Přihlášení

Jméno:
Heslo:
Nová registrace  |  Zapomenuté heslo

Zásadní hlasování

HlasováníKoaliceOpozice
8.3.2018 – JMENNÝ ROZPIS HLASOVÁNÍ ZASTUPITELŮ NEPLATÍ - MINULÉ VOLEBNÍ OBDOBÍ123456789101112131415161718192021222324252627
8.3.2018 – JMENNÝ ROZPIS HLASOVÁNÍ ZASTUPITELŮ NEPLATÍ - MINULÉ VOLEBNÍ OBDOBÍ Zvýšení schodku rozpočtu 2018 dle návrhu rozpočtového výboru - 160 mil. Kč + částku na dotacích, jejichž přijetí město očekává v roce 2019123456789101112131415161718192021222324252627
26.5.2016 – JMENNÝ ROZPIS HLASOVÁNÍ ZASTUPITELŮ NEPLATÍ - MINULÉ VOLEBNÍ OBDOBÍ Žižkova kasárna - soudní spor + demolice a suť v areálu bod 1.-4.123456789101112131415161718192021222324252627
26.5.2016 – JMENNÝ ROZPIS HLASOVÁNÍ ZASTUPITELŮ NEPLATÍ - MINULÉ VOLEBNÍ OBDOBÍ Žižkova kasárna - bazén + hala tajné hlasování Brož bod 5.123456789101112131415161718192021222324252627
26.5.2016 – JMENNÝ ROZPIS HLASOVÁNÍ ZASTUPITELŮ NEPLATÍ - MINULÉ VOLEBNÍ OBDOBÍ Žižkova kasárna - nová hala za 100 mil Knot bod 5.123456789101112131415161718192021222324252627
26.5.2016 – JMENNÝ ROZPIS HLASOVÁNÍ ZASTUPITELŮ NEPLATÍ - MINULÉ VOLEBNÍ OBDOBÍ Žižkova kasárna - bazén + hala návrh Veselý bod 5.123456789101112131415161718192021222324252627
26.5.2016 – JMENNÝ ROZPIS HLASOVÁNÍ ZASTUPITELŮ NEPLATÍ - MINULÉ VOLEBNÍ OBDOBÍ Žižkova kasárna - hala + bazén prověření záměru bod 5.123456789101112131415161718192021222324252627
26.5.2016 – JMENNÝ ROZPIS HLASOVÁNÍ ZASTUPITELŮ NEPLATÍ - MINULÉ VOLEBNÍ OBDOBÍ Bazén - rekonstrukce stávajícího ne pod lesnickou školou Hladík - Bod č.6123456789101112131415161718192021222324252627
28.4.2016 – JMENNÝ ROZPIS HLASOVÁNÍ ZASTUPITELŮ NEPLATÍ - MINULÉ VOLEBNÍ OBDOBÍ Prodej budovy a pozemku U Honzíčka123456789101112131415161718192021222324252627
28.4.2016 – JMENNÝ ROZPIS HLASOVÁNÍ ZASTUPITELŮ NEPLATÍ - MINULÉ VOLEBNÍ OBDOBÍ Strategie rozvoje soc. služeb do r.2030123456789101112131415161718192021222324252627
PROPROTIZDRŽEL SENEHLASOVALNEPŘÍTOMEN

Soumar Josef

Soumar Josef
  • Strana: Česká pirátská strana (opozice)
  • Volební program
  • Funkce: zastupitel
  • E-mail: soumar.josef@gmail.com
  • Telefon: 737 838 263
  • Představení:

    Člen Zastupitelstva města Písku za Českou pirátskou stranu.
    Předseda finančního výboru města Písku.

Položit dotaz

Dotazy

Nezodpovězené / 0

Žádné nezodpovězené dotazy.

Zodpovězené / 4

  • Soumar – Parkování pro hřiš… /

    PTÁ SE: Pavel Šebelle 19. 10. 2019

    OTÁZKA: Město zatím nemá žádné konkrétní řešení parkování pro hřiště na Hradišti, prý se vede tajné jednání, které nemusí přinést výsledek a parkoviště zase dlouho nebude. Proč město neudělá provizorní parkoviště pro hřiště na pozemku u návsi (zatravňovací dlaždice, nebo štěrk či recyklát), tak jak to sliboval předchozí místostarosta na OV? Při fotbale je situace na silnici nebezpečná a s parkováním neúnosná a přitom je tu už druhý rok prázdný nevyužívaný velký pozemek s povoleným vjezdem.

