybavení zahrad mnohdy chátrá a již neodpovídá bezpečnostním předpisům. Postupná a hlavně účelná modernizace zahrad mateřských školek je oblast, kde je také třeba vynaložit část prostředků města, ale také zapojit v rámci výše uvedené oboustranné spolupráci například právě velké zaměstnavatele ve městě. Samozřejmě vnímám aktivity občanských sdružení v této oblasti a zde platí, že při dobré komunikaci a úctě k jejich dobrovolné práci můžeme společně zvládnout více problémů než naopak. Chci totiž budoucnost našeho města vidět nejen očima podnikajících či zaměstnaných, ale také očima našich dětí.
Jsem ráda, že jsem mohla v krátkosti představit své záměry v komunální sféře a slibuji Vám, že mne zvolíte správně.
Vaše Helena Krejčová
Navštivte naše stránky www.odspisek.cz
Vyšlo 9.9.2010 v Píseckých postřezích

 \"\"PhDr Karel Cejnar, CSc.
Několik poznámek o vzdělávání
Není nejmenších pochybností o tom, že Písek sehrál na poli osvěty důležitou úlohu a že byl právem hrdý na to, že právě s ním bylo spojováno pojmenování „jihočeské Atény“. Tomu označení chtělo a chce toto město zůstat věrno i nadále, o čemž svědčí založení dalších škol po „sametové revoluci“. Se vší vážností je však zapotřebí si položit otázku, zda by se naše školství nemělo ubírat i jinou cestou. Nechci však, aby tato stať vyznívala ve prospěch sociálního inženýrství, úzce pochopeného vzdělání, německy někdy označovaného za „fachidiotismus“, který brání celistvému pohledu na život, kdy vše, čím se zabývá filozofie, teologie nebo umění v pravém slova smyslu je zlehčováno. Nejde mi vskutku o nějaké „kulturtr“agrovství“. Jistěže není snadné sladit požadavek uplatnit se na trhu práce, vlohy uchazeče, různé módní trendy zájmu o některá povolání a zejména zavádějící touhu přijít k maturitnímu vysvědčení nebo i vysokoškolskému diplomu cestou minimálního úsilí. Německo, které v druhé polovině devatenáctého století a ještě před první světovou válkou bylo v oblasti školství, úrovně vzdělání a na vědeckém poli na vrcholu v Evropě, je v dnešní době ukázkou, jak absurdních rozměrů může dosáhnout podivný přístup ke vzdělání. Na jedné straně tři až čtyři milióny nezaměstnaných, na druhé straně je nepřehlédnutelné volání Svazu německých podnikatelů, že bez pracovních posil ze zahraničí se německá ekonomika neobejde, což se naopak zase setkává s odmítavým postojem německých odborů, které se brání svobodnému přístupu pracovních sil na německý pracovní trh i ze sousedních

0
0

Diskuze k článku +

9. 9. 2010 (22:33)  –  Hrdý občan

0
0

Hrdý občan 17:36:05 07.09.2010 (74.55.11.XXX)
Stanovisko ke kandidátovi Otomaru Gottsteinovi
Koukám, že bude všechno průhledné. Chápu to správně, že vyvodíte důsledky ze stávající situace a budete se zodpovídat? Za vícepráce na veřejných zakázkách přes 100 mil., nebo za instalaci trojlístku KOČÍ, STRABAG, VOBUKO na píseckou radnici? Nebo půjdete ještě více do sebe a posypete si hlavu popelem za předražený kulturák? Měli jste přeci většinu v radě a dodnes v ní zvedáte dost rukou! Nebo si myslíte, že stačí se rozštěpit, vymluvit se na druhou stranu a mi vám dáme hlas, ať po sobě další 4 roky uklízíte?

Odpovědět

9. 9. 2010 (22:35)  –  Vladimír Homola

0
0

Vladimír Homola 23:58:44 07.09.2010 (90.179.207..XXX)
Reakce-Hrdý občan-ke kandidátovi Otomaru Gottsteinovi
Dobrý den! Opravdu velmi upřímně děkuji Hrdému občanovi za jeho příspěvek. Věci které naznačuje, jsou často diskutované téma. Každého historie napovídá o něm a společnosti, ve které se pohybuje, stejně jako jeho přátelé, kterými se obklopuje. Před minulostí se nedá utéct, ale je potřeba se poučit a vyvodit důsledky. Písecká ODS dnes již ani nemá lidi, kteří by níže zmíněné mohli ovlivňovat. Naopak, velmi seriózního starostu Sládka se pan Tomáš Dušek dlouho snažil vyřadit na druhou kolej a se svými přáteli vést píseckou ODS.
Já osobně jsem rád, že lídrem současné ODS není Tomáš Dušek, ale právě starosta Sládek, kterého si osobně velmi vážím právě za to, jaký je. Věřte, že dnes není v ODS nikdo, kdo by musel po sobě cokoliv uklízet, nebo dávat do pořádku.
Osobně si rád to samé zodpovím za čtyři roky. Nové zastupitelstvo bude totiž opravdu pod drobnohledem a to považuji za velmi dobrý signál a budoucí výstup těchto komunálních voleb.

