Přihlášení

Desátý kruhový objezd dokončen

21. 6. 2017 | Redakce PS | Diskuze (5) | Věci veřejné

Nová okružní křižovatka v Obchodní ulici u OC Albert byla v červnu dokončena a slavnostně předána k užívání. Stavbu za zhruba 10 milionů korun dodala společnost Znakon, a. s. Město Písek se podílelo na nákladech asi jednou třetinou.

„Jde o již desátou okružní křižovatku vybudovanou v Písku od roku 2001. Město tak reaguje na potřebu zvýšené bezpečnosti provozu na komunikacích,“ připomíná písecká starostka Eva Vanžurová.
 
První kruhový objezd byl ve zmíněném roce postaven na křižovatce ulic Dvořákova a Pražská. „Už tehdy vznikl jednotný design všech píseckých okružních křižovatek s kamennou žardiniérou ve středovém prstenci osázenou okrasnými rostlinami,“ říká Michal Kovařík z odboru dopravy MěÚ Písek.
 
Z deseti dosud vybudovaných kruhových objezdů jsou čtyři na státních silnicích I. třídy ve vlastnictví ŘSD, čtyři na silnicích II. a III. třídy ve vlastnictví Jihočeského kraje a dvě na místních komunikacích města.
 
„Do okružních křižovatek v Písku bylo za posledních 16 let investováno bezmála 100 milionů korun,“ dodává starostka.
 
K dalším opatřením, která vedla ke zvýšení bezpečnosti na křižovatkách v Písku patří například vybudování čtyř připojovacích pruhů z vedlejších komunikací na silniční obchvat za celkem 10 milionů korun a nová instalace či generální rekonstrukce světelné signalizace na dvanácti vytížených křižovatkách za zhruba 25 milionů korun.
0
0

Diskuze k článku +

27. 6. 2017 (16:42)  –  Irena Mašíková Konštantová

0
0

Kdyby se kruhové objezdy stavěly rovnou s budováním nové komunikace, nemusely by stát následně tolik peněz a mnohdy by byly ušetřeny i lidské životy. (Viz kruhový objezd u Teska). Zajímalo by mne, jací "odborníci" takové komunikace navrhují !! A navíc často i bez připojovacích pruhů, které se opět dodatečně zhotovují (viz před novým kruhovým objezdem u Alberta).
Zároveň by mne zajímalo, proč není řádně dokončen přechod přes silnici ve Zborovské ulici, na kterém není zbudován plynulý nájezd pro vozíčkáře (je pouze na straně u kolejí), na druhé straně je vysoký kamenný obrubník a dodnes se u plotu rohové parcely válí stavební materiál. Po nedávné nehodě je tam rozbořený bezpečnostní betonový ostrůvek v silnici, který stejně nesplňuje svůj účel, protože neukáznění řidiči stejně jezdí nedovolenou rychlostí a často nerespektují ani vyznačený přechod pro chodce. Zpomalovací vystouplé pásy před přechody by řidiče snad více donutily rychlost omezit. (Vím o čem mluvím, protože díky nedostatečnému způsobu omezení rychlosti na těchto přechodech se stalo již několik nehod a v roce 2001 tam vyhasl život mého tatínka). Dodnes to není dostatečně zabezpečeno a na dvou okolních přechodech jsou dokonce trasy, kudy přecházejí děti do školy. Od sídliště Logry do Benešovy školy a na druhé straně do školy Šobrovy. Tato silnice patří pod správu Českých Budějovic. Tedy opravdu tam mají "odborníky". A policie si s tím také hlavu neláme, umístili tam blikající měřiče rychlosti, které stejně řidiči nerespektují. Měly by tam být fotobuňky, aby auta konkrétně zjistily a řidičům přicházely pokuty. Již jsem na to upozorňovala jednou, ale z Budějovické správy silnic jak je vidět, to nikoho moc nezajímá a dopravní policii jakbysmet. Hlavně že mají "pomáhat a chránit".