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Soumar Josef 20. 10. 2019

    ODPOVĚĎ:

    Dobrý den, pane Šebelle,

    po nastudování zápisů z osadního výboru Hradiště (odkaz), výsledků nejrůznějších anket, doporučení komisí rady města a dohledávání informací prostřednictvím zápisů rady města a zastupitelstva je můj názor následující.


    1) Město jedná o případném odkupu pozemku v blízkosti hřiště. Vzhledem k tomu, že se soustředí na tento odkup, jako na jediné možné řešení, nebude mít v případě smlouvání ceny žádnou páku na prodávajícího. Cena se tak může vyšplhat velmi vysoko a tento odkup se nakonec realizovat z vůle prodávajících či zastupitelů nemusí. Dále chybí vize a dlouhodobé řešení na vybudování dostatečného a kombinovaného parkování pro využívané sportoviště, kombinující infrastrukturu dopravy.

    2) Anketa, která proběhla na Hradišti v uplynulých měsících, přinesla další možné využití pozemku – například volnočasové – park, či kulturní centrum – objekt. Obě tyto akce jsou však z pohledu bezpečnosti na hradišťském vrchu podružné, vyžádají si milionové investice nejen na projekty, ale i samotnou realizaci. Neznámý je v případě vybudování objektu i správce, nájemce a charakter objektu.

    3) Vybudování kulturního centra na Hradišti je důsledkem špatného napojení hromadné dopravy na bohaté kulturní zázemí města Písku. Dojezdové časy jsou velké, pro maminky s dětmi, mladé rodiny a penzisty dle mého názoru nedostatečné, důsledkem je diskuse o vybudování vlastního kulturního zařízení, nikoliv však příčinou problémů.

    4) Parkoviště patří ke každému velkému sportovišti, kulturnímu centru či pobytovému zařízení. Je na intelektu vedení města, jak tuto situaci vyřeší (parkovací dům, parkování pod povrchem, zatravněná plocha, parkoviště K+R – Kiss and Ride (Polib a jeď), které je určeno všude tam, kde je zvýšený pohyb lidí, například u škol a sportovních zařízení apod.). Vedení města by mělo tyto nedokončené situace v oblasti bezpečnosti dětí řešit prioritně, okamžitě a promptně.

    5) Vedení města neřešilo v uplynulých rocích prioritní a potřebné akce. Místo toho máme například rekonstruovaný lyžařský svah se zasněžováním a zbytnou lávku u Sv. Václava, nebezpečná místa v Písku i přesto nadále přetrvávají.

    6) Vybudování provizorního parkoviště na pozemku je možné. Osobně bych doporučoval zavázat se sám usnesením rady města či zastupitelstva tak, aby bylo do pár týdnů možné parkovat provizorně na pozemku, pokračovaly zároveň práce na odkupu pozemku pro dlouhodobé parkování a před výstavbou či úpravou nároží by byla podmínka dokončit a zprovoznit parkoviště v blízkosti TJ Hradiště, včetně bezpečného napojení chodníku a technické infrastruktury. Úpravy pak předpokládám i uvnitř areálu TJ Hradiště s možností vysazení dětí či dospělých a odjezd na parkoviště v dochozí vzdálenosti.

    Toto usnesení by vázalo vedení, aby prioritně řešilo bezpečnost a parkování u areálu, pozastavilo práce na řešení nároží a nejprve vyřešilo situaci s parkováním. Po jejím zabezpečení se mohou realizovat vítězné návrhy z anket a případných referend, nikoliv dříve. Současně bych v usnesení přechodnost parkování na pozemku vázal konkrétním datem tak, aby současné i příští vedení města a příslušné odbory nutilo k rychlé a dlouhodobé akci a případná expirace přechodnosti parkování zajistila, že se nebude jednat o parkování dočasné – trvalé.

