Přihlášení

Ať turisté parkují na Výstavišti, ne v centru

7. 10. 2013 | Ondřej Blažek | Diskuze (14) | Vaše názory

Znovu k tomu parkování. Což takhle vjezd do centra omezit jen na ty, kteří tam bydlí nebo pracují, a ostatní odkázat k využívání rozlehlého parkoviště na Výstavišti, které neustále zeje prázdnotou?

Do centra by to odtud měli asi tak stejně daleko, jako když musí na Andělu v Praze vyjít z podzemních garáží v Centru Smíchov na nejbližší zastávku tramvají. Ale za takové řešení by mě asi v Písku kamenovali, tak raději jako bych nic neřekl.

Kvůli všeobecné touze po pohodlném parkování to už už vypadá, že na místě ošklivé proluky u pošty postavíme ještě ošklivější parkovací dům. Hurá! Tedy – chci říct samozřejmě, že se na to vůbec netěším. Raději bych hezký dům s byty a třeba květinářstvím, ale když s výstavbou garáží alespoň bude (opravdu bude?) spojeno uzavření Velkého náměstí pro auta a jeho následné zlidštění, tak se to dá skousnout.

Spíš mi vrtá hlavou, proč už se dávno neudělala jedna věc, která by byla mnohem levnější a esteticky citlivější než stavba garáží v centru. Proč neexistuje systém značení, který by mimopísecké automobilisty (hlavně turisty) už od první chvíle vjezdu do města naváděl na ono velké parkoviště na Výstavišti?

Proč jim toto místo, které je hned u hlavní výpadovky na Prahu, tak urputně zatajujeme, nutíme je zcela zbytečně kličkovat celým městem až do centra, aby nám tam pak ještě navíc zabírali parkovací místa? Vždyť pokud by někomu nevadilo ujít těch hrozných pět minut z Výstaviště do centra, byli by to právě turisté.

Kdybychom toto značení za pár tisíc (?) vytvořili a zároveň povolili vjezd do centra jen píseckým rezidentům a mimopíseckým, kteří v centru pracují, možná by zde nakonec s parkováním takový problém nebyl a mohlo by se zkultivovat Velké náměstí, aniž by se zároveň stavěl nevábný garážový dům u pošty.

0
0

Diskuze k článku +

8. 10. 2013 (01:26)  –  Zbyněk Konvička

0
0

S navigací pro parkování si pro inspiraci stačí dojet do Českého Krumlova. Tam jsou jasné navigace pro odstavná parkoviště hned na začátku vjezdů do města… a funguje to. Turisté nebloudí a většinou nestaví auta kolem centra města, ale využijí těchto parkovišť. Vím Krumlov je UNESCO, Písek nikoliv, ale navigace na výstaviště je dobrý nápad.

Odpovědět

8. 10. 2013 (21:55)  –  Mgr Růža Srbová

0
0

Tady je to ode zdi ke zdi! Ještě nedávno se uvažovalo, a to zcela vážně, myslím, že to vyšlo z Cestovního ruchu, že autobusy s turisty budou dokonce jezdit až na náměstí, zastaví před muzem, potažmo Radnicí, kde si vystoupí a dojdou na WC, občerství se apod. A najednou je zase všechno jinak? To je vždycky takový výkřik do tmy, koncepce už léta nulová (ve všech oblastech).

Odpovědět

2. 11. 2013 (17:59)  –  Tomáš Úlehla

0
0

Měl bych k tomu jen několik poznámek. Vím, že Ondřej je dlouhodobým odpůrcem motorizmu a proto mu auta překážejí, ale pro mnohé lidi je auto nepostradatelná záležitost.
Také se mi nelíbí, že je tolik aut v centru, ale především proto, že nemám kde zaparkovat. Osobně se domnívám, že problém s turisty, kteří přijedou do Písku není tak velký.
Nevšiml jsem si, že by autobusy turistů blokovaly náměstí nebo že by byl Písek tak turisticky atraktivní, aby turisté svými auty zabírali drtivou většinu parkovacích míst v centru.
Je důležité si uvědomit, že autem do centra jezdí především písečtí nebo přespolní rezidenti, kteří si tak mohou v centru vyřídit potřebné záležitosti nebo jít do práce. Problém není
v tom, že by nikdo nevěděl, že existuje parkoviště na výstavišti, ale nikdo tam nechce parkovat. Proč? Je to daleko…. To menší parkoviště, které je hned vedle pietního parku je ve všední
den plné, obě náměstí jsou plná, parkování u Pošty je plné, celá Žižkovka je plná a i místa u Kostela jsou plná. Prostě je více aut než parkovacího místa. Parkovací dům nebude žádná
nádhera, určitě by bylo hezčí mít tam pěkný secesní dům, ale je nezbytně nutné vytvořit další parkovací místa v centru. Na cedulky bych bych nesázel, když jedu pracovně např. do Budějovic,
tak rozhodně nehledám parkovací místa daleko od centra, přestože tam jsou. Důvod je jednoduchý, potřebuji být rychle v centru a mít přístup do auta, protože tam mám materiály a následně
se potřebuji rychle přemístit jinam. Takto uvažuje většina motoristů, kteří nehledají dlouhodobější parkování. Parkování v blízkosti centra je velmi důležité pro tak malé město jako je Písek. Bohužel nemáme takový potenciál jako Český Krumlov, kde podniky v centru
živí pouze turisté a místní jezdí nakupovat do okolních supermarketů… Souhlasím se zákazem parkování na Velkém náměstí, ale co budou dělat radní????

