Přihlášení

Jméno:
Heslo:
Nová registrace  |  Zapomenuté heslo

Knot Josef

Knot Josef
  • Strana: TOP 09 (koalice)
  • Volební program
  • Funkce: místostarosta
  • E-mail: josef.knot@mupisek.cz
  • Telefon: 382 330 226
  • Představení:

    - 1. místostarosta města Písek 2014 - 2018

    - zástupce města Písek na valné hromadě a v radě regionu Svazku obcí regionu Písecko, na valné hromadě Městské služby s.r.o., Lesy města Písku s.r.o., Veřejné služby Písek s.r.o.

    - člen pracovní skupiny pro Žižkova kasárna

    - zástupce města v projektu Otavská plavba

Položit dotaz

Dotazy

Nezodpovězené / 4

  • Knot – ad Zahájení stavby… / 7

    PTÁ SE: Lenka Dobiášová 20. 4. 2018

    DOTAZ PRO: Knot Josef Nezodpovězeno dnů: 7

    OTÁZKA: V onom stavebním deníku 25.6.2014 VSP s.r.o. konstatuje, že přeložka je nutná, nikoliv že byla provedena. Divná akce, na tuto přeložku bylo vydáno stavební povolení již 7.5.2013 - nejspíš proto, že je nutná a dle PD z července 2016 skoro v dvojnásobném rozsahu, než bylo předmětem SP. Doplňující otázka: Bylo možné v červnu 2014 zahájit v prostoru nové, státem dotované cysklostezky u parkoviště stavební práce, které znamenají její totální destrukci, jak teprve nyní sledujeme v přímém přenosu?

    0
    0
  • Knot – dotace pro PPO / 7

    PTÁ SE: Lenka Dobiášová 19. 4. 2018

    DOTAZ PRO: Knot Josef Nezodpovězeno dnů: 7

    OTÁZKA: Jak je naplněn předpoklad pro realizaci PPO v rámci dotačního programu 129260 stanovený ministerstvem zemědělství: "dořešit odtok povrchové vody z území nad drobným vodním tokem Jiher v případě uzavření zpětných v navržených kanalizačních šachtách před zaústěním dešťových kanalizací do trubní části potoka Jiher"?
    Každá povodeň se na sídlišti Portyč přihlásila tím, že voda "lezla" z pouličních kanálů.

    0
    0
  • Knot – Zahájení PPO znova… / 8

    PTÁ SE: Lenka Dobiášová 18. 4. 2018

    DOTAZ PRO: Knot Josef Nezodpovězeno dnů: 8

    OTÁZKA: Znova: Kdo rozhodl o zahájení realizace PPO v roce 2014 - číslo usnesení samosprávného orgánu? Speciální stavební úřad místně a věcně příslušný, tj. vodoprávní úřad v Písku (ve struktuře odb. ŽP) nevyvodil z nesplnění podmínek stavebního povolení žádné důsledky, takže vytěsnil účastníky řízení, tj. i vlastníky a nájemníky 176 bytů na nábřeží. Speciální stavební úřad místně a věcně příslušný neskýtá jistotu rovného přístupu, nestranného a nezávislého výkonu státní správy. Vás to neznepokojuje?

    0
    0
  • Knot – Nezveřejněná námit… / 241

    PTÁ SE: Michaela Šťastná 29. 8. 2017

    DOTAZ PRO: Knot Josef Nezodpovězeno dnů: 241

    OTÁZKA: Vážený pane Knote,
    mám jen 500 znaků, takže, důležité pro mne je vědět: Proč není námitka o systémové podjatosti nikde zmíněna? Nic víc jsem o sousloví "námitka z podjatosti" nechtěla vědět. I kdyby námitka byla jen procesním prostředkem, nikdo ji do 23.8. nezmínil, já to vnímám jako její účelové zamlčení. Samotnou námitku nehodnotím, tu zhodnotil Kr. úřad,< je zde možnost, že existuje nadkritická míra systémového rizika podjatosti.>To určitou váhu nejspíš má. Takže proč? S pozdravem M.Šťastná

    0
    0

Zodpovězené / 10

  • Knot – zahájení PPO /

    PTÁ SE: Lenka Dobiášová 16. 4. 2018

    OTÁZKA: Kdo rozhodl o zahájení PPO v r. 2014 bez finan.zajištění a VŘ - usnesení samospr. orgánu? Onen stavební deníček popisuje údajné průzkum.sondy (dost namělko) a zjištění údajného havarijního stavu, nikoliv stavbu IO 04 přeložka vodovodu (do cyklostezky). Realizační PD je komplet z července 2016, zakázka komplet zadána v srpnu 2017 Eurovii. Město Písek má privilegium ignorovat podmínky SP, stavební zákon a správní řád a bezohledně vytěsňovat účastníky řízení, jak se mu zlíbí?