     

    Věřím, že radní a vedení města tuto situaci, kteřá přetrvává více než 25 let, včas vyřeší a nebude aktivně řešena až po případném dalším vážném či dokonce smrtelném zraněným. Z mého pohledu je situace řešitelná provizorně do několika málo týdnů, reálně a trvale do 3 let, v případě souhlasu s odkupem a následně projektováním a výstavbou jednoduchého blokového parkovacího domu, které jsou nejen na západ od nás, ale i ve všech větších městech již dnes standardem.

    0
    0
  • Soumar – Sleva na nájemném … /

    PTÁ SE: Martin Zborník 16. 10. 2019

    OTÁZKA: Budete se na uvedené nejasnosti viz vaše předchozí odpověď na dotaz p. Sýkory dotazovat představitelů města či na zastupitelstvu?
    " Mě osobně by ale před schválením bodu zajímala hlavně aktuální ekonomika Lesů města Písku, s.r.o. (o společnosti) a nastavení obchodních vztahů s dodavateli a odběrateli. Tato analýza není součástí bodu." ... "Z materiálů dále nevíme, zda byla společnost LmP před tímto krokem vyzvána ke snížení nákladů a upravení bilance a jaké konkrétní kroky byly podniknuty."

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Soumar Josef 16. 10. 2019

    ODPOVĚĎ:

    Dobrý den, pane Zborníku,

    vzhledem k nově předloženému materiálu, který jde do Rady města 21.10.2019 a v bodě 13) písmenu e) předpokládá opět snížené nájemné pro Lesy města Písku na 3.200.000 korun, tentokrát na rok 2020 (odkaz), vyčkám na rozhodnutí Rady města a zveřejnění zápisu. Dále si dle výsledku připravím dotaz na zastupitelstvo v rámci interpelací, či přímo na vedení města.

    V současné chvíli zde máme materiál z 9.9.2019 (odkaz), který snižuje nájemné pro rok 2019 a nový materiál (viz výše) pro budoucí nájemné na rok 2020 ve stejné snížené výši.

    0
    0
  • Soumar – Sleva na nájemném… /

    PTÁ SE: Sýkora 10. 10. 2019

    OTÁZKA: Dobrý den,
    co říkáte na odsouhlasení slevy na nájemném pro společnost Lesy města Písku

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Soumar Josef 10. 10. 2019

    ODPOVĚĎ:

    Dobrý den,

    děkuji za Váš dotaz. Dohledal jsem si materiál z jednání Rady města, dne 9.9.2019, konkrétně bod 11. a)

    http://www.mesto-pisek.cz/assets/File.ashx?id_org=12075&id_dokumenty=29214

    Dle důvodové zprávy:
    Lesy města Písku, s. r. o. mají s městem uzavřenou nájemní smlouvu. Na základě této nájemní smlouvy je hrazeno nájemné za soubor věcí pronajatých. Pro rok 2019 bylo nájemné stanoveno ve výši 6.250.000 Kč bez DPH. Vzhledem k tomu, že se Lesy dlouhodobě potýkají s problematikou kůrovcové kalamity, suchem a dalšími problémy, požádali o pomoc město formou snížení nájemného. Valná hromada společnosti Lesy města Písku, s. r. o., na svém jednání dne 24.06.2019 přijala usnesení č. 358/19, kterým schválila návrh rozpočtu na rok 2019 včetně plánu činnosti. Nájemné pro rok 2019 bude sníženo na částku 3.200.000 Kč bez DPH.
     
    Následné usnesení RM č. 507/19
    Rada města Písku pro projednání schvaluje snížení nájemného pro rok 2019 na částku 3.200.000 Kč bez DPH pro Lesy města Písku, s.r.o., IČ: 25186477, sídlem Písek, Flekačky 2641 a pověřuje starostku podpisem dodatku k nájemní smlouvě.
    pro: 7  proti: 0  zdržel se: 0


    Nejsem členem Rady města, ani dozorčí rady společnosti. Mě osobně by ale před schválením bodu zajímala hlavně aktuální ekonomika Lesů města Písku, s.r.o. (
    o společnosti) a nastavení obchodních vztahů s dodavateli a odběrateli. Tato analýza není součástí bodu. Nutnost prodeje dřeva a kácení přináší zvýšené náklady i příjmy. Město Písek má ve společnosti Lesy města Písku s.r.o. dozorčí radu sestavenou z členů zastupitelstva města (justice.cz) – předseda pan Keclík, členové pan Turek a Lejčar a zároveň je město jediným vlastníkem. V tomto případě je Rada města i valnou hromadou společnosti Lesy města Písku, tj. sami sobě potvrdili své předchozí rozhodnutí nájemné snížit (valná hromada = rada města – viz členové RM).