Odpovědět

9. 9. 2010 (22:36)  –  Otomar Gottstein

0
0

Otomar Gottstein 10:02:05 09.09.2010 (85.13.107.XXX)
Reakce-Hrdý občan-ke kandidátovi Otomaru Gottstienovi
Fakta: Členem Rady města Písku jsem se stal v době, kdy byl kulturní dům již postaven a řešilo se co s ním. Na www.bezkorupce.cz se dočtete, že byla provedena ve všech větších městech studie transparentnosti veřejných zakázek a město Písek se v umístilo v transparentnosti zakázek mezi prvními městy. Vícepráce za 100 mil. Kč jsme rozhodně neodsouhlasili, naopak naše rada mnoho víceprací neodsouhlasila a vyslala již několikrát jasný signál stavebním firmám, že vícepráce předem neodsouhlasené odmítá tolerovat, respektive proplácet.

Odpovědět

10. 9. 2010 (10:47)  –  Diskuse k Evě Marešové do 9.9.2010

0
0

Tom 19:52:04 09.09.2010 (82.100.0..XXX)

Já se bohužel musím připojit s tím, že ODS s paní Marešovou na třetím místě také volit nebudu a to vždy pro mě byla tato strana jednička…
Jan H. 19:23:09 09.09.2010 (212.71.135.XXX)

Pro Petru: Myslím, že závist to určitě nebude. Pouze zkušenost s touto osobou. To jste mě opravdu rozesmála. Závidím chytrým lidem a osobnostem, ale této paní opravdu ne! To mi věřte.
Petra 18:11:35 09.09.2010 (88.100.42..XXX)

Teda lidi nevím , esli vona to nebude závist. A nebo strach , aby někomu nesáhla na zoubek, kdyby se dostala na radnici . ………….
Jan H. 14:44:10 09.09.2010 (212.71.135.XXX)

Pani Jaruško, paní Eva se určitě odradit nenechá, ale bohužel odradí potencionální voliče ODS, což je trochu škoda.
flop 14:30:32 09.09.2010 (82.100.0..XXX)

Myslím,že paní Evu neodradí opravdu nic.Hlavně,aby vydrželi voliči…Jarušky děti určitě nedělaly v Růži zadarmo jako děti mnoha našich známých,bez smluv,protože paní podnikatelka takové \"drobnosti\" nevede, v osobním jednání s paní Marešovou se také nedá mluvit o pokoře a slušnosti,spíše o aroganci,urážení a sprostotě.Takového člověka volit nebudeme,ještě,že máme jinou volbu.
Jaruška 10:42:11 09.09.2010 (85.13.106..XXX)

Držíme Vám palce Evo!!! Nenechte se odradit .
Jan H. 20:35:15 08.09.2010 (85.162.57..XXX)

Plný souhlas, přesně tak. ODS jsem volil vždy, ale jenom pouze kvuli této opravdu v uvozovkách \"dámě\", musím poprvé volit jinak. Bohužel.
flop 20:07:17 08.09.2010 (82.100.0..XXX)

Nevím,jestli si z nás,obyčejných voličů,neděláte srandu! Vy paní Marešová?Pokora? To se fakt chechtám!Kdo u Vás dělal,nedostal zaplaceno,Vaše arogance nezná mezí a u vedení města vám všechno procházelo.A teď kydáte…ODS jsme volili téměř vždy,ale s Vámi v čele opravdu nebudeme.

Odpovědět

10. 9. 2010 (11:17)  –  Věra

0
0

Musím naprosto souhlasit s Janem H.,Tomem,flopem…osobní zkušenost s paní Marešovou katastrofální.

Odpovědět

10. 9. 2010 (12:14)  –  Iva2

0
0

Bohužel se musím připojit, ODS kvůli této osobě určitě ne. Tím pádem vůbec nevím koho. Ještě k panu O. Veselému. Jeho osoba mi naprosto nevadí, spíše naopak. Ale zase, je ve špatné straně. No, bude to boj! Hezký víkend všem.

