Po diskuzi, jak dále postupovat, navrhuje JUDr. Průša upravit pravidla takto:

Kocourkovští, jste dobří, ale na naše zvolené nemáte! I omezení textu při zaznamenání průběhu z projednání bodu o přijetí Pravidel pro ředitele příspěvkových organizací a jednatele městských společností v zápisu ze zasedání radních nám napoví, jak naši zvolení ctí objektivní postoj u práce pro město.
Radní až na červencovém zasedání projednávali ta nová pravidla s úpravou zařazení jednatelů městských společností, spočívající především v řešení období, po které jsou jednatelé společností zvoleni. První návrh úpravy pravidel spočíval v jasném určení funkčního období na 6 let. Druhý návrh alibisticky funkční období určuje na dobu neurčitou. Že byla do pravidel umístěna věta „každých šest let proběhne systematické přehodnocení obsazení dané pozice s možností vyhlášení výběrového řízení“ je, hádám, výsledek spojení alibismu s populismem zvolených.
Ačkoliv dle zápisu proběhl hned v úvodu návrh v pravidlech na změnu délky funkčního období na dobu určitou spravedlivě pro všechny jednatele společností, vyšlo z toho spíš takové, s prominutím, One man show. Z poněkud alibisticky uvedeného zápisu – Radní se shodli, že takový návrh měl být předem prodiskutován, nepodpoří jej. je jasné, že se radní nepochlubí obhajobou svých důvodů k nezměně pravidel konkrétně. Ani nezdůvodněné vynětí jedné společnosti z Pravidel nedělá radním zrovna čest. Zápis kopíruji pro pobavení čtenářů, koho zajímá, kdo hlasoval pro Změnunezměnu, najde na webu města:
K bodu 1) Pravidla pro ředitele příspěvkových organizací a jednatele městských společností
Uvedl starosta, vysvětlil návrh úprav stávajících pravidel, které navrhuje schválit s připomínkou vyjmutí Veřejných služeb Písek s. r. o.
Ing. Hořánek – pokud je důvodem úpravy pravidel snaha, aby stávající ředitelé městských organizací obhájili po uplynutí 6letého funkčního období svoji manažerskou pozici, navrhuje usnesení:
Rada města:
1. schvaluje odvolání Bc. Jany Humpálové z funkce ředitelky Městského centra sociálních služeb k 31.12.2025.
2. ukládá starostovi, aby na nejbližším jednání valné hromady navrhl odvolání:
- Ing. Petra Borovanského z funkce ředitele Paliva a. s.,
- Ing. Václava Zámečníka z funkce ředitele Lesy města Písku s. r. o,
- Ing. Romana Honzíka z funkce jednatele Vodárenské správy Písek s. r. o.
Radní se shodli, že takový návrh měl být předem prodiskutován, nepodpoří jej.
Ing. Hořánek se domnívá, že bychom měli všem měřit stejně. Pokud nechceme odvolávat výše uvedené ředitele, pak bychom měli ve funkci ponechat p. Kašpara. Stahuje svůj původní návrh a navrhuje usnesení:
Rada města ruší usnesení č. 219/25 a potvrzuje Mgr. Josefa Kašpara ve funkci ředitele Centra kultury města Písek.
Po diskuzi, jak dále postupovat, navrhuje JUDr. Průša upravit pravidla takto:
U stávajících jednatelů a ředitelů jmenovaných před 01.08.2025, pokud jsou ve funkci více než 6 let, uplatní rada města postup dle čl. 8.4 nebo 8.6 do 31.12.2025. Pokud nebudou odvoláni, běží u nich další 6letá lhůta od 01.01.2026. U ředitelů a jednatelů jmenovaných před 01.08.2025, u kterých 6letá lhůta ještě neuběhla nebo a u kterých ještě nebylo rozhodnuto o odvolání a vypsání nového výběrového řízení (CKP), běží 6letá lhůta od jejich jmenování.
Starosta ukončil diskuzi a bylo hlasováno:
Hlasování č. 5 – vyjmutí Veřejných služeb pro: 6 proti: 0 zdržel se: 3
Hlasování č. 6 – pravidla s doplněním JUDr. Průši pro: 5 proti: 0 zdržel se: 4
Hlasování č. 7 – zrušení usn. č. 219/25 pro: 5 proti: 3 zdržel se: 1
Starosta prohlásil hlasování za zmatečné, bylo hlasováno opakovaně.
Hlasování č. 8 – zrušení usn. č. 219/25 pro: 4 proti: 4 zdržel se: 1
Návrh nebyl přijat.
Usnesení č. 370/25
Rada města schvaluje pravidla, která stanoví podmínky pracovněprávních vztahů ředitelů příspěvkových organizací a výkonu funkce jednatelů městských organizací, s připomínkami:
1. Vyjmout Veřejné služby Písek s. r. o.
2. U stávajících jednatelů a ředitelů jmenovaných před 01.08.2025, pokud jsou ve funkci více než 6 let, uplatní rada města postup dle čl. 8.4 nebo 8.6 do 31.12.2025. Pokud nebudou odvoláni, běží u nich další 6letá lhůta od 01.01.2026. U ředitelů a jednatelů jmenovaných před 01.08.2025, u kterých 6letá lhůta ještě neuběhla nebo a u kterých ještě nebylo rozhodnuto o odvolání a vypsání nového výběrového řízení (CKP), běží 6letá lhůta od jejich jmenování
Inu, počkám na uvedení pravidel v platnost a na návrhy na výběrová řízení na obsazení funkcí jednatelů městských společností. A protože práci jednatelů v jednotlivých společnostech posuzují právě vládnoucí radní, jsem o to více zvědavá.
Moc je ten nejsilnější hodnotící prvek.
Prozatím se židle rozviklala jen u jednoho ředitele, aniž by se veřejnost dozvěděla, zda nebo nakolik oprávněně. A jsem si jistá, že židle ostatních jednatelů nestojí na pevných základech, u všech je mezi základy řádné práce ve svěřené funkci podložka z politického koberečku.
Každý z jednatelů už ustoupil nějakým požadavkům politiků na úkor společnosti (myslím, že se nepletu, určitě u všech společností města), čímž si nastýlá pod svou židli viklavý kobereček, a je to jen a jen o jeho svědomí. A město si libuje, sice má jednatele, kteří společnosti spravují v jejich prosperitu, ale kteří vždy vyhoví všem přáním právě vládnoucím politikům, i když tím poškodí společnost, které šéfují, nebo se pletu?
Už to vidím jasněji, byla by hloupost si takové jednatele společností odvolávat! Vidím to riziko pro politiky …
P.S. Proč nezdůvodněné vynětí jedné společnosti? Protože vynění s.r.o. nebylo v návrhu usnesení v materiálech pro zasedání:
NÁVRH USNESENÍ
Rada města pravidla, která stanoví podmínky pracovněprávních vztahů ředitelů příspěvkových
organizací a výkonu funkce jednatelů městských organizací
a) schvaluje bez připomínek
b) schvaluje s připomínkami
c) neschvaluje
d) jiné usnesení