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Knot Josef 17. 4. 2018

    ODPOVĚĎ:

    Vážená paní Dobiášová, fakta týkající se povolení a zahájení akce jsem již uvedl v předchozí odpovědi. Dle potvrzení speciálního stavebního úřadu byla akce zahájena, z tohoto důvodu nebylo nutno zahajovat nové stavební řízení. Chci Vás ujistit, že město Písek nikdy neignorovalo podmínky stavebního povolení, stavební zákon, či správní řád. Realizací této akce se snaží chránit svůj majetek a také majetek občanů žijících v této lokalitě – pro připomenutí viz fotografie v příloze. Ze strany města rozhodně nedochází ani k Vámi zmíněnému „vytěsňování“ účastníků řízení. Stavební povolení je totiž záležitost speciálního stavebního úřadu, okruh účastníků řízení je pevně stanoven a město Písek ani vedení radnice nemůže žádným způsobem zasahovat do výkonu státní správy. Děkuji za pochopení. Josef Knot
    0
    0
  • Knot – Zahájení stavby PP… /

    PTÁ SE: Lenka Dobiášová 14. 4. 2018

    OTÁZKA: Prosím jednoznačně a konkrétně: kdy a jak byla zahájena stavba PPO města Písek (ve smyslu zřejmého hmotného projevu stavby ověřitelného v projektové dokumentaci) v zákonné dvouleté lhůtě, která počala běžet 11.6.2013, a kdo o realizaci bez finančního zajištění v tomto období rozhodl? Pokud byla platně zahájena v období červen 2013-červen 2015, jak je možné, že stavebník Město Písek vůbec nežádal o změnu lhůty pro dokončení stavby stanovenou stavebním povolením do 31.12.2015?

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Knot Josef 16. 4. 2018

    ODPOVĚĎ:

    Vážená paní Dobiášová, stavební povolení na tuto akci pod č.j.: ZP01/2013/03534/4/LH nabylo právní moci dne 11. 6. 2013, dne 24. 4. 2014 předalo město Písek staveniště Vodárenské správě Písek s.r.o. Následně dne 25. 6. 2014, dle zápisu ve Stavebním deníku, byly provedeny na dvou místech průzkumné sondy na prověření výškového a směrového uložení litinového potrubí DN 200. Při tom byl zjištěn havarijní stav 3 m úseku potrubí u lávky a tato část potrubí byla vyměněna a přeložena (sondy a přeložení 3 m úseku bylo hrazeno prostřednictvím VSP s.r.o.) Na kontrolním dnu bylo konstatováno, že vodovodní potrubí zasahuje do nově plánované protipovodňové stěny a je nutné ho přeložit. Co se týče financování, přeložení mělo být řešeno rozpočtovou změnou v září 2014, finanční částka pro tento účel však nebyla do rozpočtové změny zahrnuta a stavba byla následně pozastavena. Zároveň v roce 2014 bylo zahájeno jednání se státním podnikem Povodí Vltavy, jako možným budoucím investorem, o případném předání stavby. O změnu lhůty dokončení akce nebylo odborem Investic a rozvoje požádáno, avšak tato skutečnost nic nemění na povolení stavby a jejím zahájení. S pozdravem Josef Knot
    0
    0
  • Knot – Parkoviště školky… /

    PTÁ SE: Šťastná M. 29. 1. 2018

    OTÁZKA: Dobrý den,
    od prosince loňského roku nebyla zveřejněna žádná informace k této stavbě, všechny předpokládané termíny dokončení stavby již uplynuly. Mohu vědět, v jaké fázi se, k dnešnímu dni, stavba parkoviště u školky na Jihu nachází? Je na nějaké části této stavby povoleno (kdy bylo vydáno) předčasné užívání stavby, a které části to jsou? Děkuji za odpověď. M. Šťastná

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Knot Josef 2. 2. 2018

    ODPOVĚĎ:

    Vážená paní,

    Při předání stavby dne 20.12.2017<tel:20.12.2017> byla zjištěna závada bránící kolaudaci stavby, konkrétně spád nového chodníku ke školce nevyhověl platné normě pro tělesně postižené. Tato závada byla uplatněna v rámci reklamačním řízení pracovníky odboru investic a rozvoje a společnost ROBSTAV stavby k.s.  tuto závadu v současné době odstraňuje. Vzhledem ke skutečnosti, že tato závada je poměrně závažného charakteru a brání užívání stavby, nemohla být akce zkolaudována ani povoleno předčasné užívání. Dle vyjádření zástupce společnosti ROBSTAV stavby k.s. by závada měla být odstraněna v termínu do 5.2.2018 a následně požádá odbor investic o kolaudaci. Penále z prodlení bude dodavateli započteno v souladu s usnesením RM č. 797/17 ze dne 14.12.2017<tel:14.12.2017>.  Celá záležitost nás hodně mrzí zejména s přihlédnutím k omezením života občanů této lokality a to nejen ve vztahu k parkování ale také k provizornímu přístupu k objektu školky včetně komplikací dalšího běžného provozu.  Věřím, že mnou uvedený termín je opravdu konečný a výsledné, byť opožděné dokončení parkoviště bude pro občany přínosné.

     S pozdravem

     

     

    Josef Knot

    0
    0
  • Knot – Externí audit u sp… /

    PTÁ SE: Zbyněk Konvička (Pirátská strana) 25. 1. 2018

    OTÁZKA: Dobrý den, pane místostarosto, mám na Vás stručný dotaz. Proč se tak vehementně bráníte externímu auditu nepřímé podpory od města Písku do sportovních areálů a sportovišť v Písku? Je-li vše tak, jak uvádí interní audity města - tedy v pořádku, není se čeho obávat. Naopak by se pak město mohlo pyšnit svou transparentností. A podotázka: Přijde Vám důstojná Vaše komunikace coby zastupitele občanů ke svému kolegovi Martinovi Brožovi, přestože je to opoziční zastupitel? Děkuji za odpovědi.