Odpovědět

28. 6. 2017 (14:28)  –  Michaela Šťastná

0
0

Slyšela jsem, že kruhový objezd byl v návrzích už při stavbě silnice u Alberta. Nicméně, člověk by se měl poučit z chyb a vyvarovat se jim. Pokud ŘSD ve stavbách s kruhovým objezdem nepočítá, město by se mělo zasadit o jejich aplikaci při stavbě (kterou potom dodatečně realizuje, a pochválí se, jak ušetřilo, a že reaguje na potřebu zvýšené bezpečnosti….) Jsou to peníze navíc, práce navíc, starosti navíc. Všechny křižovatky, na které bylo od jejich zprovoznění upozorňováno jako na nebezpečné, se dodatečně a nákladně přebudovávaly na kruhové objezdy. Jeden by si pomalu myslel, že je to snad záměr, aby se tu pořád něco dělo, něco k pochlubení. Příkladem budiž Nádražní ulice, která se pár let po částečné rekonstrukci bude upravovat, protože až teď se zjistilo, že tam parkují auta, která vadí městské dopravě! U školky na Jihu se dodatečně zhotoví na svahu chodník pro pěší, náhradou za lávku, také pár let po rekonstrukci. Přece není možné, že nikdo nad projekty nepřemýšlí, jen je hodí na papír. A pokud ano, pak by měl někdo jiný ten papír vzít, dojít s ním na místo a zkontrolovat, jestli to bude podle návrhu fungovat. Ten někdo by vyšel na výplatě na míň peněz, než následné opravy a stavby.

Odpovědět

28. 6. 2017 (22:24)  –  Luděk Blaha

0
0

Na tu vyasfaltovanou serpentinu u školky na Jihu se po tolika letech vyloženě těším.
Docela rád bych poznal jména lidí, kteří to tak zadali, schválili a zaplatili. Z fotografie znám jen střihače pásky. Řekněme takový předvoj ale hodně chytrého města. A kdyby se serpentina udělala klopená, mohla by to být parádní tečka za oním, už drahnou dobu plánovaným inlajn okruhem Jih – Smrkovice – nákupní zóna – Jih. Turisti by se na takový unikát jen hrnuli.

Odpovědět

11. 7. 2017 (12:16)  –  Michaela Šťastná

0
0

Našla jsem odkaz na jednání rady, kde byla zvolena nejlevnější varianta náhrady za nadchod.Nadchod nový, to byla nejdražší variata, byla i varianta s rampou. Já snad najdu články z novin, kde nám tvrdili, že nadchod udělat nejde a bezbariérový přístup po svahu taky nejde postavit. A ono to šlo! Tak se ušetřilo a teď se bude dostavovat a vyjde to finančně na stejno a mohlo to být hned! Došlo tak k diskriminaci rodičů s kočárkem a osob se změněnou hybností? Já si myslím, že ano. Odkaz://www.mesto-pisek.cz/assets/File.ashx?id_org=12075&;id_dokumenty=4720. Rada města dne 16.06.2011 pod č. usnesení 425/11 projednala varianty řešení zajištění bezbariérové dostupnosti části lokality "Jih" u MŠ s ohledem na špatný stavebně – technický stav stávající lávky pro pěší a po projednání předložených variant řešení schválila variantu č. 3. Vyjádření odboru dopravy :Odbor dopravy shledává všechny tři varianty řešení jako přípustné. Z navrţených variant pak preferujeme variantu zachovávající stávající charakter přístupu do dané lokality, tedy variantu č.1 spočívající v demolici stávající a ve zřízení nové lávky.(!!!!!!!!!!!!)
Varianta č. 1demolice stávající lávky včetně výstavby nové mostní lávky
Varianta předpokládá provedení demolice stávající lávky a vybudování nové lávky na místě
stávající lávky včetně přístupové rampy a bočního schodiště. Délkanové lávky je prodlouţena z
důvodu dodrţení poţadavku vyhlášky č. 398/2009 Sb. ohledně zajištění bezbariérového uţívání.
Nově navrţená lávka bude zastřešena průhlednou krytinou z důvodu zmírňování klimatických
vlivů. Lávka je navrţena tak, aby byla umoţněna její strojní údrţba. Návrh řešení nové lávky byl
odsouhlasen městským architektem. Předpokládaný náklad varianty č. 1 činí 10,5 mil. Kč.
Ty chyby způsobilo kopírování textu

Odpovědět

28. 6. 2017 (21:40)  –  Ladislav Douša

0
0

Dovoluji si poznamenat, že kruhový objezd na Velkém náměstí jednotný design zatím nesplňuje ;-).

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.