Odpovědět

10. 9. 2010 (13:45)  –  Ondřej Veselý

0
0

Děkuji Ivě2. Někdy lituji, že je diskuze anonymní. Mohl bych Vám vysvětlit důvody svého kopání za ČSSD:)

Odpovědět

10. 9. 2010 (17:10)  –  Iva2

0
0

Já myslím, že ten důvod tak trochu znám. Ale co naplat, lidé stále mají před očima Paroubka, takže ČSSD = Paroubek a tahle "noční můra" tu bude ještě dlouho kroužit kolem nás!

Odpovědět

11. 9. 2010 (18:27)  –  Ondřej Veselý

0
0

V tomto směru s Vámi bohužel musím souhlasit. Je to noční můra a přes veškerou snahu se mně jí zbavuje jen těžko….

Odpovědět

13. 9. 2010 (18:38)  –  DA

0
0

Dobrý den,
máte také v úmyslu podporovat alternativní svobodné sporty jako skateboarding, bmx apod.? Již dávno je vyzkoumáno, že v rámci prevence sociálně patologických jevů mládeže je to velmi vhodné. Avšak je třeba mít na paměti, že tento sport vyniká několika specifiky – především absolutní svobodou a volbou "tricků", času ježdění a tím pádem minimální organizací. Jakožto zainteresovaná osoba musím říci, že spousta kluků, kteří poctivě dřeli a snažili se i dostat na závody, skončila. Především díky nulové podpoře města, uklizení U-rampy a překážek na okraj města a zmíněná mládež se chytla podivných bandiček v městském parku. Děti ulice budou vždy, je však podstatné, zda volný čas budou trávit skateboardingem, sebezdokonalením, závody a jistou mírou občanské angažovanosti či se přestěhují do městského parku brát drogy, hrát automaty v nedalekých putikách a holdovat alkoholu. Opravdu toto chcete pro své děti?
Jen bych ještě rád vyvrátil obvyklý mýtus, že tomuto sportu holduje "podivná sorta" lidí. Není výjimkou, když se na odpolední ježdění sejde bakalář, dva strojní inženýři a jeden doktorand.

Odpovědět

30. 9. 2010 (13:22)  –  MS

0
0

Pane Gottsteine,něco takového co předkládáte jsem si představoval, už když jsem začal psát své první příspěvky do píseckého Hydeparku. Ještě jednou a důkladně si to všechno přečtu, a nevylučuji nějakou tu připomínku. Celkově však hodnotím to, že se kandidáti ODS neskrývají jen za volební program a přinášejí také něco svého.
Mám jednu formální připomínku: když už "na mojí odpovědnost" tak spíš na moji odpovědnost. A ještě lépe na SVOU/SVOJI zodpovědnost. :-)

Milan Sedlák

Odpovědět

30. 9. 2010 (23:22)  –  Fanda

0
0

:-)

Odpovědět

1. 10. 2010 (14:49)  –  Vladimír Homola

0
0

Vzkaz nejen pro "DA". Nejen alternativní sporty, a nebo, i alternativní sporty jsme připraveni podporovat. Podpora volnočasových aktivit je pro nás prioritou a kromě jiného i kvůli důvodům, které uvádíte. Ono totiž, aby člověk něčím byl, musí se naučit pravidelnosti, odpovědnosti a kázni a já si osobně myslím, že tohle všechno sport vyžaduje. Takže ano, i alternativní sporty podpoříme.

Ještě mi napadla taková hříšná myšlenka, když už se někam vypracujete, něco v životě dokážete, lépe si uvědomujete to úsilí, práci a nasazení a zapomenete na závist. Už nepřemýšlíte k čemu to, či ono je, ale hledáte způsob, jak nedělat potíže, které vám byly činěny a naopak chcete být užitečný. Vždyť zrovna podpora volnočasových aktivit vytváří velmi silné prostředí schopných, pracovitých a ukázněných lidí, kteří rozumí síle týmové práce. Pořád věřím, že zloba a závist je důsledkem samoty. Solitérství je totalitní pozůstatek neschopných, kteří nám pak svoji povýšeností kazí náladu. A co tím chci říct? Pokud se kdekoliv podaří vytvořit tým lidí, kteří tohle všechno chápou, pak nebude nutné loudit o podporu různých aktiv. Nikdo totiž nebude nikomu nic závidět.

Odpovědět

1. 10. 2010 (15:36)  –  Iva2

0
0

Chci se zeptat, zda někdo dělá korekturu těchto článků, protože tolik chyb, kolik má pan inženýr Gottstain v jeho příspěvku, není moc dobrá vizitka radního a zastupitele.