    Na základě výroční zprávy z roku 2018 (odkaz) měly Lesy města Písku na bankovních účtech na konci roku 2018 k dispozici 27 mil. korun a čistý zisk po zdanění tvořil 1.033.000 korun. Společnost vytváří zákonné rezervy, nejvyšší je na pěstební činnost. Meziročně (2017-2018) se zvýšily čisté peněžní prostředky o 4,378 mil. korun.

    Dle mých informací bylo v rozpočtu na rok 2019 počítáno s vyššími náklady na boj proti kůrovci a zalesněním kalamitních holin, vzniklých v roce 2018. Tento rozpočet byl schválen dozorčí radou společnosti. (viz strana 48 materiálu pro jednání RM – odkaz)


    Pokud by z aktuální analýzy podniku vyplývalo jeho nutné a nevýhodné zadlužení vzhledem k problémům výše popsaným v důvodové zprávě, může být žádoucí, aby město Písek, jako jediný společník společnosti, v mimořádných případech přistoupil k "pomoci" formou snížení nájemného. Z materiálů dále nevíme, zda byla společnost Lesy města Písku před tímto krokem vyzvána ke snížení nákladů a upravení bilance a jaké konkrétní kroky byly ze strany společnosti podniknuty.

    Jak plyne z důvodové zprávy: "…, že se Lesy dlouhodobě potýkají s problematikou kůrovcové kalamity, suchem a dalšími problémy…", nejedná dle výše zmíněného o mimořádnou událost, se kterou nemohl rozpočet pro rok 2019 počítat, jako jsou lesní požáry a náklady bleskových přírodních katastrof, například ve formě rezervního fondu mimořádných událostí.

    0
    0
  • Soumar – práce na uzavírkác… /

    PTÁ SE: Pavel Šebelle 1. 7. 2019

    OTÁZKA: Proč u uzavírek komunikací z důvodu budování inž. sítí teplárny apod. není podmínkou, aby se na potrubích a komunikacích pracovalo na 3 směny 24 h denně nebo alespoň na dvě? Proč se rychle neudělala křižovatka Zeyerovi ulice a ulice Nádražní, aby se přes ni mohlo co nejdříve jezdit? Dopravní situace ve městě je neúnosná a i když firmy mají hodně práce, takto velké akce se dají dopředu připravit.

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Soumar Josef 1. 7. 2019

    ODPOVĚĎ:

    Dobrý den, pane Šebelle,

    Váš dotaz je oprávněný, bohužel míří špatným směrem. Jako neuvolněný zastupitel, který není radním, nerozhoduji o těchto záležitostech. Váš dotaz se týká stylu a požadavků ve fázi vypsání veřejné zakázky a začlenění definic a požadavků ze strany města a Teplárny. Dotaz doporučuji směřovat na vedení odboru dopravy města Písku, zástupce Teplárny Písek a.s. a příslušného místostarostu pro dopravu, kterým je pan Hladík, který by měl za město Písek tyto akce koordinovat.

    Souhlasím s Vámi, že dopravní situace je neúnosná a dala se synchronizovat jak se státem (oprava sjezdu – ŘSD), SŽDC (oprava přejezdů), Teplárnou i požadavky na opravu ulic městem Písek. Na příštím zastupitelstvu budeme jistě tento stav řešit, nicméně většina konkrétních akcí (soutěží, požadavků, otevírání obálek, výběru aj.) nejde přes zastupitelstvo, ale přes radu města a příslušné odbory.