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Knot Josef 26. 1. 2018

    ODPOVĚĎ:

    Vážený pane Konvičko, podsouváte mi, že se ve zmíněné záležitosti vehementně bráním externímu auditu. To není pravda. Jen nesouhlasím s tím, aby městské prostředky byly vynakládány zbytečně. A v tomto případě by šlo o řádově statisíce korun. V minulosti byly zadány dva interní audity, v roce 2004 a 2009, na prověření smluv a všech dodatků mezi městem Písek a Městskými službami Písek, s. r. o. V roce 2010 Městské služby Písek nechaly provést revizi všech smluv. V roce 2014 byl proveden externí audit firmou BDO Praha za bezmála 300 tisíc korun, který byl navíc zaměřen i na ekonomickou výhodnost činností městských služeb a nebyly shledány žádné závady. Obecně je potřeba si uvědomit, že jednotlivé smlouvy na činnosti byly uzavírány v jiné době a za různých podmínek i na základě různých vlastnických vztahů, neboť některé objekty na sportovištích nejsou v majetku města. Toto je tedy velmi těžko porovnatelné. Dále každá provozovaná a městem podporovaná sportovní činnost vyžaduje jinak nastavené podmínky pro provoz i správu. Jinak to bude na travnatém hřišti, jinak na zimním stadionu a podobně. Proto není možné nastavit jednotnou smlouvu, která by všechny zásadní, avšak odlišné, podmínky sjednotila. Přímá podpora sportu je ošetřena nově přijatými „Zásadami pro poskytování dotací na sportovní činnost“, které byly přijaty zastupitelstvem s účinností od 1. ledna 2017. K Vaší podotázce chci uvést, že pokud se rozhodnete pracovat jako veřejně činná osoba v komunální politice, musíte počítat s vyšším stupněm kritiky, která navíc může být tvrdší a adresnější. Jednání zastupitelstva obvykle není debata nad šálkem kávy. Každý se snažíme hájit zájmy lidí, kteří nám dali svůj hlas, a přitom nalézt společnou řeč tak, aby naše rozhodnutí byla v souladu s názorem většiny obyvatel města. S pozdravem Josef Knot
    0
    0
  • Knot – chybí koše na cykl… /

    PTÁ SE: Jaroslava Bellová 28. 11. 2017

    OTÁZKA: Letos cyklostezka do průmyslové zóny v Písku oslavila 10 let. Přibyly další kilometry. Opět bez odpadkových košů. Slyšela jsem, že proto, aby se nemusely vyvážet. Je to pravda? Nechápu to, každý den tudy projdou a projedou stovky lidí. Na ten velký nepořádek je smutný pohled. Je to ostuda! (Po zimě tu každoročně dobrovolníci v rámci ÚKLIDU OTAVY seberou více jak 20 pytlů odpadků. V létě odpad rozdrtí sekačky na trávu.)
    Předem děkuji za odpověď.Jaroslava Bellová
    (dobrovolný sběrač odpadků + 15

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Knot Josef 11. 12. 2017

    ODPOVĚĎ:

    Dobry den,

     

    Jedná se o Cyklostezku do průmyslové zóny s primárním zaměřením na pracující v této lokalitě,  nikoli jako  „klasickou“  turistickou  trasu. Nicmene souhlasím, že nepořádku v této lokalitě je poměrně dost. Jedná se ovšem převážně o odpad v příkopech okolo silnice, ktery pravidelně uklízejí Městské služby. Odbor investic ve spolupráci s Městskými službami prověří možnost instalace alespoň několika odpadkových košů.

     

    S pozdravem Josef Knot

    0
    0
  • Knot – Dopňující k podjat… /

    PTÁ SE: Michaela Šťastná 25. 8. 2017

    OTÁZKA: Dobrý den,
    doplním 1.dotaz, tisková zpráva č. 62 ze 20.07.2017 neuvádí námitku o systémové podjatosti úředníků, jako jeden z důvodů pro přerušení projektových prací, uvádí pouze: "..částečný úbytek parkovacích ploch je důvodem námitek.." Vás jsem se dotazovala hlavně pro návrh na RM dokončit projekt (tím vylučujete tvrzení v 1.odpovědi: K přerušení projektových prací nás vede povinnost řádného hospodáře...) Info v TZ podává V. Filip a Vy. Proč není námitka o systémové podjatosti nikde zmíněna?