Odpovědět

1. 10. 2010 (17:38)  –  Zdenka Jelenová

0
0

ODPOVĚĎ REDAKCE: Nikoliv, v rubrice Hydepark korekturu textů nezajišťujeme, to by bylo opravdu nad síly neplacených dobrovolníků z občanského sdružení :-). Možnost publikovat tu své názory je kandidátům nabídnuta bezplatně, co a v jaké formě publikují, je na nich (vyjma konfliktu s kodexem). Je jejich věc, zda si na své texty zajistí korektora.
A OSOBNÍ NÁZOR: Ačkoli jsem češtinářka, u kandidátů podle mne rozhodují úplně jiné kvality než pravopis :-)

Odpovědět

1. 10. 2010 (18:24)  –  Iva2

0
0

Děkuji za odpověď. A můj osobní názor: Já jejich kvality posuzuji spíše komplexně.

Odpovědět

1. 10. 2010 (19:38)  –  Otomar Gottstein-pro Ivu2, ke korekturám článků

0
0

Většinu článků dáváme ke korekuře odborníkovi přes češtinu. Možná právě ten můj, jsem ale ke kontrole nedal. Samozřejmě nikdo nejsme neomylní a můžeme se mýlit, neboť nikdo z nás není vystudovaný češtinář. Abych si byl jistý, dám opět můj příspěvek překontrolovat a najdeme-li nějaké chyby opravím je. V každém případě Vám děkuji za upozornění. Snad jen malá poznámka. Správně se píši Gottstein nikoliv Gottstain, jak jste napsala :-). Stejně jako paní Jelenová se domnívám, že pokud články neobsahují výrazné hrubky, je pro mě podstatný obsah. Myslím, že je opravdu lepší něco napsat a vyjádřit svůj názor, třeba s drobnými gramatickými chabami, než nenapsat vůbec nic nebo dokonce na položené otázky Píseckého světa vůbec neodpovědět. Viz právě zveřejňované anketní otázky. Samozřejmě to neznamená, že se nebudu snažiti více se gramatice české lépe naučiti!

Odpovědět

1. 10. 2010 (23:43)  –  Vladimír Homola

0
0

Ahoj Ivo2!
Ještě kdyby se nám, a nebo teď vlastně vám, podařilo každému vidět do hlavy. Jeden můj kamarád tvrdí, že člověk se pozitivně mění jen do 7let věku a pak už jen k horšímu, možná na tom i něco bude :-).
Sám jsem v životě poznal mnoho lidí, kteří na sobě zapracovali a jak se říká, prozřeli. Trochu jsem to zažil i na sobě. Chybovat je prostě lidské. Umění je ale přiznat chybu a umět se omluvit. Bohužel, někdy ta omluva vizní tristně, zejména když se pokračuje tím známým: omlouvám se, ale ty jsi taky něco pokazil … ;-)

Odpovědět

2. 10. 2010 (00:00)  –  písečák

0
0

Dobrý den p. Homolo !
Nic ve zlém, ale opět jsme u té češtiny. Příště bude lepší napsat VYZNÍ A NE VIZNÍ. Sloveso vyznít je od slovesa znít a vy je předpona :-)

Odpovědět

2. 10. 2010 (07:03)  –  Tonda

0
0

"Starýho psa novým kouskům nenaučíš." I když si zaplatí titul.
Ono to prostě stejně vyplave na povrch a VYZNÍ blbě.

Odpovědět

2. 10. 2010 (07:34)  –  Vladimír Homola

0
0

Dobrý den,
v obsahu, který jsem psal, použít měkké "i" v předponě "vy", bylo silnější než já ;-)
Dcera mi jednou v první třídě napsala slovo "kde", jak ho slyší, to znamená "gde". Dodnes to v sms s některými přáteli používáme, myslím, že "vy" s měkkým by také nemělo zapadnout…

Odpovědět

2. 10. 2010 (09:15)  –  Iva2

0
0

Nechtěla jsem nikoho urazit, jen upozornit, protože ty chyby zbytečně hází na člověka špatné světlo!

Odpovědět

2. 10. 2010 (10:51)  –  Vladimír Homola

0
0

Ivo2, nemyslím si, že bys někoho urazila. Mě naopak tvé příspěvky a humor baví. Tentokrát je na mě se omluvit. Nabádám, aby nikdo do nikoho nerýpal, a pak to udělám sám…
Takže i reakci Tondy beru, holt jsem si ji zasloužil.

Odpovědět

2. 10. 2010 (15:48)  –  Tonda

0
0

To se vám povedlo, hezká odpověď!Smekám.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.