    Já osobně čtu a dozvídám se o nových zakázkách a projektech přes portál https://www.hlidacstatu.cz/, kde máte po registraci přístupné jak veřejné zakázky, tak i zveřejněné smlouvy města a souvisejících organizací s podílem města, které podléhají vkladu do Registru smluv. Dále doporučuji Zákon o zadávání veřejných zakázek, kde je stanoveno, v jakém rozsahu a jakých požadavcích může a má být VZ vypsána  https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-134

    Rád bych Vám více pomohl, ale obávám se, že rozjeté akce již nelze změnit. Současná situace je vlivem Teplárny a kvůli ceně za emisní povolenky přechodem na horkovod nová a mimořádná. Na příštích opravách ale uvidíme, zda si vedení města vezme z této situace ponaučení, nebo pojede stále ve stejných vyjetých kolejích, kdy cena bývá mnohdy jediným a hlavním kritériem veřejné zakázky a zřejmě z obav před sankcemi a špatným vypsáním VZ nedochází ke vkladu jasných požadavků a definic ze strany města.

    S pozdravem


    Josef Soumar

    0
    0

Příspěvky zastupitele

Bořiči mýtů? Nové informace až po důležitém zasedání zastupitelstva.

25. 4. 2019

Zastánci kritického myšlení a ověřování informací, zastupitelé a Piráti Josef Soumar a Tomáš Posekaný, si vyžádali bližší informace k mostu „U Cadillacu“ (silničního nadjezdu v km 14,292 tratě Zdice – Protivín). Pokračování





  • VeselýVarhany v Trojici /

    PTÁ SE: Iva 10. 12. 2019

    OTÁZKA: Dobrý den,
    zaslechla jsem, že se Písek chce zbavit varhan v koncertní síni Trojice, těch nádherných varhan, které nám závidí snad celá republika.
    Doufám a pevně věřím, že je to pouze "jedna paní povídala" . Protože v opačném případě by to byl neomluvitelný čin, který by se nutně musel stát terčem kritiky všech kulturně založených Písečáků. Prosím Vás o vyjádření. Děkuji

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Veselý Ondřej 10. 12. 2019

    ODPOVĚĎ:

    Dobrý den, celý nápad vznikl asi před dvěma lety v souvislosti s návratem bývalého oltáře ze sv. Trojice. Jeho návrat na původní místo by nutně provázela deinstalace varhan. Nicméně se k této myšlence nekloníme, protože varhany by tím byly nenávratně poškozeny, místo je dávno odsvěceno a slouží svému účelu právě i s varhany.
    0
    0
  • KonvičkaVarhany v Trojici /

    PTÁ SE: Iva 10. 12. 2019

    OTÁZKA: Dobrý den,
    zaslechla jsem, že se Písek chce zbavit varhan v koncertní síni Trojice, těch nádherných varhan, které nám závidí snad celá republika.
    Doufám a pevně věřím, že je to pouze "jedna paní povídala" . Protože v opačném případě by to byl neomluvitelný čin, který by se nutně musel stát terčem kritiky všech kulturně založených Písečáků. Prosím Vás o vyjádření. Děkuji

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Konvička Zbyněk 10. 12. 2019

    ODPOVĚĎ:

    Dobrý den, paní Ivo, děkuji Vám za Váš dotaz. Jelikož jsem měl o varhanách v současné době odsvěceném kostele Nejsvětější Trojice, který dnes funguje jako koncertní a výstavní síň Centra kultury města Písku, spíš pouze kusé informace, hovořil jsem na toto téma přímo s lidmi jaksi od zdroje. Mluvil jsem s místostarostou města Ondřejem Veselým, který má v gesci kulturu a ředitelem Centra kultury města Písku Josefem Kašparem a ti mi upřesnili aktuální situaci. Varhany se nikam stěhovat nebudou a nemají. Celá situace vznikla podle jejich slov z důvodu, že Prácheňskému muzeu v Písku byl navrácen původní oltář z tohoto kostela. Ten nyní prochází postupnými restaurováním. Zatím jsou obnoveny jeho dvě křídla, to pravé by již mělo být instalované v Trojici. Uvažovalo se prý o navrácení celého oltáře do tohoto bývalého sakrálního prostoru, ale vystaveny budou podle všeho pouze ta dvě boční křídla, nikoliv centrální oltář. Přemýšlelo se prý i o tom zda by šly varhany rozebrat a někam přestěhovat, což by sice bylo technicky možné, ale varhany by již nehrály, tak jak mají, neboť jsou určeny právě pro tento prostor a patrně i tak naladěny. Závěrem: došlo se dle mého k jistému kompromisu, že části oltáře – obě křídla by měla být vystavena v interiéru památky, patrně i kvůli zachování historické kontinuity, a varhany budou na dále v kostele a budou sloužit ke koncertním účelům. Snad Vás tato odpověď potěšila a byla dostatečná. S pozdravem a přáním hezkých dnů Zbyněk Konvička
    0
    0
  • Janovskýdotaz na vaši kvalifikaci… /