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Knot Josef 28. 8. 2017

    ODPOVĚĎ:

    Vážená paní Šťastná, dovolte mi trochu osobní názor, sousloví "námitka z podjatosti" zřejmě přikládáte větší váhu, než skutečně má. Pro vysvětlení: Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů upravuje podjatost úředních osob v ustanovení § 14. Institut vyloučení úřední osoby pro podjatost je založen na koncepci rovnosti dotčených osob a nestranného přístupu správního orgánu. Nejvyšší správní soud modifikoval pravidla pro posuzování podjatosti s tím, že pravomoc správních úřadů mohou vykonávat pouze osoby nestranné, tedy takové, jejichž postoj k výkonu pravomoci není ovlivněn vztahem k věci samé či k těm, kteří mají nebo mohou mít nějaký zájem na výsledku řízení, přičemž nebezpečí ovlivnění projednávané věci je třeba aktivně předcházet. To znamená, že z výkonu pravomoci má být vyloučen také ten, o jehož nepodjatosti lze i jen pochybovat. Pokud Krajský úřad Jihočeského kraje, odbor regionálního rozvoje, územního plánování, stavebního řádu a investic jako správní orgán námitce vyhověl a starostka města byla z řízení z důvodu možné podjatosti vyloučena, neznamená to, že vedení města, resp. příslušný úřad, jsou v této věci skutečně podjatí. Jakkoliv nechci hodnotit do jaké míry se to týká tohoto řízení, námitky podjatosti se v současné době často využívají spíše jako procesní prostředek, který má odvrátit dopad řízení nebo alespoň prodlužovat jeho lhůty, než jako nástroj k dosažení nestranného přístupu správního orgánu. Pokud jde o zmíněnou tiskovou zprávu ze dne 20. 7. 2017, kdy ještě nebylo zřejmé, jakým způsobem v této věci krajský úřad rozhodne, je zde tato námitka spolu s ostatními zmíněna obecně "6 námitek" bez bližší specifikace, což lze považovat, i vzhledem k výše uvedenému, za zcela dostatečné. Podstatou tiskového sdělení je pozastavení projekčních prací do vydání platného územního rozhodnutí. S pozdravem JUDr. Josef Knot, MBA
    0
    0
  • Knot – Podjatost úředníků… /

    PTÁ SE: Michaela Šťastná 21. 8. 2017

    OTÁZKA: Dobrý den,
    Unesením č. 485/17 RM schvaluje dodatek týkající se přerušení projekčních prací na „Revitalizace historického centra města Písek“, do doby vydání územního rozhodnutí uvedené akce. Všechny zákonné lhůty, umožňující podání námitek účastníků územního řízení, jsou v řízeních stejné, proč se s nimi v zadání projekčních prací nepočítalo, a staly se důvodem k zastavení projektu? Není tím důvodem k zastavení projek. prací podání námitky o podjatosti všech úředníků MÚ Písek ze 4.7.2017 ?

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Knot Josef 23. 8. 2017

    ODPOVĚĎ:

    Vážená paní Šťastná, dovolte drobné vysvětlení situace. Pokud projektujeme jakoukoliv akci, v rámci investičního záměru máme vždy stanoven harmonogram postupu prací od první fáze výběru projektanta až po kolaudaci. Jedná se o harmonogram předběžný, korespondující s investičním výhledem města. Tento harmonogram obsahuje fáze projektu, výběrová řízení na všechny fáze a také konečnou realizaci. Uvádí se zde předpokládané termíny na jednotlivé fáze projektu. Zákonné lhůty, o kterých se zmiňujete v dotazu, jsou sice vždy stejné, ale nelze odhadnout, v jaké fázi se který účastník řízení odvolá. Ve fázi výběru zhotovitele v podstatě jakákoliv námitka či dotaz začátek realizace vždy posouvá. V přípravě zadávacího řízení na zhotovitele se může takřka kdokoliv odvolat či dát podnět k šetření například na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, tento orgán akci může i zastavit. Stanovení přesného harmonogramu a uvádění lhůt na námitky je proto prakticky nemožné. K přerušení projektových prací nás vede povinnost řádného hospodáře, tedy povinnost nevynakládat další prostředky v případě, že stavební úřad (nebo jemu nadřízený orgán) nevypořádá připomínky účastníků řízení ve prospěch města. Město Písek projekční práce nezastavilo, ale pouze přerušilo, vzhledem k námitce o systémové podjatosti se totiž také může prodloužit lhůta pro vydání pravomocného rozhodnutí. S pozdravem Josef Knot
    0
    0
  • Knot – Rozpočet 2017 /

    PTÁ SE: Franta Sýkora 17. 11. 2016

    OTÁZKA: Dobrý den,
    prosím o rozklíčování položky KAPITOLA 742-Smart Písek, náklady :2 757 tis.Kč.To jsou noví pracovníci na úřadu?
    Děkuji
    FS

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Knot Josef 17. 11. 2016

    ODPOVĚĎ:

