Miroslav Kunt
KDY KONEČNĚ PŘESTANE PLATIT V DRHOVLI DVOJÍ METR Základní listina práv a svobod i Ústava České republiky zaručuje rovné postavení každého občana před zákonem. To znamená, že rovné postavení občana musí musí zajistit příslušné orgány při jednání podle všech zákonů našeho právního řádu, správní orgány ve správním řízení, ale i příslušné orgány samosprávy i orgány působící v převzaté působnosti státní správy vůči občanům. V Drhovli to, ale neplatí. Tady se užívá dvojí metr. Jeden laskavější na občany obci příznivě hodnocené a tenméně laskavý na nepříznivě hodnocené vedením obce. Tomu se říká protekcionismus,klientelismus nebo lidově jánabráchismus. V roce 2016 se uskutečnily Krajské volby. Při prvním jednání okrskové volební komise dochází ke složení slibu a losování předsedy a místopředsedy. Ustavení volební komise bylo úkolem místostarostky. Ta také řídila ilosování. Jak se provádí losování je stanovenou metodiky pro tajné hlasování. V Drhovli to neplatí. Paní místostarostka má svou vlastní metodu, jak losovat. Lísky se jmény má v ruce jako karty a jednotlivé lístky nechá tahat. Proč asi ? Domluvené losování je v tomto případě velice snadné a volební komise může být ve složení podle přání vedení obce. Do této okrskové volební komise byladelegována členka za ČSSD. Na první jednání se omluvila. Po volbách při výplatě odměny jí byla místostarostkou sražena částka ve výši jedné třetiny odměny tj. 433,-Kč. Pokrácení odměny bylo v soladu se zákonem, vyhláškou i metodikou Odboru všeobecné spřávy. Ještě je nutné dodat, že není rozhodující zda se jednalo o neúčast omluvenou nebo neomluvenou. Právě zde zafungoval dvojí metr. V roce 2018 při prezidenských volbách. Členka komise se prvního jednání nezúčastnila, ale její odměnu paní místostarostka nekrátila ač podle zákona a vyhlášky to učínit měla. Později se snažila nedůstojnými výmluvami tuto záležitost zakrýt. Nakonec to svedla na chybu účetní. Naskýtá se otázka proč takové negativní zaujetí proti zástupci ČSSD v obci. Je to jednoduché. Představitel ČSSD je součsně zastupitelem obce, který má zájem občany obce chránit a proto velice často vedení obce kritizuje a to již řadu let. Dne 15.12.2017 podal stížnost na NEKONÁNÍ vedení obce. Vedení obce má za povinnost zajištovat oprávněné potřeby občanů obce. V tomto případě vedení obce neřešilo uzavření prodejny a pohostinství z technických důvodů po dobu 16 měsíců. Vedení obce dokonce o tom vůbec nevědělo nebo nedbalo. Také neobdržělo žádný doklad o jakou technickou závadu jde. Až na dotaz místních občanů jsem v květnu při jednání na ZO tuto záležitost chtěl projednat, ale obstrukce z nájemcem se vlekli a provozovna byla uzavřena 16 měsíců. Zase zafungoval dvojí metr. Paní místostarostka si nechala na zastupitelstvu odhlasovat, že se obec tímto případem nebude zabývat. Vedení obce nic nezanedbalo. Nájemce nic neporušil. Jen občané nemohli navštěvovat provozovnu 16 měsíců. Až přijde čas kdy se budeme rozhodovat komu dáme důvěru, aby převzal příslušnou odpovědnost, tak tyto informace budou velice důležité. Proto jsem si dovolil občany tímto způsobem informovat. M. Kunt
E-mail: kunt.pametice@seznam.cz
Nové komentáře RSS