    PTÁ SE: Klára Morávková 25. 10. 2019

    OTÁZKA: V Píseckém světě jsem se dočetla, že jste hlasoval pro stavbu rybníků na Mlakách. Můžete říci jakou odbornou kvalifikaci máte proto, abyste rozhodoval o stavbách, investicích a vodohospodářských stavbách ve městě Písku? Uveďte prosím vaše vzdělání a pracovní pozice, které jste ve svém životě zastával. Nemyslíte si, že zastupitelé města by měli prostředky občanů investovat do čistoty ulic, odpadů, dopravy, MHD, zeleně ve městě a nikoliv do stavby rybníků, které občanům Písku nic nepřinesou?

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Janovský Miroslav 25. 10. 2019

    ODPOVĚĎ:

    Dobrý den, jakou mám odbornou kvalifikaci pro to abych hlasoval v zastupitelstvu? Byl jsem do něj zvolen občany. Abych Vás úplně neodbyl. Mám zkoušku z hydrologie a nauky o krajině na Západočeské univerzitě. Nicméně i bez toho bych byl zcela jistě oprávněn hlasovat. MJ
    0
    0
  • TrambováParkoviště sídliště-Hradi… /

    PTÁ SE: Pavel Šebelle 20. 10. 2019

    OTÁZKA: Na setkání s občany jste říkala, že chcete na sídlišti na Hradišti postavit místo parkoviště parkovací domy. Můžete upřesnit kde a jejich kapacitu? Kolik by podle vás stál takový dům, kolik by se v něm za parkování platilo? Za jak dlouho byste domy postavili? Proč by se musela bourat trafostanice, proč nemůže být součástí domu? Jakou kapacitu podle vás sídliště potřebuje ? Proč nemůžete postavit vzadu jednoduché parkoviště s 35 místy za cca 2-2,5 mil Kč ze zatravňovacích dlaždic a se stromy?

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Trambová Petra 25. 10. 2019

    ODPOVĚĎ:

    Na setkání OV Hradiště s občany jsem říkala, že prověřujeme možnost výstavby parkovacích domů na sídlišti na místě, kde jsou dnes parkovací plochy, Jednalo by se o dvoupodlažní budovy, kapacita by byla tedy cca dvojnásobná, oproti stávajícímu stavu. Zatím porovnáváme ekonomiku, ale vzhledem k malému počtu nově vzniklých parkovacích míst se toto řešení nejeví jako výhodné, hledáme tedy spíše nové jednoúrovňové plochy. Prověřovali jsme všechny plochy v okolí, ale zajímal by mě váš tip na lokalitu "vzadu". Městské pozemky jsou zatím dopravně nedostupné nebo příliš daleko od sídliště a situaci by nevyřešily. Děkuji.
    0
    0
  • LejčarParkování pro hřiště-Hrad… /

    PTÁ SE: Pavel Šebelle 19. 10. 2019

    OTÁZKA: Město zatím nemá žádné konkrétní řešení parkování pro hřiště na Hradišti, prý se vede tajné jednání, které nemusí přinést výsledek a parkoviště zase dlouho nebude. Proč město neudělá provizorní parkoviště pro hřiště na pozemku u návsi (zatravňovací dlaždice, nebo štěrk či recyklát), tak jak to sliboval předchozí místostarosta na OV? Při fotbale je situace na silnici nebezpečná a s parkováním neúnosná a přitom je tu už druhý rok prázdný nevyužívaný velký pozemek s povoleným vjezdem.