    Ministerstvo práce a sociálních věcí (dále jen MPSV) vyhlásilo kolovou výzvu „Výzva pro územní samosprávné celky (obce, kraje a sdružení a asociace ÚSC)“ s datem ukončení 11.04.2016. Předmětnou žádost Město Písek podalo dne 11.04.2016. Město Písek obdrželo dne 20.10.2016 Vyrozumění o doporučení projektu k podpoře s žádostí předložení údajů/podkladů nutných k přípravě smluvního ujednání definující podmínky využití prostředků z OPZ (Délka dotovaného projektu u MPSV činí 24 měsíců, plánované datum zahájení fyzické realizace projektu je k 01.01.2017. Výše podpory projektu činí až 95 % způsobilých výdajů. Forma financování je Ex ante, pro rok 2017 předpoklad nákladů/výnosů ve výši 2,5 mil. Kč. Spoluúčasti města Písek (vlastní zdroje žadatele): 5%, Vzhledem k rozsahu činností, které t.č. Odbor investic a rozvoje vykonává, k rozmanitosti zajištění plnění úkolů koncepčního charakteru, s ohledem na přesah dokumentační činnosti související s projektem Smart City, bude možné prostřednictvím dotačních prostředků z MPSV čerpat finanční prostředky na splnění specifického cíle 4.1.1 „Optimalizovat procesy a postupy ve veřejné správě zejména prostřednictvím posílení strategického řízení organizací, zvýšení kvality jejich fungování a snížení administrativní zátěže“, (prioritní osa č. 4.). Projekt „Rozvoj Smart City Písek“ předpokládá zřízení organizační složky města s udělením kompetencí k rozvoji konceptu Smart Cities pod názvem „Smart Písek“ umožňující zvýšení podílu „smart city“ řešení. V návaznosti na výše uvedené připravil odbor investic a rozvoje, za metodické výpomoci jiných odborů úřadu, Zřizovací listinu organizační složky města Písek pod názvem Smart Písek. Realizační tým „Smart Písek“ bude složen z osob s odborným zaměřením (např. akademická sféra, odborníci se zaměřením v oboru doprava, ekologie, energetika, aj.), a to za účelem řešení jednotlivých odborných smart témat. Součástí dotace je i položka na další výdaje jako studie apod.
    0
    0
  • Knot – Chcete zničit Píse… /

    PTÁ SE: Jana Nováková 22. 3. 2016

    OTÁZKA: Dobrý den, pane Knota. Začínáme mít dojem, že chcete naše město zdevastovat? Prosazujete tady hodně necitlivé věci a názory lidí Vás nezajímají. Zničíte květiny a stromy, místo nich vydláždíte. Náměstí bez systému překopete a lidi vyženete. Do lesů pozvete adrenalinové turisty z celé republiky, aby je vydrancovali. Ulice prošpikujete čipy a technologiemi, že to tu bude jako ve vězení. Tímhle chcete nastartovat svou kariéru? Proč to všechno děláte?

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Knot Josef 26. 3. 2016

    ODPOVĚĎ:

    Vážená paní, k Vašim tématům mohu odpovědět, že ke všem projektům vedení města přistupuje velmi odpovědně. S vědomím, že každý obyvatel našeho města jej chce mít otevřeným a přívětivým. Ostatně tak hovoří i Strategický plán rozvoje města Písku, který byl v průběhu roku 2015 zpracován. Veřejnost se k tomuto dokumentu mnohými podněty vyjádřila, a proto byla většina opatření do tohoto rozvojového dokumentu zapracována. Když se poohlédnete po jiných městech zjistíte, že každé město se rozvíjí. Plán města, jeho rozvoj, odpovědný přístup k veškerému dění ve městě, využití jeho potenciálu v různých oblastech, to vše s ohledem na potřeby obyvatel města. O devastaci zcela jistě nelze hovořit. Byla citlivě regenerována veřejná prostranství jako na sídlišti Jih, v centrální části zde přibyla solitérní zeleň i celá alej stromů - podobně na sídlišti Portyč. V případě regenerace plovárny byly taktéž vyslyšeny mnohé podněty obyvatel, v roce 2015 zde bylo investováno téměř 11 mil. Kč, v roce 2016 jsou plánované další investice. Je mnoho jiných stavební děl, které budou sloužit všem. Vedení města ve svých plánech postupuje koncepčně. Projekt Singltreck se bude teprve v zastupitelstvu projednávat a vždy jsem hovořil, že je třeba počkat na výsledek studie a až následně dělat závěry. Koncept revitalizace Bakalářů rozhodně nevznikl ve volebním období 2014-2018, nýbrž dávno před tím. Oba projekty byly řádně s veřejností projednány. Obdobně tomu bylo i v případě plánů na výstavbu nové knihovny, nového plaveckého stadionu, cyklostezek, rekonstrukce objektu Sladovny atd... To vše je také město. Zůstávám s pozdravem hezkého dne, Josef Knot.
    0
    0
  • Knot – dotaz na smartcity /

    PTÁ SE: Josef Novák 19. 11. 2015

    OTÁZKA: Dobrý den pane místostarosto. Poslechl jsem si video z besedy o smartcity a divím se. Vypadá to, že to všechno stojí na technologickém centru. Ale po městě se říká, že mají prázdný barák, pár zaměstnanců a málo peněz i práce a že to chtějí spravit tady tou dotací. Máte dobře prověřené, jestli je to spolehlivý partner? Slyšel jsem, že tam prý teď měli velký průser. Že nezaplatili velkou dodávku techniky do datového centra a dodavatel si to zase odinstaloval a odvezl. Co na to říkáte?