Odpovědět

5. 11. 2013 (17:43)  –  Ondřej Blažek

0
0

Tomáši, tvůj pohled je hlavně pohled funkční, můj zase estetický. Určitě by bylo například funkčnější, kdyby se dalo zaparkovat všude kolem Staroměstského náměstí v Praze, ale možná by pak to místo ztratilo na kráse. Co se Budějovic týče, myslím, že jsou dobrým příkladem toho, jak vycházení vtříc autům způsobuje dopravní kolaps ve městě a činí jej dosti nepříjemným – až na centrum, kde je ovšem doprava omezena.

Odpovědět

5. 11. 2013 (19:22)  –  Ondřej Blažek

0
0

A příště prosím nezačínej příspěvek nekorektními větami jako "Ondřej je dlouhodobý odpůrce automobilismu". Tahle argumentatio ad hominem se používá, jak asi víš, když chceš hned na úvod zpochybnit legitimitu názoru diskutujícího poukázáním na jeho osobu. Všimni si, že se bavím k věci a vůbec do toho netahám tebe osobně, neříkám tady písecké veřejnosti, co jsou tvé záliby, co tvé nezáliby atd.

Odpovědět

5. 11. 2013 (10:30)  –  Tomáš Poskočil

0
0

navigace na parkoviště na Výstavišti už je dávno na papíře, celý projekt značení odpovídající všem západoevropským standardům vytvořili dopravní inženyři po konzultacích se zástupci komise cestovního ruchu už někdy v roce 2011… Nestojí to ale pár tisíc, jak se Ondra Blažek ve svém článku domnívá, ale 2,5 milionu!!! Z tohoto důvodu ho Rada Města již několikrát smetla ze stolu s odůvodněním, že pro tuto investici nenašla místo v napjatém rozpočtu, a já jsem moc zvědav, až se za měsíc bude schvalovat nový rozpočet, jestli se dočkáme alespoň v roce 2014… Jak se zde ale píše, rozhodně to nevyřeší problém s parkováním ve městě, parkování pro turisty a parkování pro místní je dost diametrální věc, rozhodně bych tyto dvě problematiky neslučoval…

Odpovědět

5. 11. 2013 (17:45)  –  Ondřej Blažek

0
0

2, 5 milionu je víc než jsem čekal :-) ale stále je to méně než peníze na stavbu parkovacího domu. A efekt by mohl být srovnatelný.

Odpovědět

5. 11. 2013 (19:03)  –  Luděk Blaha

0
0

Nezbývá než vybagrovat pravé mezimostí.
Úplně mi bude stačit, když tam bude malá, neodmontovatelná mosazná tabulka:
'Postaveno podle nápadu Luďka Blahy, rodáka z Dolních Bojanovic.'
To k vůli mému otci. Udělalo by mu to radost.

Odpovědět

5. 11. 2013 (23:09)  –  Martin Zborník

0
0

"Teď, teď tady byl". Zní Járovi Cimrmanovi v dějstvích o převratných vynálezech tohoto českého génia. Dojděte se podívat do sladovny, jsou tam vystavené návrhy na mezimostí a škoda, jeden z nich, již vaše garážové řešení nakreslil a popsal. Tak snad příště.

Odpovědět

6. 11. 2013 (00:13)  –  Luděk Blaha

0
0

Nu což. To už je úděl malých Jardů.
Porozhlédnu se po Písku, jestli by se nedalo vybagrovat něco jiného.

Odpovědět

6. 11. 2013 (14:58)  –  Mgr Růža Srbová

0
0

Pane Blaho, sice mi do toho nic není, přesto mám občas obavy o Vaše duševní zdraví. Spíš myslím ale na Vaše dobro, Spoustě lidem jste tak trochu k smíchu. No, možná že Vám to nevadí. Nemyslím to zle, spíš naopak. Já bych například byla ráda, kdyby mě na to někdo upozornil.

Odpovědět

6. 11. 2013 (15:08)  –  Miroslav Vejlupek

0
0

Pane Blaho, za mě máte palec nahoru, bavíte mě, bavím se.

Odpovědět

6. 11. 2013 (20:56)  –  Luděk Blaha

0
0

Váš zájem o moji osobu mne, paní Srbová, těší. Skutečnost, že mohu být mnoha lidem k smíchu, mě ale prakticky v ničem neomezuje. Beru to tak trochu jako průvodní jev výkonu profese. Spíš mne hněte, že je nás tu tolik. A nejen v Písku, ale především na celorepublikové úrovni. Kolik jen na nás takových směšných tajtrliků v nedávné době shlíželo z bilbordů, kolik takových k nám denně promlouvá ze sdělovacích prostředků, derouce se do sněmovny a na další posty, aby tam ukájeli svoje ambice.
S tím duševním zdravím je to ovšem štrapáce. Člověk kolikrát neví dne ani hodiny. Dostalo se mi před pár lety doporučení, abych se nechal vyšetřit u psychiatra. To byste, paní Srbová, nevěřila, jak mají místní psychiatři plno. Když jsem se konečně k jednomu specialistovi dostal, ptal se mne, jaké mám problémy. Řekl jsem mu, že to momentálně nestojí ani za řeč, a že přicházím spíš jako na preventivní prohlídku. Načež se mne pan psychiatr zeptal, jestli jsem se náhodou nezbláznil, a z ordinace mě vyhodil.
Tak jsem šel ke klinickému psychologovi. Tam mne otestovali, psychozanalyzovali a pak mi sdělili, že mimo jiné mám o sobě poměrně dost vysoké mínění. Já jsem se tedy samozřejmě zastyděl. Co mám ale dělat… když jsem fakt dobrej.

Odpovědět

7. 11. 2013 (01:29)  –  Zdenka Jelenová

0
0

:-D :-D :-D
…souhlas s p. Vejlupkem, jsme na jedný vlně….

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.