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Lejčar Jiří 21. 10. 2019

    ODPOVĚĎ:

    Pane inženýre, musím Vám dát za pravdu. Město zatím skutečně nemá konkrétní řešení ohledně problémů s parkováním. Ale obdobně zdlouhavá jednání byla kolem výkupu pozemků pro fotbal nebo letité tahanice před vybudováním chodníků v této frekventované části obce. Ve hře byly nejrůznější varianty, které pak ztroskotaly z řady důvodů (majetkových, prostorových, dopravních atd. Když jsem s těžkým srdcem (kvůli ceně) hlasoval pro výkup statku Kovandů měl jsem na mysli nejen vyřešení nebezpečné dopravní situace, ale také šanci na využití pozemků na oddychovou zónu a parkování. Už proto, že neúnosnou situaci kolem fotbalových zápasů, tréninků a dalších akcí dobře znám. Chci jen připomenout. Ať budeme v rámci revitalizace starého Hradiště budovat cokoliv, neobejdeme se bez prostoru pro parkoviště. Mám podobný názor: začněme bez dlouhého otálení situaci řešit. PS: o žádném tajném jednání nevím.
    0
    0
  • KonvičkaParkování pro hřiště-Hrad… /

    PTÁ SE: Pavel Šebelle 19. 10. 2019

    OTÁZKA: Město zatím nemá žádné konkrétní řešení parkování pro hřiště na Hradišti, prý se vede tajné jednání, které nemusí přinést výsledek a parkoviště zase dlouho nebude. Proč město neudělá provizorní parkoviště pro hřiště na pozemku u návsi (zatravňovací dlaždice, nebo štěrk či recyklát), tak jak to sliboval předchozí místostarosta na OV? Při fotbale je situace na silnici nebezpečná a s parkováním neúnosná a přitom je tu už druhý rok prázdný nevyužívaný velký pozemek s povoleným vjezdem.

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Konvička Zbyněk 20. 10. 2019

    ODPOVĚĎ:

    Odpověď: Dobrý den, pane Šebelle, po vyhodnocení ankety, veřejné debatě U Srnků a pečlivém uvážení všech okolností, všech pro a proti, dospívám k tomuto návrhu řešení. Je pravdou, že bývalé složení Osadního výboru Hradiště původně navrhovalo prostor po zbourání statku využít k parkování, když se do toho vložila urbanistická komise města s řešením, aby se celek návsi uzavřel hmotou – novou stavbou, která by například mohla plnit více funkcí pro veřejnost najednou. Přiznávám, že se mi tato možnost, která se nemusí patrně pro Hradiště znovu takto v jeho centrální části opakovat, jevila jako velmi zajímavá a s velkým potenciálem pro všechny občany. Na základě této představy jsme si v novém složení Osadního výboru řekli, že by bylo dobré se zeptat přímo Hradišťanů, co by na tomto místě preferovali. Pravdou je také to, že současně s tímto jsme se na Osadním výboru v minulém i tomto období zabývali možnostmi parkování po celém Hradišti. Jsou to tedy dost spojené nádoby – prostor po statku a lokality pro parkování. Potvrdila to i diskuze s občany na veřejném projednání, která potřebu parkování na Hradišti velmi silně akcentovala. Přestože není na tomto místě (po zbouraném statku) v územním plánu počítáno s parkováním (nýbrž se zástavbou), jsem pro co možná nejrychlejší řešení dopravní situace na hlavní komunikaci protínající Hradiště a přeplněné automobily z města, které zavážejí děti na fotbalové tréninky, nejvíce mezi 15–19 hodinou. Budu navrhovat na Osadním výboru Hradiště i na zastupitelstvu města zřízení dočasné či provizorní plochy na jasně vymezenou dobu trvání takového provizorního řešení (zpevněné pouze např. drtí) na parkování se dvěma nájezdy na prostoru po zbouraném statku do té doby, dokud nebude vyřešeno jiné parkování pro TJ Hradiště – pro rodiče dětí jezdících na tréninky a návštěvníky fotbalových zápasů. Jak píšete, dopravní situace je opravdu neúnosná a nechci čekat až na chvíli, kdy se stane nějaké neštěstí a někdo tu někoho přejede. Pakliže bude vyřešeno parkování na jiném místě pro TJ Hradiště, jsem pro vrátit se znovu k otevřené otázce zřízení víceúčelového domu s uzavřeným dvorem se zelení pro možné aktivity místních občanů. Současně jsem pro posílení a pevně dané a častější časové intervaly MHD do centra města a zpět na Hradiště především v odpoledních a podvečerních hodinách – nejen pro občany Hradiště, ale i pro rodiče s dětmi jezdící na tréninky. S pozdravem Zbyněk Konvička
    0
    0
  • VodičkaParkování pro hřiště-Hrad… /