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Knot Josef 24. 11. 2015

    ODPOVĚĎ:

    Vážený pane Nováku, dovolím si Vám oponovat, že v rámci SMART City Písek vše „stojí na Technologickém centru Písek“ . TCP je pouze jeden ze Stakeholderů, tzn. jednou ze zúčastněných stran či organizací v rámci celého konceptu. Mezi další subjekty patří především město Písek a zúčastněné organizace, dodávající služby pro město (Městské služby Písek, Teplárna Písek, ČSAD AUTOBUSY České Budějovice), ale i akademické sféra (ČVUT nebo JČU) a dále pak mezinárodní korporace jako Schneider Electric či EON... Pro úplnost uvádím, že město Písek v současné době jedná s Ministerstvem Životního prostředí ČR o zapojení do projektu SMART City Písek. Memorandum mezi MŽP a městem Písek bude schvalovat zastupitelstvo města. K záležitostem ohledně vnitřních věcí TCP Vás odkáži na jednatele společnosti. S pozdravem, Josef Knot
    0
    0

Příspěvky zastupitele

Reakce na Piráty: Dobré investice zhodnocují majetek města

23. 3. 2018

V nedávné době byl uveřejněn text Pirátů Písecko pod názvem „Piráti vzkazují: Hospodařte zodpovědně“. Považuji za nezbytné na tento, z mého pohledu předvolební, příspěvek reagovat. Pokračování

Hrací automaty - reakce na starostu Ondřeje Veselého

3. 3. 2011

Vážení čtenáři Píseckého světa, se zájmem jsem si přečetl článek pana starosty „Podnikání a správa věcí veřejných…“ ze dne 2. března 2011. První polovinu si dovolím nekomentovat, byť bych k ní měl určité výhrady. K čemu se však musím vyjádřit, je záležitost týkající se finan… Pokračování





  • Veselýzahájení PPO 2014 / 3

    PTÁ SE: Lenka Dobiášová 24. 4. 2018

    DOTAZ PRO: Veselý Ondřej Nezodpovězeno dnů: 3

    OTÁZKA: Dobrý den, kdo v roce 2014 rozhodl o zahájení realizace PPO bez finančního zajištění?

    0
    0
  • Knotad Zahájení stavby PPO / 7

    PTÁ SE: Lenka Dobiášová 20. 4. 2018

    DOTAZ PRO: Knot Josef Nezodpovězeno dnů: 7

    OTÁZKA: V onom stavebním deníku 25.6.2014 VSP s.r.o. konstatuje, že přeložka je nutná, nikoliv že byla provedena. Divná akce, na tuto přeložku bylo vydáno stavební povolení již 7.5.2013 - nejspíš proto, že je nutná a dle PD z července 2016 skoro v dvojnásobném rozsahu, než bylo předmětem SP. Doplňující otázka: Bylo možné v červnu 2014 zahájit v prostoru nové, státem dotované cysklostezky u parkoviště stavební práce, které znamenají její totální destrukci, jak teprve nyní sledujeme v přímém přenosu?

    0
    0
  • Knotdotace pro PPO / 7

    PTÁ SE: Lenka Dobiášová 19. 4. 2018

    DOTAZ PRO: Knot Josef Nezodpovězeno dnů: 7

    OTÁZKA: Jak je naplněn předpoklad pro realizaci PPO v rámci dotačního programu 129260 stanovený ministerstvem zemědělství: "dořešit odtok povrchové vody z území nad drobným vodním tokem Jiher v případě uzavření zpětných v navržených kanalizačních šachtách před zaústěním dešťových kanalizací do trubní části potoka Jiher"?
    Každá povodeň se na sídlišti Portyč přihlásila tím, že voda "lezla" z pouličních kanálů.

    0
    0
  • KnotZahájení PPO znova / 8

    PTÁ SE: Lenka Dobiášová 18. 4. 2018

    DOTAZ PRO: Knot Josef Nezodpovězeno dnů: 8

    OTÁZKA: Znova: Kdo rozhodl o zahájení realizace PPO v roce 2014 - číslo usnesení samosprávného orgánu? Speciální stavební úřad místně a věcně příslušný, tj. vodoprávní úřad v Písku (ve struktuře odb. ŽP) nevyvodil z nesplnění podmínek stavebního povolení žádné důsledky, takže vytěsnil účastníky řízení, tj. i vlastníky a nájemníky 176 bytů na nábřeží. Speciální stavební úřad místně a věcně příslušný neskýtá jistotu rovného přístupu, nestranného a nezávislého výkonu státní správy. Vás to neznepokojuje?

    0
    0
  • Knotzahájení PPO /

    PTÁ SE: Lenka Dobiášová 16. 4. 2018

    OTÁZKA: Kdo rozhodl o zahájení PPO v r. 2014 bez finan.zajištění a VŘ - usnesení samospr. orgánu? Onen stavební deníček popisuje údajné průzkum.sondy (dost namělko) a zjištění údajného havarijního stavu, nikoliv stavbu IO 04 přeložka vodovodu (do cyklostezky). Realizační PD je komplet z července 2016, zakázka komplet zadána v srpnu 2017 Eurovii. Město Písek má privilegium ignorovat podmínky SP, stavební zákon a správní řád a bezohledně vytěsňovat účastníky řízení, jak se mu zlíbí?