    PTÁ SE: Pavel Šebelle 19. 10. 2019

    OTÁZKA: Město zatím nemá žádné konkrétní řešení parkování pro hřiště na Hradišti, prý se vede tajné jednání, které nemusí přinést výsledek a parkoviště zase dlouho nebude. Proč město neudělá provizorní parkoviště pro hřiště na pozemku u návsi (zatravňovací dlaždice, nebo štěrk či recyklát), tak jak to sliboval předchozí místostarosta na OV? Při fotbale je situace na silnici nebezpečná a s parkováním neúnosná a přitom je tu už druhý rok prázdný nevyužívaný velký pozemek s povoleným vjezdem.

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Vodička Karel 22. 10. 2019

    ODPOVĚĎ:

    Souhlasím s tím, že tato lokalita není dopravně zcela vyřešena. Výkup domu kde bydlel pan učitel Kovanda, jeho zbourání a rozšíření komunikace považuji za první krok ke zlepšení nebezpečného úseku. Dle územního plánu je prostor v kategorii BV, stavby bydlení venkovského typu, kde jako přípustná je také nezbytná dopravní infrastruktura. O žádných tajných jednáních mě není nic známo. V minulosti byla snaha vybudovat alespoň menší parkoviště v prostoru stavby trafostanice a jednání byla tehdy neúspěšná. Tady bych předpokládal větší aktivitu dopravní komise, vždyť takové problémy mají řešit odborníci.
    0
    0

Ptejte se starostky Evy Vanžurové…

  • Zavřená lávka Portyč / 3

    PTÁ SE: Vlasta Hájková 12. 12. 2019

    DOTAZ PRO: Vanžurová Eva Nezodpovězeno dnů: 3

    OTÁZKA: Opět je zavřená lávka Portyč, před 2 roky byla taky zavřená, že se zkoumalo zda je v bezpečném stavu. Po měsících byla otevřená a teď se znovu zkoumá stav? To byli lidé 2 roky v nebezpečí? Nechápu, proč to tak dlouho trvá?

    0
    0
  • Varhany v Trojici /

    PTÁ SE: Iva 10. 12. 2019

    OTÁZKA: Dobrý den,
    zaslechla jsem, že se Písek chce zbavit varhan v koncertní síni Trojice, těch nádherných varhan, které nám závidí snad celá republika.
    Doufám a pevně věřím, že je to pouze "jedna paní povídala" . Protože v opačném případě by to byl neomluvitelný čin, který by se nutně musel stát terčem kritiky všech kulturně založených Písečáků. Prosím Vás o vyjádření. Děkuji

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Vanžurová Eva 10. 12. 2019

    ODPOVĚĎ: Dobrý den, město Písek rozhodně nemá v úmyslu se varhan v kostele Nejsvětější Trojice zbavovat. Mgr. Eva Vanžurová

    0
    0
  • Knihovna /

    PTÁ SE: Ing. Roleník Jan 9. 12. 2019

    OTÁZKA: Vážená paní starostko, bude osvícen štít knihovny se sochami obdobně jako byl v loňském roce před vánoci v době rekonstrukce ?

    0
    0

    ODPOVÍDÁ: Vanžurová Eva 11. 12. 2019

    ODPOVĚĎ: Vážený pane inženýre, děkuji za upozornění. Systém je nastaven automaticky s využitím fotobuňky a současně s nastavenými elektrickými hodinami s tím, že nasvícení je nastaveno na celoroční provoz. Stav spínání systému prověříme a opětovně zajistíme jeho funkčnost v nejbližší možné době. S pozdravem Mgr. Eva Vanžurová

    0
    0

Podpořte nás a staňte se naším partnerem!

Finanční dary zasílejte na účet č. 5015117001/5500 (Raiffeisenbank)
Děkujeme!

redakce@piseckysvet.cz