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Knot Josef 17. 4. 2018

    ODPOVĚĎ:

    Vážená paní Dobiášová, fakta týkající se povolení a zahájení akce jsem již uvedl v předchozí odpovědi. Dle potvrzení speciálního stavebního úřadu byla akce zahájena, z tohoto důvodu nebylo nutno zahajovat nové stavební řízení. Chci Vás ujistit, že město Písek nikdy neignorovalo podmínky stavebního povolení, stavební zákon, či správní řád. Realizací této akce se snaží chránit svůj majetek a také majetek občanů žijících v této lokalitě – pro připomenutí viz fotografie v příloze. Ze strany města rozhodně nedochází ani k Vámi zmíněnému „vytěsňování“ účastníků řízení. Stavební povolení je totiž záležitost speciálního stavebního úřadu, okruh účastníků řízení je pevně stanoven a město Písek ani vedení radnice nemůže žádným způsobem zasahovat do výkonu státní správy. Děkuji za pochopení. Josef Knot
    0
    0
  • KnotZahájení stavby PPO /

    PTÁ SE: Lenka Dobiášová 14. 4. 2018

    OTÁZKA: Prosím jednoznačně a konkrétně: kdy a jak byla zahájena stavba PPO města Písek (ve smyslu zřejmého hmotného projevu stavby ověřitelného v projektové dokumentaci) v zákonné dvouleté lhůtě, která počala běžet 11.6.2013, a kdo o realizaci bez finančního zajištění v tomto období rozhodl? Pokud byla platně zahájena v období červen 2013-červen 2015, jak je možné, že stavebník Město Písek vůbec nežádal o změnu lhůty pro dokončení stavby stanovenou stavebním povolením do 31.12.2015?

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Knot Josef 16. 4. 2018

    ODPOVĚĎ:

    Vážená paní Dobiášová, stavební povolení na tuto akci pod č.j.: ZP01/2013/03534/4/LH nabylo právní moci dne 11. 6. 2013, dne 24. 4. 2014 předalo město Písek staveniště Vodárenské správě Písek s.r.o. Následně dne 25. 6. 2014, dle zápisu ve Stavebním deníku, byly provedeny na dvou místech průzkumné sondy na prověření výškového a směrového uložení litinového potrubí DN 200. Při tom byl zjištěn havarijní stav 3 m úseku potrubí u lávky a tato část potrubí byla vyměněna a přeložena (sondy a přeložení 3 m úseku bylo hrazeno prostřednictvím VSP s.r.o.) Na kontrolním dnu bylo konstatováno, že vodovodní potrubí zasahuje do nově plánované protipovodňové stěny a je nutné ho přeložit. Co se týče financování, přeložení mělo být řešeno rozpočtovou změnou v září 2014, finanční částka pro tento účel však nebyla do rozpočtové změny zahrnuta a stavba byla následně pozastavena. Zároveň v roce 2014 bylo zahájeno jednání se státním podnikem Povodí Vltavy, jako možným budoucím investorem, o případném předání stavby. O změnu lhůty dokončení akce nebylo odborem Investic a rozvoje požádáno, avšak tato skutečnost nic nemění na povolení stavby a jejím zahájení. S pozdravem Josef Knot
    0
    0
  • KnotParkoviště školky /

    PTÁ SE: Šťastná M. 29. 1. 2018

    OTÁZKA: Dobrý den,
    od prosince loňského roku nebyla zveřejněna žádná informace k této stavbě, všechny předpokládané termíny dokončení stavby již uplynuly. Mohu vědět, v jaké fázi se, k dnešnímu dni, stavba parkoviště u školky na Jihu nachází? Je na nějaké části této stavby povoleno (kdy bylo vydáno) předčasné užívání stavby, a které části to jsou? Děkuji za odpověď. M. Šťastná

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Knot Josef 2. 2. 2018

    ODPOVĚĎ:

    Vážená paní,

    Při předání stavby dne 20.12.2017<tel:20.12.2017> byla zjištěna závada bránící kolaudaci stavby, konkrétně spád nového chodníku ke školce nevyhověl platné normě pro tělesně postižené. Tato závada byla uplatněna v rámci reklamačním řízení pracovníky odboru investic a rozvoje a společnost ROBSTAV stavby k.s.  tuto závadu v současné době odstraňuje. Vzhledem ke skutečnosti, že tato závada je poměrně závažného charakteru a brání užívání stavby, nemohla být akce zkolaudována ani povoleno předčasné užívání. Dle vyjádření zástupce společnosti ROBSTAV stavby k.s. by závada měla být odstraněna v termínu do 5.2.2018 a následně požádá odbor investic o kolaudaci. Penále z prodlení bude dodavateli započteno v souladu s usnesením RM č. 797/17 ze dne 14.12.2017<tel:14.12.2017>.  Celá záležitost nás hodně mrzí zejména s přihlédnutím k omezením života občanů této lokality a to nejen ve vztahu k parkování ale také k provizornímu přístupu k objektu školky včetně komplikací dalšího běžného provozu.  Věřím, že mnou uvedený termín je opravdu konečný a výsledné, byť opožděné dokončení parkoviště bude pro občany přínosné.

     S pozdravem

     

     

    Josef Knot

    0
    0

Ptejte se starostky Evy Vanžurové…

  • Varhany ve Největější Tro… /

    PTÁ SE: Michal Sup 16. 2. 2018

    OTÁZKA: Dobrý den, po městě jdou fámy, že by cenné varhany, které cestovatel Jiří Hanzelka kdysi prodal městu Písek, měly snad být odstraněny z Kaple Nejsvětější Trojice a nahrazeny původním barokním oltářem. Chci se zeptat, zda to je opravdu jen fáma. Vždyť tato kaple slouží jako jediný zdejší významný koncertní prostor.

    Děkuji za odpověď.
    Michal Sup, Písek

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Vanžurová Eva 16. 2. 2018

    ODPOVĚĎ: Vážený pane Supe, moje odpověď bude trochu podrobnější. Do Písku se po mnoha letech vrací původní mobiliář Kostela Nejsvětější Trojice, který se dochoval v podstatě v úplnosti. Nabízela se tu možnost vrátit oltáře (hlavní oltář je z roku 1761) a soubor čtrnácti zastavení Křížové cesty do prostor, pro které byly kdysi vytvořeny. Umístěním oltářů na jejich původní místo a Hanzelkovy varhany instalovat na kůr, by došlo k velkému zhodnocení interiéru, který je využíván pro koncerty a jiné kulturně reprezentativní akce. Vznikl by velmi reprezentativní prostor plný pozdně barokní nádhery a podařilo by tak se zachránit čtvrt tisíciletí staré umělecké dílo, do kterého Písečtí kdysi nemálo investovali. Ale dle vyjádření odborníka nelze varhany přemístit v prostoru kostela a i manipulace s nimi by měla být velmi opatrná. Varhany tedy zůstanou na původním místě, i když tento nástroj s tak velkou dispozicí by si zasloužil větší prostor a varhany by měly být využívány co nejvíce, minimální hraní nástroji spíše škodí. Eva Vanžurová

    0
    0
  • Rozpočet města /

    PTÁ SE: Šťastná M. 22. 1. 2018

    OTÁZKA: Dobrý den,
    ZM schválilo na prosincovém jednání Rozpočet na r. 2018 Usnesením č. 260 a č. 261. Jednací řád Zastupitelstva města Písku však v Čl. 9 Hlasování uvádí:
    7.Je - li k některému bodu přijato usnesení, je považováno pro probíhající zasedání za konečné, stává se bodem usnesení ZM a již o něm nemůže být znovu na tomto jednání hlasováno.
    Domnívám se, že zde byl porušen Jednací řád Zastupitelstva města Písku. Mohu dostat vysvětlení, proč jsou citovaná usnesení ZM platná?
    Děkuji Šťastná M.

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Vanžurová Eva 24. 1. 2018

    ODPOVĚĎ: Vážená paní Šťastná, podle metodiky Odboru dozoru, kontroly a veřejné správy Ministerstva vnitra je jednací řád zastupitelstva pouhým vnitřním předpisem, kterým si kolektivní orgán stanovuje procesní postupy pro organizaci svého jednání. Jeho případné nedodržení není stiženo sankcí neplatnosti. Podstatné je, aby pro přijetí usnesení hlasoval předepsaný počet členů zastupitelstva města, což se stalo. Proto jsou uvedená usnesení zastupitelstva města platná. Eva Vanžurová

    0
    0
  • Parkování na jihu /

    PTÁ SE: Martin Š. 29. 11. 2017

    OTÁZKA: Vážená paní starostko,

    chtěl bych Vás požádat o termín, kdy bude dokončeno nově budované parkoviště na sídlišti Jih v lokalitě u 13. MŠ? Původní termín byl 31.10.17, zastupitelstvo jej prodloužilo do 10.11.17.
    Dnes je 29.11.17 a zdaleka to nevypadá, že by se práce na parkovišti blížily ke konci. Navíc na staveništi se ani příliš intenzivně nepracuje, i přes to, že je firma již v měsíčním skluzu. Možná by občas nebylo od věci podívat se jakým tempem se pracuje na městských zakázkách.

    Děkuji

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Vanžurová Eva 30. 11. 2017

    ODPOVĚĎ: Vážený pane Martine, na místě budoucího parkoviště u 13. MŠ jsem se byla v posledních 3 týdnech dvakrát podívat. Máte pravdu, že se tam intenzivně nepracovalo, nikoho jsem tam v té době nezastihla. Našemu odboru rozvoje a investic jsem zadala proto úkol, zjistit skutečný stav a důvod pracovní nečinnosti. Výsledek jednání je následující. "Jednání týkající se dokončení nově budovaného parkoviště u školky na sídlišti JIH proběhlo na odboru investic a rozvoje naposledy 29.11.2017. Na tomto jednání dodavatel – společnost Robstav navrhla nový termín dokončení, kterým je 8.12.2017. Prodloužení termínu zdůvodnila složitostí zakázky, a to zejména ve vztahu k přeložkám inženýrských sítí, konkrétně součinnosti se společností Teplárna a.s. a také na existenci starého funkčního vodovodního řadu, který nebyl zakreslen nejen v projektové dokumentaci, ale ani zanesen v technickým mapách infrastruktury města Písku." O prodloužení termínu bude jednat rada města na svém zasedání dne 14.12.2017, ale protože nemohu souhlasit se všemi argumenty společnosti, a také s přihlédnutím ke skutečnosti, že se na stavbě asi 14 dní opravdu nepracovalo, musí rada města rozhodnout, jak se bude řešit nesplnění termínu stavební zakázky, neboť ani prodloužený termín pro zhotovení nebyl dodržen. Pevně věřím, že akce bude 8.12.2017 už dokončena . Eva Vanžurová

    0
    0

Podpořte nás a staňte se naším partnerem!

Finanční dary zasílejte na účet č. 5015117001/5500 (Raiffeisenbank)
Děkujeme!

redakce@piseckysvet.cz